Dopoledne počasí na Hockenheimu zúčastněným nepřálo – již od rána hustě pršelo, na trati stála voda. Vzhledem k tomu, že má být v neděli slunečno, představoval první trénink pro týmy spíše ztrátu času. Teplota vzduchu se pohybovala pod 20 °C a dle prognóz měl déšť sice ustát, ale dráha měla zůstat mokrá až do konce.
Do tréninků nastoupil u Lotusu testovací pilot Fairuz Fauzy místo Heikkiho Kovalainena, u HRT bude po celý víkend jezdit opět Sakon Jamamoto, tentokrát místo Karuna Chandhoka, který se ujal komentování pro rádio BBC.
Jako první na trať vyjeli Lotusy, Liuzzi a Jamamoto, krátce na to je následoval zbytek pilotů. Po osmi minutách absolvovali svá instalační kola všichni krom dua McLarenu – ti se v klidu vybavovali v garáži se svými inženýry. Po 13 min teprve vyjel na prohlídku Jenson Button.
Na trati bylo tolik vody, že piloti sotva udrželi své vozy na trati i při instalačních kolech. Nico Hülkenberg byl hned při svém prvním pokusu hodně široký v zatáčce č. 2.
Po analýze instalačních dat se o první měřené kolo pokoušel Jaime Alguersuari na mokrých pneumatikách. Sotva ale dobrzdil do vlásenky, musel využít únikovou zónu, ale v pořádku se vrátil na trať a po 20 min se zobrazil jeho první čas: 1:41,068 min. Ve druhém kole se zlepšíl na 1:36,605 min - to už měl za zády Sebastiana Vettela, jenž byl jen o 0,3 vteřiny pomalejší. Mezitím jako poslední nainstaloval svůj vůz Lewis Hamilton.
Vettel šel po 25 min do vedení - 1:34,632 min. Vozy se do boxů vraceli s chladnějšími pneumatikami, než když vyjížděli na okruh, mechanici na ně proto ihned nasazovali zahřívací deky.
Fauzy vyráží na trať
Po půlhodině bylo pořadí následující:
1. Alguersuari (1:32,932 min)
2. Webber (+ 0,661 sec)
3. Vettel (+ 0,931)
4. Hülkenberg (+ 1,123)
5. Massa (+ 1,497)
6. Buemi (+ 2,041)
Do čela se zanedlouho dostal Webber s Massou. Mimo trať se ocitl Petrov, bez poškození pokračoval; po něm v zatáčce č. 3 Fauzy, jenž málem trefil značku, ale po nasáklé trávě se mu také podařilo dostat zpět. Smyk dostal i Liuzzi na konci kola v Südkurve, vše se ale obešlo bez problémů.
Úřadující mistr světa Jenson Button vyráží
Button se svým McLarenem nebyl vůbec spokojený, chodil po garáži, kýval hlavou a prohlásil: "Opět nemáme konkurenceschopný vůz." Stěžoval si na nedotáčivost v pomalejších zatáčkách, ale příšernou nestabilitu zadní části s novými výfuky a difuzorem v těch rychlejších.
Většina pilotů jezdila na mokrých pneumatikách, pouze Kobajaši s Alguersuarim zkoušeli intermediálky. Ke konci se ale rozšiřovaly řady pilotů, které zkoušely přechodné pneumatiky.
Pořadí po hodině:
1. Sutil (1:27,846)
2. Buemi (+ 0,268 sec)
3. Hülkenberg (+ 0,347)
4. Petrov (+ 0,750)
6. Vettel (+ 0,889)
7. Massa (+ 1,095)
8. Webber (+ 1,202)
Jezdci pokračovali v přehlídce smyků: Kobajaši se roztočil před vozem Toro Rosso, Glock udělal pirueto v poslední dvojité zatáčce. Nejhůře dopadl Hamilton, který v zatáčce č. 3 rozbil svůj McLaren. Přišel o křídlo a hodně poškozená byla levá zadní strana jeho monopostu.
Havárie Lewise Hamiltona - bude muset měnit převodovku a čelit následné penalizaci?
Krátce po něm zůstal ve štěrku stát po smyku v poslední zatáčce Bruno Senna, který byl v tu chvíli o 3,3 vteřiny rychlejší než jeho japonský kolega.
Problémům se nevyhnul ani Felipe Massa
Závodní stopa ke konci rychle osychala, čehož využil Massa na Ferrari a časem 1:26,850 min se usadil na prvním místě, brzy si ale první místo zpět přivlastňuje Sutil.
Počty ujetých kol
Na rovnikách byly nejrychlejší Force Indie. Nejvyšší dosažené rychlosti: 1. Sutil - 305 km/hod, 2. Liuzzi - 303, 3. Jamamoto - 303, 4. Senna - 300, 5. Barrichello - 300 a 6. Glock - 299.
Příčinou špatných časů Michaela Schumachera i v závěru, kdy osychala trať, je dle Rose Brawna to, že jej vyslali nikoliv na přechodných, ale na mokrých pneumatikách. Mají totiž nějaký problém se zadním křídlem, kvůli kterému nechtěli zbytečně načít novou sadu pneumatik.
Pozn.: Dle meteorologů se na Hockenheim žene bouřka, pršet by tedy mělo i během druhého devadesátiminutového tréninku, který začíná ve 14 hod.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | 1:25,701 |
2. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 1,149 |
3. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 1,235 |
4. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 1,246 |
5. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,247 |
6. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 1,747 |
7. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 2,413 |
8. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 2,492 |
9. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 2,599 |
10. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | BMW Sauber F1 | + 2,785 |
11. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 3,034 |
12. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 3,034 |
13. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 3,202 |
14. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 3,347 |
15. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 3,579 |
16. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 3,665 |
17. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 3,728 |
18. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 3,799 |
19. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | + 3,983 |
20. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 3,989 |
21. | 19 | Fairuz FAUZY | mys | Lotus Racing | + 5,237 |
22. | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | + 6,019 |
23. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 6,749 |
24. | 21 | Sakon JAMAMOTO | jpn | Hispania Racing F1 Team | + 7,090 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ