Turecko: Prohlášení týmů po závodě

F1NEWS.CZ, 8. května 2011, 15:50 Google+

Jaká byla Velká cena Turecka z pohledu samotných jezdců a jejich týmů?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 09.05. 02:59) Napište svůj názor
Kobajaši, Kamuj

Kobajaši, Kamuj | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

RED BULL

Sebastian Vettel, 1.
Jsem velice šťastný. V pátek jsem měl nehodu a velmi těžce jsem poškodil auto. Všichni, i Markovi mechanici, ho pomohli opravit. Znamenalo to pro ně několik hodin navíc, za které se jim omlouvám. S výsledkem jsem samozřejmě spokojen a všem v týmu děkuji. Po startu nebylo lehké předpovědět co se stane. Sice jsme tušili, jak dlouho asi pneumatiky vydrží, ale nikdy to nevíte jistě až do doby, kdy skutečně skončí jejich životnost. Od minulého závodu jsme udělali další krok vpřed a musíme to tak udržet.

Mark Webber, 2.
Druhé místo je dobré. Na konci jsem dobře bojoval s Fernandem, dostal jsem se před něj zpět. První zastávka proběhla dříve než jsme plánovali. Dnes to byl závod mezi námi a Ferrari. Pro Sebastiana to bylo dobré vítězství a Fernando jel také dobře. Navíc máme double. Z Istanbulu odlétám šťasný, zatím jde o můj nejlepší letošní výsledek.

Christian Horner, šéf týmu
Fantastický výkon. Díky skvělé práci všech lidí z týmu to bylo dominantní vítězství. Mark sice po startu ztratil, ale pak se výborně vrátil na svou pozici. Když se před něj dostal Alonso, nezpanikařil a nakonec ho předjel zpět. Mark skvěle přiměl tvrdé pneumatiky k dobrému výkonu. Chtěl bych všem poděkovat za vynikající víkend.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 3.
Celkově to byl dobrý víkend. Auto bylo výkonnější než v prvních třech závodech, takže si znovu závodění užívám. Závod byl plný soubojů a předjíždění. Na začátku jsem ztratil nějaký čas za Rosbergem, proto jsme se později soustředili hlavně na to, jak dosáhnout druhé pozice, vítězství jsme vypustili z hlav. Ve srovnání s Markem jsem měl výhodu v míře degradace pneumatik, pak jsem použil DRS a skoro jsem ho předjel, ale nepovedlo se. Bojovat s Red Bullem je ale velice obtížné. Dnes jsme byli blízko, příště to zkusíme znovu.

Felipe Massa, 11.
Nechápu, proč jsem dnes nedokázal zajet lepší výsledek. Je to škoda, auto bylo konkurenceschopné. První zastávka přišla v pravý čas, ale přesně v ten moment mě předjel Hamilton. Během třetí a čtvrté zastávky jsem měl také problémy. Na tom musíme zapracovat. Narozdíl od Fernanda jsem nedokázal dostat z pneumatik maximum, proto byl lepší. Ale auto se hodně zlepšilo, měli jsme víc přítlaku a větší rychlost. Takhle musíme pokračovat.

Stefano Domenicali, šéf týmu
Trvalo dlouho, než jsme znovu dojeli na pódiu. Dnes se to konečně povedlo. Fernando jel opravdu hezky. Škoda Felipeho, měl na lepší umístění. Tímto výsledkem se ale nesmíme nechat unést, stále je před námi dlouhá cesta. Současné zlepšení je ale dobré.

MCLAREN

Lewis Hamilton, 4.
Dnešek byl pro mě zklamáním. Rozhodně to nebyl nejlepší výkon. Start byl celkem dobrý, ale ztratil jsem v zatáčce číslo 3. Pak jsem se zasekl za Jensonem a jak jsem se ho pokoušel předjet, tak jsem zničil pneumatiky. Proto jsem zastavil v boxech. Při další zastávce jsem pak ztratil hodně času. Hlavní ale byla ztráta v zatáčce číslo 3. I tak jsem byl ale spokojen s chováním vozu. Chci se ale omluvit všem z týmu, mohlo to dopadnout lépe.

Jenson Button, 6.
Myslím, že většina pilotů jela zpočátku stejnou strategii jako já, ale protože hodně poškodili pneumatiky, tak strategii změnili. My ne. Naše pneumatiky byly na konci každého stintu ještě dobré, mohly vydržet ještě déle, ale vyměnili jsme je. Měli jsme ale zůstat déle, protože poslední stint pak byl moc dlouhý. Pak už jsem nezávodil, jen jsem to dojel až do konce, neměl jsem rychlost.

Martin Whitmarsh, šéf týmu
Upřímně řečeno, nenasadili jsme všechna vylepšení která jsme plánovali, takže jsme nebyli tak rychlí a ztratili pozice. Ani v kvalifikaci jsme nedosáhli ideálního výsledku. A když ztratíte na startu pozici, těžko se to dohání. Myslím, že nám absence čerstvé měkké sady pneumatik moc neuškodila.

Tento víkend byl těžký, ale odjet z Turecka s tím, že Lewis je pořád celkově druhý, je dobré, ale pokazili jsme hodně věcí. Po startu jsme ztratili pozice a tak museli oba piloti jet agresivně, čímž ale poškodili pneumatiky. Jenson měl smůlu v tom, že strategie tří zastávek pro něj nebyla tím pravým. Během zastávek v boxech jsme měli pár problémů. Uvidíme, jestli se ve Španělsku zlepšíme.

 

MERCEDES

Nico Rosberg, 5.
Start byl úžasný, předjel jsem Marka a byl jsem druhý. Pak jsem se ale až do konce stintu trápil s pneumatikami. Strategie mi ale docela pomohla. Jsem rád, že jsem dokončil před Jensonem a jen pár vteřin za Lewisem. Mezi námi a špičkou je stále mezera. Stále nevíme, proč jsme v kvalifikacích rychlejší než v závodech. Celkově jsem měl dobrý víkend a už se těším do Barcelony.

Michael Schumacher, 12.
Pozitivem dnešního závodu bylo hodně soubojů a předjíždění. S výsledkem nejsem spokojen, ale můžu za to jen já sám. Vše se odvíjelo od incidentu s Petrovem. Byla to hlavně moje chyba. Musel jsem brzy do boxů. Z Turecka si odvážíme hlavně fakt, že se opravdu zlepšujeme a tak to musí zůstat.

Ross Brawn, šéf týmu
Nicovo auto bylo moc tvrdé k pneumatikám, což pokazilo první polovinu závodu, ale když bylo auto lehčí, zlepšilo se to. Páté místo je také dobrý výsledek, ale budeme muset zapracovat na několika věcech, hlavně na nastavení vozu. Michaelův závod pokazila brzká zastávka v boxech, kam musel po kolizi. Sice jsme se zlepšili, ale stále nejsme tam, kde bychom chtěli být. Budeme na tom tvrdě pracovat.

Norbert Haug
Samozřejmě že všichni očekávali lepší výsledek po včerejší kvalifikaci, ale ostatní byli rychlejší. Red Bully byly na čele a Alonso zajel z pátého místa skvěle. Nicův výsledek bylo naše maximum se současným vozem. Hodně jsme se zlepšili, ale stále je tu velká mezera mezi námi a konkurencí. Ale jdeme správným směrem. Michael se bohužel srazil s jiným autem a tak přišel o body. Těšíme se do Barcelony, kde se chceme znovu zlepšovat.

 

RENAULT

Vitalij Petrov, 8.
Byl to zajímavý závod. Pro všechny týmy to byla velká výzva. Dnes moji pozici v cíli hodně ovlivnila kolize se Michaelem. Zasekl jsem se za pomalejšími vozy. Kdyby se to nestalo, byl bych lepší. Na konci mě potěšilo, že jsem předjel Sebastiena Buemiho, což mě dostalo zpět na osmé místo. Musíme být pozitivní, je to dalších 10 bodů pro tým.

Nick Heidfeld, 7.
Nejsem spokojen. Sice mohu říct, že auto bylo dobré, ale většinu času jsem byl za někým zaseklý. Kdybych měl víc prostoru, určitě bych dosáhl lepšího výsledku. Dobrá nebyla ani kolize s Vitalijem. Vytlačil mě do šířky a pak jsme se srazili. Takové věci by se neměly stávat.

Eric Boullier, šéf týmu
Rozhodnutí jet na čtyři zastávky bylo správné. Sice jsme nijak dobře neodstartovali, ale ve správný čas jsme stavěli v boxech. Během pátků budeme muset více pracovat, abychom lépe pochopili degradaci pneumatik. Dnešní výsledek nebyl tak dobrý, jak mohl být, proto se budeme snažit dostat se zpět mezi 6 nejlepších.

James Allison, technický ředitel
Dnes jsme zvolili čtyři zastávky místo tří, což byla dobrá volba. Jsem celkem spokojen s dnešní výkonností, protože jsme dojeli lépe než v kvalifikaci. Mezera mezi námi a piloty na pódiu ale byla moc velká. Plánujeme další vylepšení a chceme se dostat zpět mezi 6 nejlepších.

TORO ROSSO

Sebastien Buemi, 9.
Jsem celkem spokojený s dnešním závodem, nemyslím si, že jsem pro to mohl udělat více. Je pravda, že v posledních dvou kolech jsem přišel o dvě pozice, nebýt toho mohl jsem skončit na sedmé příčce. Ale popravdě jsem již nedokázal udržet volant, jak přenášel vibrace z kol, nemyslím si, že by to bylo zapříčiněno degradací pneumatik. Musíme, proto pozorně prozkoumat k čemu tam došlo, už proto, že se nám nikdy nic podobného nepřihodilo.

Pro nás všechny to byl výborný závod, zažil jsem spoustu předjížděcích manévrů a tvrdých soubojů. Dojet na bodech poté co jsem startoval ze šestnáctého místa je pro mě obrovským důvodem k radosti. Rozhodli jsem se pro tři zastávky v boxech, ačkoliv bylo jasné, že to tady neznamená takovou ztrátu, nicméně to byla zajímavá situace. Pokračujeme ve vývoji vozu, abychom představili více novinek, které, jak doufám, mi pomohou v příštích závodech bojovat o další body.

Jaime Alguersuari, 16.
Tak jako obvykle jsem se snažil od samého začátku, ale degradace zadních pneumatik mě hodně trápila, a to zejména v závěru závodu. Hodně se to projevilo na chování vozu, který byl přetáčivý. Musel jsem počtvrté do boxů k výměně pneumatik, nechápu, že můj týmový kolega byl v tomhle směru v lepší pozici. Musíme prostudovat všechna data a nalézt příčinu. Další závod je v Barceloně, což je pro mě samozřejmě velmi důležité, jedná se o můj domácí závod. Na tento okruh mám mnoho dobrých vzpomínek a bodoval jsem tam i v loňském roce.

Franz Tost, šéf týmu
Vzledem k našemu výkonu ze včerejší kvalifikace, kde jsme si zajistil šestnácté a sedmnácté místo na startovním roštu, jsme rádi, že Sebastien Buemi skončil na devátém místě. Je to doposud jeho nejlepší výkon v sezoně, po většinu závodu se pohyboval okolo osmé příčky, někdy i výše. Bohužel neustál tlak ze strany Renaultů, které jely na čerstvých pneumatikách. Tým si zaslouží pochvalu za dobře provedenou strategii za což jsme si odvezli dva body, což je pro nás důležité v další bitvě o Pohár konstruktérů. Doufám, že Barcelona pro nás bude výzvou pro získání dalších bodů.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, 10.
Dnes to byla zábava. Opravdu jsem si to užil. Předjíždění bylo snadnější než loni v Maďarsku. Před závodem jsem Peteru Sauberovi slíbil, že získám body. Mám jen jeden, protože jsem ztratil hodně času po kolizi se Sebastianem Buemim. Mohl jsem být sedmý a mít víc bodů. Auto bylo skvělé a tým a strategie také. Chtěl bych jim proto poděkovat. Na konci už jsem musel šetřit pneumatiky, protože musely vydržet 20 kol, ale povedlo se.

Sergio Pérez, 14.
Měli jsme dnes dobré tempo a měl jsem šanci získat body. Co se stalo v prvním kole je opravdu škoda. Pastor Maldonado přede mnou tvrdě zabrzdil a už nešlo zabránit srážce. Musel jsem do boxů pro nové křídlo. S pneumatikami to bylo těžké, ale auto bylo skvělé. Budu nyní s týmem pracovat na zlepšení v kvalifikacích.

Peter Sauber, šéf týmu
Auto bylo skvělé, stejně jako oba piloti a strategie. Kamuj předjel hodně soupeřů, Sergio také. Bohužel nedojeli tak, jak si zasloužili. Ale Kamuj získal bod, což bylo vzhledem k pozici na startu úžasné.

James Key, technický ředitel
Skvělý závod. Oba piloti jeli skvěle. Auto bylo lepší než v kvalifikaci a jezdci z něj dostali maximum. Škoda, že nezískali body oba piloti. Sergio bohužel poškodil přední křídlo, museli jsme mu změnit strategii. Kamuje zbrzdila píchlá pneumatika. Kamuj se z 24. místa skvěle dostal až na 10. Do Barcelony přivezeme další vylepšení a snad nám to přinese body.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 13.
Start do závodu jsem neměl špatný, držel jsem si svou pozici a zvládl jsem pár drobných soubojů s vozy kolem mě. Tří zastávková strategie byla dobrou volbou pro dnešní závod a mám pocit, že měkké pneumatiky byly těmi vhodnějšími, takže jsem na nich odjel většinu závodu. V posledních kolech jsem hodně tvrdě bojoval s Pérezem a hodně jsem si to užíval. Nakonec jsme neměli to správné závodní tempo, abychom mohli závodit s vozy před námi, ale z vozu jsme dostali maximum. Tým usilovně pracuje na zavedení nového aero balíčku, tak aby byl nasazen v příštích závodech. Doufám, že nás to přiblíží k našim soupeřům.

Paul di Resta, nedokončil
Měl jsem těžký start do závodu, i když se mi podařilo udržet pozici z prvního kola. Nicméně v průběhu závodu jsme neměli dostatečné tempo, což nás vedlo k rozhodnutí ke čtvrté zastávce. Když jsem se pak po poslední zastávce vracel na trať, v radiokomunikaci mě tým požádal, abych s vozem zastavil. Byl to samozřejmě problém, učinil jsem tak hned jak to bylo možné. Byla to velká škoda, protože závěr závodu na nových pneumatikách mohl být velmi zajímavý.

Robert Fernley, zástupce týmu
Dnes to byl pro nás hodně těžký závod. Věděli jsme, že bude obtížné držet se tempa prvních pěti týmů, ale reálné pro nás bylo závodit s Buemiho Toro Rossem a Kobajašiho Sauberem, kteří vykazovali mnohem vyšší rychlost. Oba naši piloti závodili tvrdě a zejména Adrian měl pár dobrých soubojů, hlavně ten s Perézem v závěrečných kolech. Myslím si, že on dostal z vozu jeho dnešní maximum, strategie byl správná.

Pokud se jedná o Paula, měl problémy se zadními pneumatikami, teď s odstupem času si myslím, že jsme měli přejít na strategii čtyř zastávek mnohem dříve. Nakonec jeho závod skončil poté, co jsme zjistili závady na jeho voze a on musel odstoupit. Po čtyřech závodech vidím náš start do sezony velmi optimisticky. Byli jsme ochráněni od škod a nový aero balíček představíme v příštích závodech. Na Sauber ztrácíme čtyři body a pouhé dva na Toro Rosso, doufám že tuto ztrátu dokážeme stáhnout během příštích závodů.

 

WILLIAMS

Rubens Barrichello, 15.
Neměli jsme dostatek rychlosti a nemohl jsem používat KERS, takže obrana byl těžká. Kvalifikace byla lepší, budeme muset provést nějaké změny, aby zadní pneumatiky podávaly lepší výkon. Je jen na nás, jak se zlepšíme.

Pastor Maldonado, 17.
Od začátku to bylo obtížné. V prvních dvou stintech bylo auto hodně přetáčivé. Ke konci jsem už jel lépe, ale kvůli vysoké rychlosti v boxech jsem dostal penalizaci a ta mě stála místa.

Sam Michael, technický ředitel
Oba vozy viděly cíl, ale nebyli jsme dost rychlí. V prvním stintu jsme na tom byli celkem dobře, ale pak už jsme se s ostatními nemohli měřit. Malé změny na vyvážení vozu mají velký vliv na degradaci pneumatik. Také tu byly problémy s chlazením KERSu. Nyní se soustředíme na úpravy vozu pro Barcelonu.

 

LOTUS

Jarno Trulli, 18.
Byl to docela dobrý závod, a to zejména v prvních kolech. Měl jsem neuvěřitelně dobrý start, ale zablokovali mě v první zatáčce, takže jsem toho vlastně ani moc nemohl využít. Pak se dostavily problémy s pneumatikami, museli jsme změnit strategii na tři zastávky, která nakonec fungovala docela dobře. Nicméně dnešní výsledek není opravdovým odrazem našeho skutečného výkonu, který se zlepšil. Myslím si, že v Barceloně s novým balíčkem novinek, budeme schopni bojovat s týmy středu pole.

Heikki Kovalainen, 19.
Bylo to velmi těžké odpoledne, ale líbilo se mi to. Měl jsem tam pár mechanických problémů, také drobný unik oleje, který zkomplikoval používání DRS a diferenciálu, strategie nám nevyšla tak jak jsme si představovali. Přesto to byl další dobrý víkend se dvěma vozy v cíli, což je vždy naším hlavním cílem. Ale teď se již chystáme do Španělska, kde očekáváme další krok kupředu.

Tony Fernandes, šéf týmu
Byl to pro nás dobrý víkend a my všichni jsme rádi, že máme oba vozy v cíli. Heikkiho trápila hydraulika, nebýt toho myslím, že by byl schopný bojovat s Maldonadem. Jak jsem měl možnost sledovat časy na kolo, vidím, že se s každým závodním víkendem zlepšujeme. Celý tým je teď hodně v očekávaní novinek pro Barcelonu, ale teď jsem hodně potěšen s tímto závodem. V loňském roce jsme tady v Turecku nedojeli, takže je to další pozitivní krok v našem vývoji. I nadále budeme dělat malé krůčky, které nás povedou dopředu, stále máme kontrolovaný plán, který nám dává ty nejlepší základy pro budoucí úspěch.

VIRGIN

Jerome D'Ambrosio, 20.

Byl to dobrý závod. Byl jsem rychlejší než vozy HRT. Po startu jsem se nemohl udržet za Lotusy, ale mohl jsem jet na dvě zastávky. S výkonností jsem spokojen. Tým pracoval velmi dobře. Těším se do Španělska, kde se snad znovu zlepšíme.

Timo Glock, nedokončil

Velmi krátký závod. Bylo to frustrující, měl jsem problém se zařazením pátého rychlostního stupně. Tým se ale pokusil to spravit, bohužel to nebylo možné. I tak jsme ale udělali pokrok. Stále však máme před sebou hodně tvrdé práce. Musíme se soustředit na další závod, kde předvedeme novou podlahu a výfuky.

John Booth, šéf týmu
Při najíždění na startovní rošt měl Timo problém s pátým převodovým stupněm. Pokusili jsme se převodovku vyměnit, ale marně. Takový problém jsme neočekávali. Jerome jel dobře, použil DRS a předjel Karthikeyana, pak i Liuzziho. Ve 30. kole jsme se rozhodli pro strategii dvou zastávek v boxech. Díky Jeromovi ta strategie fungovala. Do Španělska přivezeme další novinky, které by měly zlepšit výkonnost.

 

HRT

Narain Karthikeyan, 21.
Myslím, že bychom měli být spokojení, že se nám podařilo opět dojet docíle. Mohl jsem zůstat dlouho v autě, což bylo pro mě důležité, dojel jsem podruhé do cíle z posledních tří. Potřebuji se v autě cítit více pohodlně, a tak se stává s každým dalším kolem. Nemohl jsem se držet Virginů před námi a musíme zanalyzovat, proč jsme byli pomalejší. Ale celkově jsem šťastný, musíme pracovat na zlepšení pro Barcelonu.

Vitantonio Liuzzi, 22.
Celkově to byl až do soboty pozitivní víkend. Ukázali jsme zlepšení v naší výkonnosti a měli jsme v pátek a v sobotu dobrou rychlost, to jsme dokázali stažením mezery na Virgin. Musíme se pokusit zjistit, co jsme udělali špatně v závodě, měli jsme problém s předními pneumatikami a na tom musíme zapracovat a ujistit se, že se to už v dalším závodě nestane. Naše očekávání pro Barcelonu jsou daleko větší, pracujeme na nových zlepšeních, které budou důležité proto, abychom ukázali v našem domácím závodě, že jsme schopní a věřím, že tu budeme o hodně konkurenceschopnější.

Colin Kolles, šéf týmu
Závod nebyl takový, jaký jsme jej čekali, protože se nám přihodily dva neočekávané problémy s pneumatikami během zastávek v boxech. Liuzzimu pneumatika nevyhovovala, což mělo za následek ztrátu matice kola. Museli jsme vyzkoušet více zastávek a také se ujistit, že jízda je bezpečná. Bez těchto problémů bychom dosáhli lepších výsledků. Narainovo kolo bylo dobrým znakem, ukázal tím zlepšení výkonu. Do Barcelony přivezeme velká zlepšení, která by nás měla přiblížit k protihráčům. Je to náš domácí závod a pokud nové komponenty přinesou zlepšení v čase na kolo, očekáváme dobrý víkend.

Vytisknout

Diskuze: Turecko: Prohlášení týmů po závodě

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 09.05.2011 02:59 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Red Bull RB7

Red Bull a Vettel znovu vítězí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud