Příští rok vstoupí do formule jedna nový dodavatel pneumatik, italská společnost Pirelli. Některé týmy mají obavy, že by se jejich rivalům mohlo povést navázat s firmou užší kontakt, než je pro férové soupeření zdrávo. V Japonsku se zástupci stájí o víkendu sešli, aby probrali, jak tomu zabránit. Výsledkem je podle Autosportu zatím neoficiální dohoda.
„Když jsme přistupovali k téhle záležitosti s Pirelli, kladli jsme velký důraz na skutečnost, že přinese transparentnost,“ uvedla výkonná ředitelka Sauberu Monisha Kaltenbornová. „Sami si zatím nejsme jistí, jak to bude fungovat, protože podobnou situaci jsme ještě nezažili, ale v podstatě by to mělo být tak, že co se týče obecných informací a otázek, budeme je sdílet,“ vysvětlila Kaltenbornová.
Týmy doufají, že se vyhnou podobné situaci, jako když vstupoval do F1 Bridgestone. Ferrari tehdy díky podílu na vývoji porozumělo pneumatikám jako první
Týmy se obávaly především toho, že díky užší vazbě na dodavatele se některému soupeři může povést uzpůsobit vývoj monopostu pneumatikám. Tím by samozřejmě příslušná stáj získala výhodu oproti ostatním. Systém sdílení informací by tomu měl pomoci zabránit. Principem dohody z Velké ceny Japonska je, že v případě otázky kteréhokoliv týmu na vývoj či charakteristiku pneumatik budou odpovědi poskytnuty všem stájím.
„Myslím, že to není tolik sdílení informací jako spíš souhlas s tím, že lidé budou otevření,“ vysvětlil výkonný ředitel Virginu Graeme Lowdon.
„To, co nikdo nechtěl vidět, byl výjimečný vztah vznikající mezi novým dodavatelem a některým týmem, všichni jsme proti takovým vztahům. Není ustanoven žádný systém, myšlenkou ale je, že když někdo přijde za dodavatelem a vyžádá si informace, dostanou je všichni. Není to nic zvláštního ani výjimečného. Pořád budete mít vlastního člověka od pneumatik, se kterým stále budete pracovat jednotlivě, ale celkový obrázek je, že všichni budou dostávat stejné informace,“ řekl Autosportu Lowdon.