U HRT naskočil také závodní pilot Bruno Senna, jenž dopoledne musel netrpělivě sledovat počínání svého kolegy, testovacího pilota Sakona Jamamota.
Kobajaši hned na úvod dostal smyk v zatáčce č. 8, ale na rozdíl od Adriana Sutila, jenž zde havaroval dopoledne, nedošlo ke kontaktu s bariérou. Force India neúnavně pracovala na Adrianově voze i během druhého tréninku ve snaze dostat jej alespoň na chvíli na trať. To se mechanikům v 34. min odpoledního tréninku také povedlo.
Krátce na to při pohledu z on-board kamery šlo vidět, jak je náročné toto místo projet správně. I Schumacher, který trefil až ten poslední vrchol této složené zatáčky, předchozí minul.
Hamilton (1:28,692 min) s Buttonem (1:28,931) se brzy dostali opět do vedení, na záda jim dýchal Kubica (1:29,253) s novým předním křídlem a Schumacher (1:29,328). Red Bully však zajížděly nejrychlejší časy v prostředním sektoru a po půlhodině se dostal za McLareny na třetí (Vettel - 1:28,976) a čtvrté (Webber - 1:29,058) místo.
Force India poprvé v Turecku s F-kanálem
Piloti Ferrari se v tu dobu pohybovali mezi 14. - 16. příčkou, přičemž se Alonso s Massou zaměřovali každý na odlišná nastavení.
V polovině tréninku dostal smyk opět v zatáčce č. 8 Petrov, po něm Liuzzi, ale pokračovali v jízdě. Krátce na to zde byl hodně široký také Massa. Náročnost tohoto místa si dnes často vybírala svou daň, pokud někdo chyboval, bylo to právě tady.
U Williamsu měl smůlu Hülkenberg: kvůli úniku hydrauliky si musel dát půlhodinovou pauzu. Zastavil i Lotus Jarna Trulliho kvůli poškozenému třetímu rychlostnímu stupni.
Krytem motoru je kanálem veden vzduch na zadní křídlo, jež je uprostřed v horní části vykrojené
Čtyřicet minut před koncem se pořadí na špici začalo trochu míchat. To když se na chvíli dostal do čela Vettel (1:28,590), aby jej krátce na to opět předstihl Button (1:28,280), jenž si vedl nejlépe v prvním a třetím sektoru. Piloti tou dobou jezdili po rozpálené trati na měkké směsi velmi rychle.
Alonso (1:28,725) se dostal na třetí místo - a to jej navíc v poslední pomalé části zbrzdil Schumacher. Jeho týmový kolega dostal v osmé zatáčce opět smyk, v pořádku však odjel, odnesly to pouze pneumatiky. Patří mu nadále až 18. pozice.
Po hodince šel na druhé místo za Buttona Webber (1:28,378). Z nováčků si zde dobře vedl Lotus, jenž na střed pole (Toro Rosso) ztrácel pouze 0,7 vteřiny, zatímco rychlost Virginu byla na úrovni HRT se ztrátou 2,4 vteřiny na Lotus.
Devět minut před koncem vyrazil na trať Kovalainen s plnou nádrží na měkké směsi - ta nakonec v horku a v plné zátěži podávala dle Lotusu lepší výkony, než očekávali
Těsně ke koncem zůstal stát ve druhé zatáčce Webber a pomalu odcouval z mírného kopce do mezery ve zdi. Zdá se, že horko nevydržel jeho motor.
Na samotný závěr se piloti opět sjížděli na roštu, kde si procvičovali starty, čímž učinili tečku za druhým měřeným tréninkem. Maximální rychlost dosáhl i odpoledne McLaren: 1. Button - 311 km/hod, 2. Hamilton - 311, 3. Alonso - 309, 4. Liuzzi - 309, 5. Massa - 309 a 6. Petrov - 308.
Tribuny žel zely prázdnotou - například u zatáčky č. 12 nebyl vůbec nikdo, na další tribuně před cílovou rovinkou nějakých 60 lidí, prázdná byla i hlavní tribuna naproti boxů. Škoda.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | 1:28,280 |
2. | 6 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,098 |
3. | 5 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | + 0,310 |
4. | 2 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,392 |
5. | 8 | Fernando ALONSO | esp | Marlboro Scudéria Ferrari | + 0,445 |
6. | 4 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas | + 0,634 |
7. | 3 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas | + 0,694 |
8. | 11 | Robert KUBICA | pol | Renault F1 Team | + 0,945 |
9. | 12 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,221 |
10. | 7 | Felipe MASSA | bra | Marlboro Scudéria Ferrari | + 1,340 |
11. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Kingfisher Force India F1 | + 1,349 |
12. | 10 | Nico HÜLKENBERG | deu | AT&T Williams F1 Team | + 1,707 |
13. | 23 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | BMW Sauber F1 | + 1,773 |
14. | 22 | Pedro DE LA ROSA | esp | BMW Sauber F1 | + 1,896 |
15. | 16 | Sebastien BUEMI | che | Scudéria Toro Rosso | + 2,106 |
16. | 15 | Vitantonio LIUZZI | ita | Kingfisher Force India F1 | + 2,347 |
17. | 9 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,486 |
18. | 17 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scudéria Toro Rosso | + 2,653 |
19. | 19 | Heikki KOVALAINEN | fin | Lotus Racing | + 3,330 |
20. | 25 | Lucas DI GRASSI | bra | Virgin Racing | + 4,733 |
21. | 18 | Jarno TRULLI | ita | Lotus Racing | + 4,801 |
22. | 24 | Timo GLOCK | deu | Virgin Racing | + 5,032 |
23. | 21 | Bruno SENNA | bra | Hispania Racing F1 Team | + 5,140 |
24. | 20 | Karun CHANDHOK | ind | Hispania Racing F1 Team | + 5,460 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ