Žádné překvapení se nekonalo, všechny vozy bez problémů prošly. Zkoušena byla přední část podlahy poté, co si soupeři začali po závodu v Silverstone stěžovat na aerodynamické vlastnosti monopostů Red Bullu. FIA nejprve zavedla v Belgii přísnější testy předních křídel.
Ty však pro nikoho nepředstavovaly větší problém, protože víceméně šlo pouze o testy linearity: křídlo se ve Spa nesmělo při zátěži 100 kg po obou stranách prohnout o více než 2 cm, zatímco předtím byl limit průhybu stanoven na 1 cm při zátěži 50 kg - tedy z mého pohledu zbytečná práce.
FIA ovšem dala během letní přestávky ve známost, že se v Monze zaměří na podlahy, na jejich přední část (T-tray, "bryndáček"). Kvůli tomu většina týmu musela sáhnout k úpravám svých vozů, ačkoliv jejich výkonnosti se to dotknout nemělo.
FIA dnes po kvalifikaci testovala také podlahu Alonsova Ferrari
Komisaři si pro dnešní pečlivou prohlídku vybrali Ferrari Fernanda Alonsa, McLaren Jensona Buttona a Red Bull Marka Webbera.