Piloti se obávají ohrožení bezpečnosti, které by nové systémy mohly způsobit. Nejde jen o množství ovládacích prvků na volantu, ale i o situace, které by díky novinkám nyní mohly na dráze nastat.
Nastavitelné zadní křídlo vylepšuje možnosti pro předjíždění. V závodě je jeho využití omezeno, ale během tréninků či kvalifikaci jej mohou využívat dle libosti, což vede k obavám, aby nedošlo k podobné nehodě jako loni v případě Marka Webbera ve Valencii.
"Většina pilotů souhlasí s tím, že by to mohl být bezpečnostní problém," říká Vettel pro Autosport. "Nejdůležitější je to, že jsme v tomto s piloty zajedno. Když všichni s něčím souhlasíme, pak můžeme být velmi mocní. Můžeme říci: 'OK, nezávodíme.'"
"To ale nezbytně neznamená, že budeme stávkovat. Snažíme se nejprve nalézt s FIA řešení," dodává Němec ve službách Red Bullu.