Fernando Alonso vede s náskokem 11 bodů před Markem Webberem, 21 bodů před Lewisem Hamiltonem a 25 bodů před Sebastianem Vettelem. Jensona Buttona již nemusíme zmiňovat, i když matematická naděje tu pro něho ještě je. Aby Button vyhrál, to by se ale musel stát zázrak, jaký formulová historie nepamatuje.
Christian Horner znovu oživil vzpomínky na německý Hockheimring, kde se jela Velká cena 25. července. Tehdy Felipe Massa „přepustil“ svou pozici Fernandovi, takže si mohl připsat k dobru dalších 7 bodů. „Kdyby tyto body rozhodly šampionát, bylo by to velmi frustrující, týmová režie je zakázaná,“ uvedl šéf Red Bull Racing Christian Horner. „FIA ale rozhodla takto. Nemůžeme u změnit to, co se stalo. Musíme se jen soustředit na blížící se závody v Brazílii a Abú Zabí.“
Pokutu ve výši 100 000 dolarů dostala stáj Ferrari od komisařů FIA. „Je to o demokracii,“ uvedl bývalý prezident FIA Max Mosley. „Ve světové radě (FIA) se děje mnoho věcí, se kterými osobně nesouhlasím, ale rada má 26 členů a každý z nich má svůj hlas.“
Mosley zastává názor, že FIA měla Alonsovi odebrat i body, které získal díky předjetí Massy: „Měli to udělat, bylo to absolutní minimum. Pokud teď Alonso získá titul s menším náskokem než 7 bodů, znehodnotí to celý šampionát.“
Právě § 39.1, zakazující týmovou režii byl schválen v době, kdy FIA vedl Max Mosley. Sám však týmovou režii nepovažuje za úplně špatnou. „Každý si může všimnout toho, že někteří jezdci si občas pomáhají,“ říká Mosley. „Vyhrát totiž může jen jeden z nich. Je to celkem jasné a každý to ví. Neakceptovatelné je to hlavně díky fanouškům, kterým se toto nelíbí.“
"V Hockenheimring jsme byli svědky pěkného souboje Alonsa s Massou. Mnozí se ptali: Předjede Alonso Massu? Bylo to napínavé, ale když tým svým jezdcům oznámil své plány, zájem se vytratil. Především fanoušci se cítili podvedeni a to se nedá tolerovat,“ dodal Max Mosley.
Německý Express po závodech šel ještě dál – přišel s informacemi, že si Alonso na Massu do vysílačky neustále stěžoval, kritizoval Massu že ho nechce pustit před sebe až do doby, než přišel příkaz týmu. Doufejme jen, že ve zbývajících dvou závodech zvítězí ten, kdo je silnější a rychlejší a tím pádem nejlepší.