Reakce pilotů na zavedení nastavitelných zadních křídel

Petr Hlawiczka, 25. června 2010, 06:45 Google+

Piloti přenastavitelná zadní křídla, jež se objeví v příští sezóně, nevítají s přílišným nadšením. Jejich používání má být hlídano elektronickou řídící jednotkou (SECU) a omezeno pouze na útočícího pilota, který navíc na vůz před sebou neztrácí více než jednu vteřinu.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 25.06. 10:43) Napište svůj názor
Webber, Mark

Webber, Mark | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Mark Webber, Red Bull
Je to dobré pro PlayStation, ale nevím, jak to bude fungovat v F1. Musíme to dobře prozkoumat, pochopit a ujistit se, že to bude užitečné pro všechny: piloty, show, diváky a bezpečnost, která je velmi důležitá.

Předjíždění by podle mě mělo být o vytvoření tlaku, umění a taktice. Ano, chceme vidět více předjížděcích manévrů, samozřejmě, jenže během toho musíme také zachovat jistý dovednostní prvek - a ne jen zmáčknout tlačítko pro KERS či nastavitelné zadní křídlo.

Musí to být vyvážené, aby závodění bylo i o umění pilotů a ne jako IRL [IndyCar], kde se navzájem předjedou i čtyřikrát za kolo, až je z toho každý znuděný.

Robert Kubica, Renault
Pokud se budou křídla hýbat hodně, pak uvidíme předjíždění na rovinkách, v čemž já moc vzrušení nevidím. Bude to stejné pro všechny, uvidíme, jak to bude fungovat. Kvůli předjíždění bylo zavedeno nastavitelné přední křídlo a vidíme, že to nepomáhá.

Jarno Trulli, Lotus
O nových pravidlech jsem jenom četl a to, co se mi v nich nelíbí, je pohyblivé zadní křídlo - jen kvůli bezpečnosti. Možná to je hloupá obava. Moc hluboce jsem to nezkoumal, s inženýry se o tom ještě pobavíme, musíme však zajistit, aby provozování takového systému bylo bezpečné.

Já jsem o své zadní křídlo již několikrát přišel: je to ta nejnebezpečnější věc, která se vám může přihodit, protože při tom ztrácíte kontrolu nad vozem. Přicházíte o něj při vysoké rychlosti a končíte nárazem do zdi. Nechci jezdit s obavami o to, že mi může upadnou zadní křídlo. Přední křídlo je odlišné, i když to je také problém - zadní je však horší.

Určitě chceme zlepšit podívanou a zvýšit počet předjížděcích manévrů, to je jasné, a pokud to pomůže, pak je to vítané. Vypadá to ale až moc komplikovaně za těch stanovených podmínek, kdy jej můžete použít.

Já mám akorát obavy o to zadní křídlo. FIA bych doporučil, aby navrhla a dala všem stejná zadní křídla. Pokud totiž budou nebude existovat standardizovaná verze, může docházet k jejich selhání, a to nechceme.

Adrian Sutil, Force India
Pro show to je velmi dobré. Z pohledu jezdce to už tak dobré podle mě není: když se máte bránit, tak na tom moc nezáleží. Pokud je vůz za vámi, stejně se dostane do aerodynamického stínu, pak přepne křídlo a získá dalších 10 km/hod. Nevím. Těch věcí je teď opravdu příliš.

Vytisknout

Diskuze: Reakce pilotů na zavedení nastavitelných zadních křídel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 25.06.2010 10:43 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Bridgestone

Horner: Smlouva s Pirelli je pro F1 skvělou zprávou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud