Předpověď počasí pro sobotní odpoledne hovořila o nízkých teplotách, oblačnosti a pravděpodobném dešti. Skutečnost byla opačná. Teplota kolem 40°C byla pro zúčastněné nezvyklou, neboť zimní příprava probíhala v lepších případech za teploty poloviční.
K prvnímu letmému kolu dnešní sloučené kvalifikace se jezdci řadili dle pořadí posledního závodu loňského roku v Japonsku, tedy tehdejší vítěz Barrichello dnes zahajoval. Rubens zajel čistě, ale z času bylo jasné, že volí první letmé kolo na jistotu. Následoval Raikkonen a loňský vítěz Coulthard, jenž preferovanému týmovému kolegovi zdatně sekundoval. Button a Trulli první pětici uzavřeli. Především čas Trulliho byl však výrazně za očekáváním.
Druhou čtvrtinu zahájil Sato, jenž jel velmi agresivně, ale jeho čas stačil pouze na předstihnutí Itala s Renaultem. Po da Mattovi přišel na řadu obhájce titulu, který přes drobnou chybu zastavil časomíru na nejlepším čase. Heidfeld předvedl čisté letmé kolo a velmi slibný čas. Panis byl pouze rychlejší, než brazilský týmový kolega.
Třetí část rozjel domácí Mark Webber s Jaguarem a jeho čas ho zařadil, k velkému uspokojení diváků, hned za Rubense Barrichella. Ralf Schumacher jel velmi rychle, ale na svého staršího bratra nestačil, pouze v posledním sektoru, kde Michael chyboval, byl rychlejší. Fisichella zajel jistě a rychle. Alonso byl výrazně rychlejší týmového kolegy Trulliho a umístění v první desítce ho neminulo. Juan Pablo Montoya byl posledním, kdo mohl teoreticky ohrozit vedoucího Schumachera. Ve srovnání s Michaelem bylo jeho kolo jako na houpačce. Rychlejší, pomalejší a zase rychlejší. V cíli byl o 75 tisícin vteřiny dříve.
Závěr patřil Massovi, jenž se po roce testů opět vrací k závodům Grand Prix. Doplnili ho letošní debutanti Klien s Jaguarem, Pantano s Jordanem a dvojice pilotů Minardi Bruni a Baumgartner.
Výsledky 1. kvalifikace:
1. 3 MONTOYA Williams BMW M 1'25"226 224.002 Km/h 3
2. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'25"301 + 0'00"075 3
3. 4 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'25"445 + 0'00"219 3
4. 6 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'25"592 + 0'00"366 3
5. 5 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'25"652 + 0'00"426 3
6. 9 BUTTON BAR Honda M 1'25"898 + 0'00"672 3
7. 8 ALONSO Renault M 1'25"928 + 0'00"702 3
8. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'25"992 + 0'00"766 3
9. 14 WEBBER Jaguar Cosworth M 1'26"232 + 0'01"006 3
10. 11 FISICHELLA Sauber Petronas B 1'26"286 + 0'01"060 3
11. 10 SATO BAR Honda M 1'26"737 + 0'01"511 3
12. 12 MASSA Sauber Petronas B 1'26"833 + 0'01"607 3
13. 17 PANIS Toyota M 1'27"253 + 0'02"027 3
14. 15 KLIEN Jaguar Cosworth M 1'27"258 + 0'02"032 3
15. 7 TRULLI Renault M 1'27"357 + 0'02"131 3
16. 18 HEIDFELD Jordan Ford B 1'27"469 + 0'02"243 3
17. 16 DA MATTA Toyota M 1'28"274 + 0'03"048 3
18. 19 PANTANO Jordan Ford B 1'29"156 + 0'03"930 3
19. 20 BRUNI Minardi Cosworth B 1'30"912 + 0'05"686 3
20. 21 BAUMGARTNER Minardi Cosworth B 1'32"606 + 0'07"380 3
Foto: BMW WilliamsF1 Team