Red Bull opět dává najevo nespokojenost s výkonovým deficitem motoru

František Zakopal, 13. září 2010, 20:45 Google+

Vysokorychlostní okruh v Monze je považovaný za trať pro silné motory. Nikde se pohonné agregáty nemohou blýsknout tak, jako na dlouhých rovinkách Autodromo di Nazionale v Parco di Monza. Red Bullu si při této příležitosti opět posteskl na deficit svého motoru.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 14.09. 19:53) Napište svůj názor
gp bahrajnu

gp bahrajnu | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Šéfa Red Bullu Christiana Hornera to trápí a v rozhovoru pro Motorsport-Total.com uvedl, že jeho motor Renault je o 30 až 35 koňských sil slabší než Mercedes. Ferrari je pravděpodobně někde mezi tím, o Cosworthu se toho mnoho říct nedá, zvlášť když ho nepoužívá žádná špičková stáj.

"Mercedes nám dodává skutečně skvělé motory, je v tom asi nějaký rozdíl. Ale určitě nemůžeme říct přesné číslo," reagoval Vitantonio Liuzzi, který ve Force India využívá motory Mercedes. Poradce Red Bullu Helmut Marko ale ví své: "Uvedená čísla jsou reálná, udělali jsme k tomu odpovídající simulace."

"Takto to nemůžeme ponechat. Nemůže se stát, že i v letech 2011 a 2012 budeme mít stejné  manko," pokračoval Marko. "Už dva roky máme výkonnostní ztrátu, ale Mercedes je proti vyrovnání motorů, nechce to připustit. Téma má nyní na stole FOTA, ale bez souhlasu Mercedesu s tím asi nic neudělá."


Dá se předpokládat, že za tento stav lobují také lidé z McLarenu a Force India, kteří rovněž využívají stejné motory. A je možné, že na jejich straně je i Ferrari, protože jak se v Monze ukázalo, Italové na tom také nejsou nejhůř.

"Ale vždyť i oni jsou na těchto tratích dobří," reagoval Liuzzi na ztrátu Red Bullu, který prý vůbec nemá tak špatný motor, jak se tvrdí. Helmut Marko to vidí celkem jinak: "Takový Liuzzi ani nepotřebuje větrnou clonu, aby byl rychlý."

"Pracujeme už na motorových pravidlech pro rok 2013. Na to potřebujeme konsenzus dodavatelů. A když bude Mercedes nyní takto přísný, tak si dovedu představit, že Renault potom rovněž nebude akceptovat jejich přání," dodal Marko, který i nadále počítá s dodávkou motorů Renault. Téma odchodu k Mercedesu je minimálně na dva roky uzavřené.

Vytisknout

Diskuze: Red Bull opět dává najevo nespokojenost s výkonovým deficitem motoru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 14.09.2010 19:53 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Renault

Renault chce v Singapuru útočit na pódium

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud