"Jednoduše je příliš brzy na to něco definitivního říkat o MP4-26 nebo o kterémkoliv jiném letošním voze," cituje Whitmarshe oficiální web Formule 1.
"Časy bez čísel - odborníci se odvázali ve svých pokusech při extrapolaci časů z testů, aby předpovídali výsledky závodů, já se k jejich číslům nyní nepřidám. Bude stačit, když řeknu, že jsme měli během testování několik problémů se spolehlivostí, ale věříme si, že se nyní věci budou ubírat správným směrem," uvádí šéf McLarenu.
K testovacímu programu svého týmu řekl: "Realitou je, že každé rozhodnutí, které v F1 učiníte ohledně budování a provozu monopostu, má svůj význam z hlediska vyvážení a kalkulování rizika.
V případě MP4-26 jsou jedním z nejdůležitějších výkonnostních faktorů, kterým v roce 2011 čelí všechny týmy, pneumatiky Pirelli - proměnná, kterou jsme ve Valencii s využitím loňského vozu chtěli lépe vyhodnotit izolovaně, na platformě, kterou jsme již znali a rozuměli jí.
Hamilton při letošních testech ve Valencii
Ve skutečnosti se první test prokázal extrémně užitečný, poskytl nám širokou škálu dat, která od té doby pokaždé analyzujeme. Když tedy uznávám, že představení MP4-26 bylo ovlivněno několika problémy se spolehlivostí, stále si stojíme za naším rozhodnutím odložit jeho nasazení o test později.
Vzhledem k tomu, že jsme se rozhodli během čtvrtku při posledním testování v Barceloně odpočívat, jsme efektivně rozšířili své pracovní období o jeden další den: jezdíme úterý-středa-pátek-sobota.
Pozdní dodávky nových komponentů jsou vždy kritické při nastoupení do prvního závodu. Cítili jsme, že úterý-středa-pátek-sobota je optimální cestou jak zajistit, že to budeme moci pracovní prostor co nejvíce rozšířit. Tento přístup jsme pečlivě promýšleli a věříme si, že bude užitečný."