Stejně jako další nově příchozí, tedy HRT a Virgin, používal i Lotus v sezoně 2010 motory Cosworth. Ačkoliv tým skončil v bodování mezi týmy na 10. místě, tedy před jeho hlavními rivaly, rozhodl se, že motory Renault pro něj budou lepší i s ohledem na budoucí růst. Speciálně to znamená dodávky převodovek a hydraulických systémů od Red Bull Technology.
„Tato zima byla docela složitá, protože jsme uzpůsobovali monopost na motory Renault a navázali jsme nové partnerství s Red Bull Technology, které by nám mělo zajistit převodovky a hydrauliku. Tato změna vyvolala určité komplikace co se týče vývoje nového vozu během zimy, ale už je vše v pořádku,“ říká týmový manažer Graham Watson na oficiálních stránkách týmu.
Pokud se změny vyplatí, tak by se tým mohl posunout tak doprostřed pole. V roce 2010 se etablovali jako nejlepší z nově příchozích týmů, když se jim sice nepodařilo získat nějaký bod, ale maximem je 12. místo Kovalainena v Japonsku a v kvalifikaci 13. místo také Kovalainena v Belgii.
„Doufám, že největší rozdíl, který uvidíte, bude náš posun na roštu. Snažíme se o to. Rok 2010 byl brilantní, ale to je celá historie, vše se točí kolem roku 2011. Lidé uvidí jasný pokrok ve všech oblastech,“ pokračuje Watson.
Na krytu motoru Lotusu už letos nápis Cosworth nebude
„Teď je to těžší, protože toho děláme hodně v továrně. Minulý rok byl těžký, ale tento je také těžký, protože všechno děláme interně – designujeme a vyrábíme auto – a samozřejmě lidé potřebují čas, aby se to vykrystalizovalo. Takovému týmu v F1 to může trvat roky, aby si to všechno pořádně sedlo. Myslím, že děláme dobré kroky vpřed a zlepšujeme se,“ dodává optimisticky Watson.