Alonsovi stačilo dojet na čtvrté příčce, aby si zajistil titul, ale chyba ve strategii spočívající v povolání k příliš brzké zastávce a přezutí na tvrdší směs ve snaze udržet se před Webberem vedla k tomu, že zůstal zaseknutý za Renaultem Vitalije Petrova, kterého až do konce nedokázal předjet.
Španěl cílovou pásku protnul až jako sedmý, čímž ho o čtyři body připravil o mistrovský titul jezdec Red Bullu Sebastian Vettel. Domenicalli chybu vztáhl na tým Ferrari a odmítl jmenovat lidi, kteří přijali špatné rozhodnutí.
"Byla to chyba. Po skončení je docela jasné, že to byla chyba, chci ale zachovat jasné myšlení - není dobré říkat, kdo za to mohl či proč. Bylo to týmové rozhodnutí a tým musí táhnout za jeden provaz v dobách dobrých i zlých," uvádí Domenicalli.
"Důvodem, proč jsme si mysleli, že potřebuje stavět, byla degradace pneumatik, s níž jsme se potýkali v pátek, a pak jsme si také mysleli, že předjíždění pomalejších vozů, těch uprostřed, bude mnohem snadnější. To je ten fakt a strategická chyba."
Stefano přesto tým pochválil a ocenil, co během zdánlivě ztracené sezóny dokázal: "Momentálně je důležité držet hlavy vzhůru, protože nesmíme zapomenout, kde jsme v sezóně byli, protože tehdy by si na nás nikdo vůbec nic nevsadil, že budeme o něco bojovat. Nakonec jsem klukům řekl, že sport někdy hodně bolí, jak víme. Bylo mi líto Sebastiana Vettela v Koreji, když vedl, protože nesmíme na tyto věci zapomínat."
"Nyní je jednoduché se zaměřovat na to, že jsme zde přišli o titul, není to však pravdou. Jednoduše ne. Když dáte všechny věci dohromady, jednu po druhé, uvidíte, že jsme zde nakonec dokázali o něco bojovat, ale o titul sjme nepřišli zde, protože Red Bull byl silnější.
To je fakt a něco, na co musíme pamatovat - a toto jsem chtěl lidem říci. A bylo by špatné vzpomínat pro Ferrari na tento závod v roce 2010, protože si myslím, že nakonec jsme sem dokázali přijet fakticky bez nejlepšího auta a být stále ve hře, takže bychom na to měli být pyšní. Toto je můj pohled na věc," dodal Domenicali.