Tým z Enstone se ale nakonec rozhodl pro jiného veterána F1 - Nicka Heidfelda. Eric Boullier uvedl, že krom jednání s Vitantoniem Liuzzim oslovili i Španěla: "Hovořil jsem s Pedrem de la Rosou."
De la Rosa souhlasí: "Když mi volali z Renaultu, řekl jsem jim, že mám zkušenosti, jsem rychlý a nepotřebuji ujet 200 kol, abych poznal, co je na voze třeba změnit, aby byl konkurenceschopný."
Co bude podnikat v letošním roce, zatím není přesně známo, De la Rosa by ale chtěl zůstat v kontaktu s F1 i v dalších letech. "Chtěl bych zůstat v F1 aktivním ještě další tři roky," uvádí na svých internetových stránkách.
"Vše nakonec záleží na vaší fyzické kondici. Nyní jsem na tom velmi dobře, možná ještě lépe než tehdy, kdy mi bylo dvacet. Udělal jsem dvě velké chyby. První bylo to, že jsem se stal testovacím pilotem Jordanu [v roce 1998], aniž bych ujel mnoho kol. Měl jsem se snažit přesvědčit Repsol, abych mohl závodit se skromnějším týmem," vysvětluje De la Rosa.
"Druhou byl podpis s Jaguarem [v roce 2001], s týmem, který měl velký rozpočet, ale minimální infrastrukturu. Když jsem k nim nastoupil, byli jediným týmem šampionátu bez aerodynamického tunelu. Dostal jsem se do špatného auta a stále se snažím najít to správné," dodal s úsměvem.