FIA zpřísní testy a ve Spa si na ohebná křídla znovu posvítí - aktualizováno

Petr Hlawiczka, 1. srpna 2010, 19:26 Google+

FIA se možná přeci jen odhodlá učinit přítrž příliš ohebným předním křídlům - nebo alespoň lépe objasnit některé věci ohledně jejich využití - tím, že v Belgii představí přísnější zátěžové testy.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 05.08. 15:05) Napište svůj názor
GP Španělska (Barcelona)

GP Španělska (Barcelona) | foto: Lucky Strike B.A.R Honda

Sdílejte článek

Včera znovu zkoumala křídla Red Bullu, Ferrari a McLarenu, přičemž všechna prohlásila za legální. Dnes týmům sdělila, že využije pravidla, které ji umožňuje během sezóny změnit zátěžové testy, bude-li to nutné. Ve stručnosti týmům řekla, jak budou testy před příštím závodem vypadat, aby se na to mohly připravit.

Bočnice předních křídel jsou v současné době při testech zatěžovány 50 kg, přičemž se nesmí prohnout o více než 1 cm. Plánuje však zátěž zdvojnásobit, přičemž bude tolerovat lineární průhyb do 2 cm. To má zamezit chytrému použití materiálů, u nichž při větší zátěži dochází k progresívnímu prohnutí. Zkoumat se bude rovněž přední část podlahy.

Může však FIA v průběhu sezóny změnit metodiku testů? Ano. Umožňuje ji to článek 3.17.8 Technických předpisů F1, kde se píše: "Aby se zajistilo, že je dodržován článek 3.15, FIA si vyhrazuje právo zavést další zátěžové testy a testy ohybem pro kteroukoliv část karosérie, která se jeví (či je podezřívaná) při jízdě jako pohyblivá." Článek 3.15 pak popisuje zákaz pohyblivých aerodynamických prvků.

FW
Srovnání předních křídel Red Bullu a Mercedesu

Dle šéfa Mercedesu Rosse Brawna není v pořádku, že vozy Red Bullu a Ferrari prošly kontrolami: "Chápu, že v testech dojde k určitým změnám, ale vozy, o nichž hovoříme, posledními testy prošly. Argument zní: pokud prošly současnými testy, pak tyto testy nejsou v pořádku.

Na dráze je jasně vidět obrovský rozdíl mezi vozy - a o to jde. Myslím, že FIA si uvědomuje, že tyto rozdíly na trati neodpovídají tomu, že kvůli tomu existují určité testy, jež by měly zajistit podobnou pevnost a výkonnost."

Bude to dost na to, aby se ohebným předním křídlům (popř. částem podlahy) ve Spa konečně učinila přítrž? Na odpověď si budeme muset necelý měsíc počkat.

 

(Problematice flexibilních křídel jsme se věnovali zde)

Vytisknout

Diskuze: FIA zpřísní testy a ve Spa si na ohebná křídla znovu posvítí - aktualizováno

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 05.08.2010 15:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams

Uvolněné kolo z Rosbergova vozu zasáhlo mechanika

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud