Pokud letmo zabrousíme do historie, určití piloti se s takovým stavem vyrovnávají různě. Když přišel k Lotusu po bok čerstvého mistra světa Ronnie Peterson a začal uplatňovat své nároky, vedlo to k odchodu šampiona Emersona Fittipaldiho ke konkurenci. U Renaultu to byl Jean-Pierre Jabouille, který naučil novátorský turbomotor jezdit, aby pak - stíhán smůlou - musel krýt záda Arnouxovi, což vyústilo v Jabouilleho změnu prostředí. A netrvalo to ani tak dlouho a Arnoux musel čelit dravému nástupu Alaina Prosta, což vyústilo ve známou kontroverzi při GP Francie 1982 a další předčasný rozchod mezi pilotem (Arnoux) a týmem (Renault).
U Red Bullu se v hybridní éře musel vzdát postavení na špici startovního pole, i když sem tam nějaký ten závod vyhrál. Ale už ve Vettel, nýbrž Ricciardo. Proto se přirozeně bralo, že to bude on, kdo ponese dále vlajku nápojového gigantu. Ale protože je třeba myslet na zadní vrátka, při první příležitosti se objevil v týmu i nesporný talent Max Verstappen. A hned první závod v "dospělém" týmu F1 vyhrál a pomalu začal mít nad zkušenějším Danielem navrch.
Psali jsme
V rámci GP USA oznámil Red Bull prodloužení kontraktu s Holanďanem, což si leckdo vysvětlil jako evidentní snahu udělat z Maxe nejmladšího mistra světa. Znamená to odsun Ricciarda na vedlejší kolej? Nebo skrytou pobídku, aby hledal štěstí jinde? Australan žádné takové nebezpečí nevnímá, ani nemá obavy, že by se Red Bull vysloveně rozhodl dávat Verstappenovi přednost.
"Dosud jsem nic takového nepocítil. Budoucnost předvídat nemohu, ale přinejmenším do této doby k žádnému zvýhodnění rozhodně nedošlo. Pokud bych ten dojem měl, tak byste se o tom dozvěděli jako první, protože pocity zklamání prostě neumím skrývat. Vím, že Max překonal několik rekordů a jsem si vědom toho, že by byl Red Bull rád, kdybych k tomu větší měrou přispěl i já. To povznáší image naší značky. Z marketingového hlediska je tedy určitá řevnivost nutná. Ale v zákulisí, co se týče techniky a stejných podmínek k žádnému zvýhodnění nedochází. Kdybych cítil nějakou nespravedlnost, určitě bych se ozval. Pochopitelně, média chtějí nějaký konflikt, to si uvědomuji, ale u nás ho nenajdou," vysvětluje Ricciardo.
Australanova smlouva vyprší na konci příští sezóny a šéf týmu Christian Horner se nechal slyšet, že by Ricciarda rád přesvědčil, aby stejně jako Verstappen podepsal prodloužení do roku 2020. Pro Daniela je nejdůležitějším otazníkem skutečnost, zda mu bude Red Bull schopen poskytnout kvalitní vůz.
"Myslíte si, že nejvíc se těším na fakt, že budeme schopni postavit vůz, s nímž se naskytne šance na mistrovský titul? Jistě! Pokud budeme mít v příštím roce větší šanci a začneme vyhrávat, pak je pravděpodobné, že budu mít zájem zůstat na další období a smlouvu prodloužit. Závodění je pro mě pořád na žebříčku priorit nejvýše," dodává Ricciardo.