Nový vůz bude svěřen do rukou Marka Webbera a Antonia Pizzonii, což bylo velké překvapení loňské sezony, ale o oprávněnosti tohoto rozhodnutí rozhodnou až závody Grand Prix. Australan Mark Webber, který má již rok zkušeností v F1 s týmem Minardi je po prvních kilometrech s novým R4 za zavřenými dveřmi testovacího okruhu automobilky Ford v Lommelu spokojený s prvními pocity z nového monopostu. „Rozhodně to vypadá dobře. Jako vždy se objeví nějaké mouchy a ani R4 nebude v tomto ohledu výjimkou. Myslím si, že výzkum, který měl zjistit proč nebyl R3 tak dobrý, jak měl být byl proveden podrobně a ze zjištění jsme se poučili v návrhu R4,“ sdělil Webber. Australan odráží ve svých odhadech šancí pro rok 2003 konzervativní atmosféru v týmu a cíle nestaví příliš vysoko. „Netvrdím, že budeme mezi nejsilnějšími piloty v roce 2003, ale doufám, že se budeme pohybovat ve vyrovnané skupině těsně za nimi. To je můj cíl a pokud bychom ve druhé části sezony byli v přední části této skupiny, byl by to velmi dobrý výkon,“ dodal Webber.
Dle prvních obrázků je jasné, že R4 nepředstavuje radikální řešení odlišné od tradičního obrazu moderního vozu Formule 1. Od představení loňského R3 až po návrh a představení letošního R4 dohlížel na vývoj a plány hlavní aerodynamik týmu Ben Agathangelou. „Bude to pevný a účelný vůz. Zní to skoro jako usedlý, ale to jen proto, že slova pevný a účelný nejsou příliš vzrušující,“ komentoval nový R4 Agathangelou. „Omlouvám se, ale to je to, čím R4 musí být, aby byl základem pro vývoj z roku 2003 na rok 2004, neboť nemůžeme na konci každého roku odstranit starý vůz a začít od nuly znovu,“ vysvětlil strategii týmu Jaguar.
Jestli je šasi nového R4 charakterizováno jako konzervativní, pak nový motor Cosworth CR-5 s úhlem válců 90° je naopak návrhem mimo zažité konvence. „CR-5 je kompletně novým návrhem. Je to první z nové řady motorů, neboť předchozí CR-4 vycházel z motorů, jejichž vývoj započal již v roce 1999,“ prohlásil Nick Hays. Všechny předchozí motory Cosworth V10 měly úhel mezi válci 72° a přechodem na úhel 90° se výrazně snížilo jejich těžiště. „Nebudu uvádět přesná čísla, ale mohu prohlásit, že se jedná o motor s nejvyššími otáčkami, který kdy Cosworth postavil. Vysoké otáčky jsou výbornou věcí z prostého důvodu, dávají více vstřiků paliva a tím i vyšší výkon. Ale je to otázka kompromisu, neboť přespříliš vysoké otáčky zase snižují spolehlivost,“ dodal Hays. Cílem při návrhu nových motorů je dle dalšího sdělení vždy především vyrovnání se se starším typem, ale v případě CR-5 je již Cosworth nyní dále. Nový motor výrazně předčil loňský CR-4 a v rámci snížení těžiště zaznamenal největší pokrok v dějinách firmy Cosworth Racing.