RED BULL
Mark Webber, 1.
Spa je skvělým místem pro vítězství v kvalifikaci – je to velmi zvláštní trať. Byl jsem velmi spokojený se svým prvním kolem v poslední části kvalifikace, ale v současné společnosti si nikdy nemůžete být jisti tím, zda to bude stačit. Projedete cílem a čekáte, až vám inženýr Ciaron řekne do rádia: „P..“ a myslíte si: „To je co?“
V té chvíli to kolo stačilo, musíte to však absolvovat znovu. Dostanete další sadu pneumatik a čekáte, jak vám to půjde. Trochu sprchlo, což kvalifikaci okořenilo a ostatním ztížilo další zlepšování. Lewis odvedl hodně dobrou práci, když se zlepšil až na druhé místo na konci, když La Source byla hodně mokrá.
Jsem potěšen vítězstvím, zítřejší závod bude zajímavý. Nemyslím si, že se o vítězi rozhodne v prvním kole. Těším se na něj.
Sebastian Vettel, 4.
Měli jsme v úvodu špatný start, když jsme do kvalifikace vyjeli jako poslední. Poskytlo nám to výhodu v tom, že jsme se nedostali do provozu, ale museli jsme se vypořádat s větším množstvím vody na trati na suchých pneumatikách, bylo to těžké.
Naštěstí se nám podařilo zajet dobré kolo na přechodných pneumatikách, čímž jsme si zajistili postup, v těchto podmínkách ale nikdy nevíte.
Prostřední část byla v pohodě a v poslední se ukázala jako nejdůležitější první jízda. Trochu pršelo v první zatáčce a můj první pokus nebyl dost dobrý, je to jednoduché. Udělal jsem pár chyb na začátku v prvním sektoru a ztratil rychlost.
V posledním kole jsem se dokázal zlepšit a byl jsem rychlejší než v mém prvním pokusu, pak jsem ale vyjel mimo v zatáčce č. 14 a bylo to. Nejdůležitější věcí dnes bylo to, že auto bylo velmi dobré, dost dobré na to, abychom se dostali před všechny ostatní. Mně se to dnes nepodařilo, takže to budeme muset zítra napravit.
Christian Horner, šéf týmu
Letošní dvanácté vítězství v kvalifikaci v tak obtížných podmínkách ukazuje na to, jak skvělou práci tým a Mark dnes odvedli. Čtvrté místo Sebastiana završuje excelentní výkonnost týmu.
Mark využil tu nejlepší chvíli na trati, kdy byla na počátku poslední části kvalifikace nejrychlejší. Sebastian nějaký čas ztratil v zatáčkách č. 13 a 14, jinak bychom se dočkali další první řady v podání Red Bullu, ale i tak je to skvělé vidět naše vozy tak vysoko na startu.
MCLAREN
Lewis Hamilton, 2.
Celý víkend se zdáme být velmi rychlí a auto se ovládá výborně. Samozřejmě motor Mercedesu tento okruh sedí nejlépe, náš aerodynamický balík zde pracuje také dobře.
Během mé první jízdy v poslední části kvalifikace jsem jako první vjížděl do zatáčky č. 14, trať osychala, ale stále byla trochu mokrá, takže jsem nemohl jet úplně naplno a něco jsem ztratil – možná půl vteřiny.
Myslel jsem si, že bychom mohli získat první příčku, byl jsem však ve své poslední jízdě trochu široký v La Source. Byly tam drobné pozůstatky po dešti v první zatáčce, trochu kluzko, takže jsem tam ztratil kolem tří a půl desetiny. Byl jsem však schopen dostat z pneumatik ve druhé jízdě dobrý čas ve druhém a třetím sektoru – v něm jsem získal právě ten čas, o který jsem přišel v prvním.
Zde to ale vítězství v kvalifikaci není klíčové – stále si myslím, že jsem v dobré pozici. Za Eau Rouge do kopce je velmi dlouhá rovinka, kde je docela obtížné se udržet před dotírajícím vozem, i když startujete z prvního místa. Doufám, že se mi zítra podaří dobře odstartovat, budeme na tom stavět.
V zítřejším závodě a v Monze potřebujeme využít to, že se náš balík zdá být velmi konkurenceschopný. Zítra to bude těžký závod, budeme se však hodně snažit.
Jenson Button, 5.
Naše auto jezdí dobře. Myslím, že naše rychlost byla po celý víkend dobrá. Jen bych si přál být trochu výše. Jezdili jsme s použitými pneumatikami na začátku i na konci poslední části kvalifikace a dva vozy zajely svůj nejlepší čas na začátku té části, když bylo sucho.
Během mé poslední jízdy v prvním sektoru trochu pršelo, takže jsem ztratil kolem tří a půl desetin vzhledem k mému předchozímu nejlepšímu času v prvním sektoru. Docela dost jsem tím ztratil, ale byl jsem schopen se vytáhnout zpět v prostředním a posledním sektoru, v nichž jsem byl celkem konkurenceschopný. Jsme přiměřeně spokojený, ale byl bych býval raději trochu výše.
V kvalifikaci samozřejmě jezdíte s vozem na limitu, ale na takové dráze, kde je část povrchu suchá a část mokrá, to je velmi obtížné. A když jedete naplno, je velmi těžké najít limit pneumatik za mokra. Když vjedete do mokré části, letíte.
Stále jsem však pátý, na dobré straně roštu. Za tohoto počasí se může přihodit cokoliv, takže to je hodně vzrušující. Stále si myslím, že zítra můžeme s naším monopostem odjet velmi dobrý závod.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Pokud bychom do poslední části kvalifikace nastoupili s novou sadou měkkých pneumatik místo s použitou, mohli bychom oslavit 147. Vítězství McLarenu v kvalifikaci. Navíc trochu zapršelo v pro nás nejméně příhodnou dobu. Bez toho bychom opět měli vítězství na dosah.
Nechci ale vypadat neomaleně. Tým odvedl velmi dobrou práci, oba piloti zajeli extrémně dobře.
Do zatáčky číslo jedna to je relativně blízko, ale dlouhý úsek přes Eau Rouge může nabídnou dobré příležitosti pro předjíždění v první kole. A můžete si být jisti tím, že jak Lewis, tak i Jenson, je budou vyhledávat.
RENAULT
Robert Kubica, 3.
Byli jsme tento víkend v nejrychlejší pětce ve všech trénincích, v jakémkoli počasí. Před kvalifikací jsme tedy doufali, že by se nám mohlo povést získat třetí místo. Tohle je první závod, kde využíváme náš F-kanál, a musím pogratulovat každému v továrně, protože v trénincích pracoval v každičkém kole perfektně. Vlastně jsem byl na konci své první jízdy ve třetí části kvalifikace druhý, ale nedokázal jsem využít druhou sadu pneumatik.
Auto mi zhaslo přímo před boxovou uličkou, když jsem se vracel do boxů, a poté, co mě mechanici zatlačili zpátky, jsme neměli čas na další jízdu. Na konci kvalifikace jsem stál v boxech, sledoval ostatní auta a modlil se za déšť, když spadlo pár kapek - a jen Lewis se dokázal zlepšit. Sice jsem ztratil místo v první řadě, ale pořád jsem v silné pozici do zítřejšího závodu.
Vitalij Petrov, 24.
Dnešní kvalifikace mě velmi zklamala. V prvním kole po vyjetí z boxů jsem najel v deváté zatáčce na obrubník a ztratil kontrolu nad vozem kvůli vodě, která tam stála na trati. Nedokázal jsem pokračovat, byl to pro mě konec. Je to velká škoda, auto totiž bylo celý víkend velmi dobré a mířil jsem na místo v první desítce. Ale stalo se tohle a jediné, co mohu dělat, je soustředit se na zítřek a zůstat pozitivně naladěný.
F-kanál pracuje velmi dobře, takže jsme na rovinkách rychlí a budeme schopní předjíždět. Navíc je nejistá předpověď počasí a my víme, že pokud bude pršet, stát se může všechno.
Eric Boullier, šéf týmu
Závodní tým dnes odvedl dobrou práci, přestože jsme měli problémy s tankováním paliva, které Robertovy zabránily ve druhém pokusu v poslední části kvalifikace. Bohužel jsme zažili dramatický začátek díky Vitalijovi, který udělal chybu na obrubníku deváté zatáčky, to je velká škoda. Snad se zítra probojuje skrz pole.
Tenhle víkend jedeme s F-kanálem a zatím jsem šťastní, jak pracuje. To se vede díky skvělé práci týmu v Enstone a zde na trati. Tahle úprava dramaticky zlepšila náš výkon, to vypadá na konec sezóny slibně.
FERRARI
Felipe Massa, 6.
Rozhodně to byla náročná kvalifikace. Už dopoledne jsme viděli McLareny a Red Bully, že jsou rychlejší než my, což odpoledne potvrdili, když jsme měli několik komplikací. Zítra v závodě se pokusíme naši pozici vylepšit.
Jak se tu v Belgii stává, můžete počítat s tím, že měnící se podmínky budou hrát klíčovou roli: bude důležité poprat se s takovou situací co nejlépe.
První kolo v Q3 se mi docela povedlo, i když mohlo být možná o pár desetinek lepší, zatímco v tom druhém kole jsem hned v první zatáčce zaznamenal déšť a zablokoval kola, tak jsem se rozhodl zajet do boxů místo dokončení kola, protože bych nebyl schopný dosáhnout zlepšení. Je-li trať pouze vlhká, ale ne přímo mokrá, může to být problém, protože pneumatiky do mokra se velmi rychle ničí, takže je potřeba s nimi zacházet velmi opatrně.
Fernando Alonso, 10.
Byla to zajímavá kvalifikace, podmínky se měnily každou chvilku. Na konci jsme správně nenačasovali pneumatiky. Možná, že některá auta měla v třetí části dvě sady nových měkkých pneumatik. My bohužel ne a ve chvíli, kdy jsme nasadili nové, začalo pršet. Stane se to a já doufám, že zítra nám déšť pomůže. Při takovýchto podmínkách není start závodů tak klíčový, takže máme stále šanci. Samozřejmě, že jsme chtěli dokončit kvalifikaci na předních místech, ale nemám velké obavy. Závodí se až zítra.
Dnes jsme viděli, jak vás dokáže ovlivnit správné rozhodnutí. Díky němu dokážete získat 50 sekund nebo i minutu, když zajedete extra kolo na suchých pneumatikách. Takže nyní nemluvíme o desetinách sekundy, ale o minutě.
Zítra musíme být připraveni na správné rozhodnutí v ten správný moment. V těchto podmínkách hraje velkou roli štěstí. Včera jsme pravděpodobně vyjeli v ten nejlepší okamžik na mokré trati a stanovili čas tréninku. Vyjeli jsme v nejlepší čas na suché trati a opět stanovili čas tréninku.
Dnes jsme si vybrali ten špatný čas, ale závod je až zítra. Když se na to podíváme tak, že včera to bylo dobré a dnes ne, tak zítra to bude opět dobré! Prioritou bude dokončit závod. Víme, že první zatáčka je tu obtížná, takže se musíme vyhnout nějakému riskování.
Chris Dyer
Nemůžeme být spokojeni s výsledkem, který nám kvalifikace přinesla. Samozřejmě, počasí se měnilo tak, že jízdy byly náročnější, zvláště pro Fernanda, kterému na třetí část zbyla jen jedna sada měkkých pneumatik.
Když je použil, tak zrovna přišla krátká přeháňka, která jej připravila o dobrý čas a umístění výše.
Okruh ve Spa je známý pro svou nepředvídatelnost počasí a dnes se to opět potvrdilo. Je tu možnost, že zítra se to bude opakovat, z toho důvodu musíme odvést dobrou práci při zvládnutí různých změn.
WILLIAMS
Rubens Barrichello, 7.
Dnes to bylo od každého v týmu velké úsilí. Ráno jsme trochu bojovali s nastavením, ale tým přišel s pár skvělými nápady, jak auto do kvalifikace dostat do lepší formy – a vyplatilo se to. Mám radost ze zisku sedmého místa. Prožívám skvělý víkend, oslavuji s rodinou a týmem tří stý závod a zítra se budu snažit o dobrý výsledek.
Nico Hülkenberg, 9.
Dnes to pro tým není špatný výsledek, obě auta jsou v první desítce. Se svou pozicí jsem spokojený, především když zvážím, že poslední jízdu ve třetí části kvalifikace, která mi měla zajistit místo na roštu, jsem zajel na použitých pneumatikách, které už měly své nejlepší časy za sebou.
Počítal jsem s tím, že počasí bude proměnlivé, přesně jako dnes dopoledne - a upřímně s tím nemám problém. Je důležité brát věci, jak přichází. Jedinou jistotou je zítřejší cíl - dobrý výsledek.
Sam Michael
Déšť nám mohl způsobit potíže, ale závodníci a inženýři zvládli proměny počasí dobře. Teď přesouváme svou pozornost na strategie do zítřejšího závodu. Vypadá to, že podmínky budou znovu proměnlivé, což se zajisté postará o zajímavé odpoledne.
FORCE INDIA
Adrian Sutil, 8.
Dostat se do první desítky bylo mým dnešním cílem, takže jsem opravdu šťastný. Byla to samozřejmě těžká kvalifikace v dešti, museli jsme se umět rychle rozhodnout jak na zídce, tak na kruhu, nedalo se předvídat, co přijde. Měl jsem štěstí, že jsem se dostal z první části kvalifikace, když jsem zajel nejrychlejší kolo na přechodných pneumatikách na osychající trati. Druhá část pak šla poměrně snadno a ve třetí části jsem byl spokojeny s kolem, které jsem zajel. Měli jsme pouze jednu sadu pneumatik, zrovna jsem dokončil druhé kolo, když začalo znovu pršet. Jsem pln očekávání do zítřejšího závodu, myslím si, že bude hodně předjížděch manévrů, hlavně ve stoupání a v Eau Rouge po startu, bude se moc útočit po celou dobu závodu.
Vitantonio Liuzzi, 14.
Nebyla to tak příjemná kvalifikace, déšť byl hodně matoucí a stresující v první části. Ale celkově se nám podařilo vylepšili vůz, po menších problémech, které nás potkali v pátečním tréninku, vůz má dobrou rovnováhu v zatáčkách, a nové výfuky fungují také dobře, ale i když jsme se zlepšili v kvalifikaci, není to na 100%. Dnes ráno při třetím tréninku jsme odjeli čtyři kola a s jiným nastavením křídel, do kvalifikace jsme šli tak trochu na slepo. Ale můžeme být spokojení, Pro zítřejší závod se předpověď mění každých deset minut. Stále máme šanci na nějaké body.
MERCEDES
Michael Schumacher, 11.
Je to škoda, protože bych se byl dnes samozřejmě rád probojoval do první desítky. Věřím, že jsme na to dnes měli, žel jsem se dostal ve své poslední jízdě do provozu a nemohl jsem pak jet naplno.
Kvůli tomu, že budu odsunut o deset příček zpět, doufám v proměnlivé počasí. Vneslo by to přinejmenším do závodu trochu vzruchu, což by mohlo hrát pro nás nebo i proti nám. Uvidíme, co přinese zítřejší odpoledne a co z toho dokážeme vytřískat.
Nico Rosberg, 12.
Zatím to není zrovna ideální víkend a vzhledem k tomu, že jsme dostali trest v podobě odsunu o pět míst kvůli výměně převodovky, rozhodli jsme se spíše pro mokré nastavení, protože to může být zítra naší jedinou šancí.
Autu obecně dnes chyběla přilnavost, hlavní problém však byl provoz v mém nejrychlejším kole v prostřední fázi kvalifikaci – jeden z pilotů jezdil přede mnou posledního půl kola, přitom byl zrovna na cestě do boxů. Uvidíme, co přinese zítřek. Pokud bude pršet, pak budeme mít to správné nastavení.
Ross Brawn
Je to pro nás očividně obtížný víkend s veškerými těmi problémy, kdy Michael bude odsunut o 10 míst a nyní s převodovkou, kvůli níž přijde Nico o pět příček.
V různých částech kvalifikace jsme nevypadali zas tak špatně. Když jsme vyjeli v prostřední části, měli jsme prostor pro slušné časy, žel jsme měli problém s pilotem, který zajížděl do boxů a zdržel naši dvojici. Michael a Nico se nakonec do poslední části o zlomek vteřiny nedostali kvůli zavinění jiného jezdce, což je frustrující.
TORO ROSSO
Jaime Alguersuari, 13.
První část kvalifikace byla jako noční můra, ale tak tomu bylo pro všechny. Museli jsme do boxů přezout na přechodné pneumatiky, když to tak klouzalo. Ale stačilo to na postup do druhé části a pokusit se znovu o to samé ve stejných podmínkách. Později na slickách jsem měl z auta dobrý pocit, protože vyvážení je tento víkend docela dobré, také jsme na něm pracovali celé dva dny.
V mém posledním kole byly zatáčky 13 a 14 stále kluzké a přesto, že jsem jel nejlépe, co jsem mohl, jsem na těchto dvou místech zpomalil, a to nás stálo čas, a byl to důvod mého nepostupu do třetí části. Abych byl upřímný, nikdy bych nečekal, že se dostanu takhle vysoko, takže doufám, že zítra bude opět pršet, což by nám mohlo více sedět.
Sebastien Buemi, 15.
Tahle kvalifikace byla chaotická. Byli jsme vděční, že závěr Q1 se odehrál na sušší trati, protože jinak bychom se do další části nedostali. Ale zvládli jsme to a trať se každým kolem zlepšovala. Myslím, že jsem své poslední kolo zajel brzy, protože trať ještě dále více osychala a pozdější start by znamenal rychlejší kolo. Jaime dnes zajel dobré kolo, tak uvidíme, kam se zítra oba dostaneme.
Giorgio Ascanelli, šéf týmu
Z pohledu výkonu jsme na tom lépe, než jsme čekali, což znamená, že na tom nejsme jinak než v Maďarsku. Litujeme toho, že jsme nepřekonali Liuzziho, protože se domnívám, že jsme na to síly měli. Vypadá to s námi lépe než jindy, protože ostatní chybovali. Chtěl bych zdůraznit, že tým odvedl skvělou práci, zejména ve chvíli, kdy dokázal dostat obě auta na začátek fronty v boxech při restartu v první části kvalifikace.
Během Q1, na přechodných pneumatikách, jsme mohli vysledovat, že ve chvíli, kdy už nehrozila žádná předpověď deště, budou lepší časy na slickách. Proto jsme odvolali jezdce zpět do boxů, místo toho, aby dokončili svá kola. Jaime za poslední dva dny odvedl dobrou práci, zůstal klidný i přesto, že nám přes rádio řekl, že mohl více riskovat. Nicméně i tak jsem spokojený.
LOTUS
Heikki Kovalainen, 16.
Dneska to pro nás byla velké kvalifikace, podruhé jsme se probojovali do druhé části, tak jako v Malajsii. Je jen škoda, že se to nepodařilo také Jarnovi, byl jsem jen těsně před ním, ale tým, dnes odvedl výtečnou práci a musíme byt všichni moc spokojení. V obou částech jsme udělali správnou volbu pneumatik, ve druhé části kvalifikace to byl opravdový boj s Timem, nakonec jsme ho předstihli a splnili jsme tak co jsme si pro dnešek předsevzali.
Myslím, že zítra bychom na tom mohli být dobře, v porovnání s našimi přímými konkurenty, jak to tak vypadá tak okruhy, kde je zapotřebí nižší nastavení přítlaku v kombinaci s proměnlivými podmínkami, můžou pro nás byt příznivou konstelací.
Jarno Trulli, 18.
Jsem samozřejmě zklamaný, že jsem se nedostal do druhé části, ale gratuluji Heikkimu a týmu za tak dobrý výkon. Byla to pro mě dost šílená sekce, navíc pro mě začala špatně, když di Grasi nezvládl svůj vůz – byl jsem rychlejší než on, nemohl jsem se již vyhnout. Měl mě nechat před sebou, když jsem byl mnohem rychlejší, pak by se to nestalo. Je to těžké v tak proměnlivých podmínkách, každého to překvapí, ale pro zítřek máme docela dobrou výchozí pozici, takže budeme dělat vše, abychom potěšili fanoušky.
Mike Gascoyne, technický ředitel
Na konec, to dneska byla docela dobra kvalifikace. Je zklamáním, že se nám nepodařilo dostat také Jarna do druhé části, ale žluté vlajky, na konci jeho kola, ho přibrzdily, jsem přesvědčený, že jinak by doplnil Heikkiho v Q2. Heikki odvedl skvělou praci navzdory podmínkám, podařilo se mu dostat to nejlepší z vozu.
Zítra budeme startovat z našich nejlepších pozic a všichni očekáváme dobrý závod. Jsme jednoznačně nejrychlejší ze všech nováčků a zítra to bude na Jarnovi s Heikkim, aby dovezli vozy do cíle na tom nejlepším místě a předvedli stejně dobré výkony jako dnes.
VIRGIN
Timo Glock, 17.
Dnes to byla dobrá kvalifikace – postoupili jsme do prostřední části a dostali příležitost předvést o trochu více týmového i mého potenciálu. Tým pracoval neuvěřitelně tvrdě, aby dal přes noc celé auto dohromady po mé včerejší nehodě.
Věděli jsme, že tento víkend budeme mít díky proměnlivému počasí šanci dosáhnout dobrého výsledku v kvalifikaci v takové nepředvídatelné situaci. Vzhledem k obrovskému úkolu dát auto dohromady to je pro tým velkou odměnou.
S mou výkonností jsem byl docela spokojený, v těchto podmínkách jsem neudělal žádnou chybu a z auta jsem v této situaci dostal vše. Kvalifikace byla velmi chaotická – museli jsme přezouvat pneumatiky dle měnících se podmínek, zítřek slibuje to stejné. Mohl by to být pro všechny týmy i fanoušky závod bohatý na různé události. Doufám, že z toho vytěžíme co nejvíce.
Lucas di Grassi, 23.
Kvalifikace byla pro mě zklamáním, protože podmínky perfektně seděly našemu nastavení. V prvním kole do mě vrazil Trulli a poškození bylo tak velké, že jsme museli zastavit. Vypadá to, že zítra bude opět pršet, takže se těším na zajímavý závod.
Nick Wirth, technický ředitel
V noci jsme se rozhodli zariskovat a vsadit na to, že bude pršet – dnes jsme jezdili s vysokým přítlakem na obou vozech, což má do nejrychlejší konfigurace na tomto okruhu za sucha daleko.
Timovi lidé odvedli fantastickou práci, když celou noc dělali na jeho voze, aby byl připraven pro dnešní volný trénink. Přeháňka před kvalifikací způsobila velmi těžké poměry na trati. Lucas měl smůlu, když ho trefil Jarno, když brzdil, aby se vyhnul roztočenému autu. Žel při nárazu mu rozbil chladič olejového čerpadla, a tak nikoliv jeho vinou skončila slibně se rozvíjející fáze.
SAUBER
Kamuj Kobajaši, 19.
Je to opravdu škoda. Na začátku Q1, když byla ještě suchá trať jel vůz vcelku slušně, ale po co byla stažena červená vlajka, nebylo už dost času zajet rychlejší kolo, pak začalo pršet. Podmínky byly stejné pro všechny. Poté co déšť ustal, byli jsme mezi prvními, kteří přezuli na přechodné pneumatiky, pak jsme udělali velkou chybu, když jsme přešli na hladké.
Měli jsme pokračovat na přechodných. První zatáčky nebyly pro měkké pneumatiky ještě tak problémové, ale pře zatáčkou číslo 8, bylo víc vody, než jsem očekával a následně jsem se ocitl mimo trať. Vůz nebyl poškozen a mohl jsem se vrátit na trať, ale už bylo na všechno pozdě.
Pedro de la Rosa, 22.
Jsem absolutně zklamaný z tohoto výsledku. Vůz byl opravdu dobrý, co se týče výkonu, jsem přesvědčen, že jsme schopni bojovat o postup do poslední části kvalifikace. Po krátkém dešti, bylo velmi obtížné posoudit podmínky na jednotlivých částech okruhu, který měří přes sedm kilometrů. Trať osychala, ale problémem bylo, že jsme nemohli tušit jaká je situace v různých zatáčkách.
Učinili jsme špatné rozhodnutí při výběru pneumatik, byl to rozhodně až příliš optimistický krok nasadit pneumatiky do sucha, navíc jsem udělal chybu, když jsem ztratil kontrolu na zádí svého vozu v nájezdu do 14 zatáčky. Přecenil jsem podmínky na trati a narazil do bariéry. Je to hrozný výsledek.
Peter Sauber, šef týmu
V prvních třech trénincích, vypadalo všechno velmi dobře a měli jsme tak důvod k optimismu, ale pak v kvalifikaci oba jezdci přezuli na suché pneumatiky a dostali se tak mimo trať. Je to ostuda.
James Key, technický ředitel
Samozřejmě je pro nás kvalifikace velkým zklamáním, ale stejně to byla velmi obtížní sekce. Na začátku, jsme věděli, že přijde déšť, proto jsme vyjeli na trať poměrně brzo, stejně jako ostatní. Bylo to opravdu jen na úvod, pak následovala červená vlajka.
V závěru trať osychala, rozhodli jsme se vyjet na přechodných pneumatikách a zajet tři měřená kola. Trať osychala velmi rychle, to byl důvod, proč jsme nasadili i slicky. Ale podmínky na trati byly záludné a oba naši piloti se dostali mimo dráhu, nemohli tak dokončit kolo.
Je to škoda, ale situace jako tato se vždy obtížně posuzuje. Nyní se musíme vrátit zpět a zamyslet se nad tím co se přihodilo a ujistit se, že příště to uděláme lépe. Zítra musíme jen zjistit, co můžeme vytěžit ze vzniklé situace.
HRT
Bruno Senna, 20.
Dnes to byl dobrý den plný nových zkušeností, co zvládne udělat déšť s tratí. Jedna část trati byla suchá a jiná zase mokrá. Takže to byla trochu obtížná situace a já musel riskovat s rozhodnutím o výběru pneumatik.
V normálním případě zůstáváte na suchých pneumatikách, ale na studených gumách je jednoduché havarovat. Rozhodli jsme se přejít na přechodné a s nimi jsme zajeli nejlepší čas. Dosáhl jsem své nejlepší kvalifikace a doufejme, že nás zítra zastihnou nějaké deště, které by mohly přinést pár překvapení.
Sakon Jamamoto, 21.
Jsem šťastný, že jsem dnes dosáhl své nejlepší kvalifikace. Zkusili jsme zajet čas na suchých pneumatikách, protože jsme věděli, že přijde déšť velmi rychle. Jak jsme očekávali, během kola na suchých gumách přišel déšť a bylo velmi těžké to udržet. Potom se nám podařilo dostat na dobrou pozici zajišťující postup do druhé části.
Myslím, že všichni u nás se modlili za déšť, ale bohužel pršet přestalo, tak jsme se rozhodli přejít na přechodné. Byl jsem blokován jiným autem v prvním kole a možná, že bych dokázal zajet lepší čas. Ale na zítřek se zdá, že podmínky budou podobné, takže se pokusíme o to nejlepší a zajet dobrý závod.
Colin Kolles, šéf týmu
Byla to napínavá kvalifikace a neměli jsme moc štěstí, když jsme se nedostali do druhé části. Sakon Yamamoto a Bruno Senna dosáhli jejich nejlepších výsledků v kvalifikaci v této sezóně a před prvními přeháňkami byli na třináctém, respektive osmnáctém místě.
Tým byl velmi dobře připraven na rozdílné podmínky a podařilo se nám nasadit správné pneumatiky ve správnou chvíli. Máme velmi dobré informace o počasí, a mohli jsme tak informovat jezdce velmi dobře o pravděpodobnosti deště a mokrých obrubnících na okruhu. Těšíme se na další vzrušující závod, který nás zítra jistě čeká, a doufáme v další déšť.