Lotus, který je zatím nejlepším z nových týmů - v šampionátu mu patří desáté místo, by se příští rok rád posunul do středu pole. K tomu by mu měli pomoci motory Renault, od kterých si slibuje dle interních zdrojů týmu zejména vyšší spolehlivost a nižší degradaci výkonu v průběhu životního cyklu.
V roce 2011 změní také dodavatele převodovky a hydraulických systémů - ty bude odebírat od Red Bullu, což by mělo přispět k dalšímu zvýšení spolehlivosti a výkonnosti budoucího monopostu.
Letos jezdil Lotus s převodovkami a hydraulikou firmy Xtrac (více o ní zde). Ty používá také HRT a Virgin - ten si ale pro tuto převodovku jako jediný z nováčků dělá vlastní skříň.
Technický ředitel Mike Gascoyne přechod k novému dodavateli vysvětluje slovy: "Uzavřením víceleté dohody s Red Bull Technology na dodávku převodovek a hydrauliky od roku 2011 pro nás samozřejmě představuje obrovský krok kupředu - jak z hlediska konstrukce, tak i z hlediska našich ambicí pro příští rok a budoucí šampionáty.
Balík převodovky a hydrauliky hraje klíčovou roli ve výkonnosti vozu - nejen na trati, ale také v návrhu a velikosti, a tato smlouva poskytuje našemu designovému a aerodynamickému oddělení skvělou platformu, na níž můžou stavět.
Odstranění dvojitých difuzorů v roce 2011 umožní všem týmům zúžit zadní kapotáž a mechanické struktury kolem převodovky, nová smlouva nám to umožní na budoucím voze využít. Před námi jsou vzrušující časy!"
Co na tuto spolupráci s Lotusem říkají u Red Bullu? Šéf závodního týmu Christian Horner prohlašuje: "Jsme velmi potěšeni tím, že se Lotus rozhodl použít převodovky a hydraulické systémy Red Bullu od roku 2011. Fakt, že si další tým vybral Red Bull Technology za svého dodavatele vzhledem k jeho krátké historii, ukazuje, kolik jsme toho dokázali od své první sezóny. Velmi se těšíme na spolupráci s Lotusem o roku 2011 dále."