Reakce pilotů na Velkou cenu Monaka

F1NEWS.CZ, 16. května 2010, 17:00 Google+

Jak viděli piloti dnešní Velkou cenu Monaka, kterou opět ovládly Red Bully? Přinášíme jejich bezprostřední reakce včetně dojmů dalších vybraných vedoucích představitelů týmů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Red Bull

Red Bull | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

RED BULL

Mark Webber, 1.
Absolutně neuvěřitelné a určitě jeden z nejlepších dní mého života. Vyhrát tady je vždy něco speciálního. Začalo to včera při kvalifikaci, která se nám podařila, ale teď to byla dvouhodinová kvalifikace. Starosti jsem měl s předjížděním aut o kolo a žlutými fázemi, kdy bylo potřeba udržet tlak v pneumatikách. Je užasné se připojit k Ayrtonovi Sennovi a dalším pilotům, kteří zde dokázali vyhrát. Ciaron Pilbeam (závodní inženýr) mi říkal do rádia, že mám před sebou Jarna a Karuna. Při předjíždění o kolo můžete ztratit hodně času. Viděl jsem, jak Jarno zaútočil v Rascacsse a pomyslel jsem si, jak to do pekla může skončit, zasekli se do sebe koly. Dělal jsem si starosti, jestli budu mít nějaké místo, abych projel kolem a o Karunovo zdraví, když se toho dělo tolik kolem jeho hlavy. Dál budeme pilně pracovat, forma našeho vozu je výsledkem kontinuální práce, RB6 vyšel z RB5, pro další závody jsme optimisty. Dnes se nám podařilo vytěžit maximum, musíme se snažit takto postupovat co nejčastěji.

Sebastian Vettel, 2.
Jsem rád za dnešní výsledek, přestože se mi nepodařilo vyhrát. Zejména při restartech jsem s Markem nebyl stavu držet krok, tam byl největší rozdíl. Až jsem získal dostatečnou přilnavost, byl už daleko. Nebyla žádná příležitost, abych ho předjel. Abych byl upřímný, více jsem si musel hlídat zrcátka, jak se soustředit na boj o první místo. Robert na mne pěkně tlačil a udržet ho za mnou při restartech nebylo vůbec jednoduché. Celkově dobré, naše aktuální maximum, získali jsme hodně bodů, ty se budou na konci hodit. Zpočátku se mi zdálo, že jsem na startu ztratil, ale pak jsem viděl, že jsem rychlejší jak Mark. Do první zatáčky se mi podařilo najet lehce před Robertem, to bylo rozhodující, vlastně klíčové pro mé druhé místo.

 

RENAULT

Robert Kubica, 3.
Bylo nám jasné, že špinavá strana startovního roštu bude obtížná. Na startu jsem šel přiliš brzy na plyn a protočil kola. Normálně bych si pozici bránil, ale viděl jsem, že je Mark pomalejší a věřil jsem, že mám šanci ho předjet. Pak už bylo pozdě na zavření Vettela a místo toho jsem si musel hlídat pozici před Felipem. Se Sebastianem jsem byl schopen držet krok, možná jsme byli i mírně rychlejší, ale od poloviny závodu jsem cítil vibrace a musel jsem si hlídat pneumatiky. Obával jsem se, vibrace sílily a začal jsem uvažovat o další zastávce v boxech.

Naše konkurenceschopnost mne docela překvapila, se třetím místem musíme být určitě spokojeni, nikdo nečekal, že budeme na stupních vítězů. Blahopřeji Renaultu, naše motory obsadily pódium. Na souboj se Sebem to dnes nebylo, nikdy jsem se nedostal dost blízko, navíc v Monaku je téměř nemožné předjíždět.

Vitalij Petrov, nedokončil
Jsem trochu zklamaný, že se mi závod nepodařilo dokončit, ale cítil jsem, že vzadu není něco v pořádku a tým se rozhodl, že raději zastavíme předčasně. Bohužel můj závod ovlivnil také defekt, který mne stál dost času a poslal mne o kolo zpět. Start nebyl špatný a získal jsem nějaké pozice, ale nedokázali jsme jich získat tolik při zastávkách v boxech, v kolik jsme doufali, musíme se na to ještě podívat. Z pohledu mých zkušeností to bylo dnes dobré a doufám, že se sem za rok vrátím a získám několik bodů.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 6.
Závod se mi docela povedl a i závěru jsem měl pořád z vozu dobrý pocit, i když jel na starých pneumatikách. Před závěrečnou zatáčkou posledního kola sjel safety car do boxů, ale tým mi řekl, že nemůžeme předjíždět. Proto jsem manévr Michaela moc nepochopil, jsem si jistý, že bude penalizovaný. Ze souboje s ním tudíž vyjdeme vítězně.

Klíče k závodu byly dva: předjet na trati co možná nejvíc konkurentů - předjel jsem jich šest [Virgin, Lotus a HRT] - a strategie, která také vyšla. Za Di Grassim jsem jezdil docela hodně kol, ale výsledek je lepší, než jsme očekávali.

 

McLAREN

Lewis Hamilton, 5.
Start jsem měl docela dobrý a útočil jsem na vozy z druhé řady před první zatáčkou, ale nebylo možné se posunout dopředu. V Monaku je téměř nemožné někoho předjet, zvlášť když je stejně rychlý. Po zkušenosti z Barcelony jsem šatřil vůz a jel pro body, které potřebujeme. Dnešní závod pro mne nebyl příliš rušný a páté místo je maximum, co jsme mohli získat, ale nestěžuji si. Věřím, že pro Turecko budeme mít zase o něco lepší vůz a podaří se nám už brzy snížit ztrátu, která nás dělí od nejlepších.
 
Jenson Button, odstoupil
Extrémní zklamání, už po zaváděcím kole jsem věděl, že mám problém na chlazení motoru díky krytu na levé bočnici vozu, která ukrývá chladič. Věřili jsme, že to zvládneme, ale nesměly by nás potkat žluté fáze. Vůz se začal přehřívat a ztrácel jsem výkon na motoru. Raději jsem ho vypnul, než bych jej zničil a závodní stopu znečistil olejem. Dnes to byl jeden z těch dnů, kdy se věci nedaří, lidská chyba. Stále jsem ale jen osm bodů za vedoucím jezdcem průběžného pořadí a věřím, že v Turecku budeme více konkurenceschopní.

 

MERCEDES

Michael Schumacher, 12. (penalizován)
Nemyslím si, že bych měl být penalizován. Dostali jsme jasnou zprávu: "trať je volná" - což znamená, že můžeme zase závodit. Auta byla odstraněna, takže jsem využil možnosti. Bude zajímavé sledovat, jak komisaři rozhodnou. Damon Hill [jeden z komisařů, kteří byli delegováni pro VC Monaka] je dobrý chlap, jsem si jistý, že bude rozumět mé situaci. Je normální, že jiný tým má na věc jiný názor, musíme si počkat.

Nico Rosberg, 7.
Strategie byla velmi dobrá. Pneumatiky jsem zpočátku šetřil, a když všichni zajeli do boxů k první zastávce, tak jsem měl volnou trať. Očekávání před závodním víkendem byla vysoká, ale musíme se spokojit s pár body.

Z mého pohledu předvedl Michael skvělý manévr, myslím, že to bylo prostě super. I mně tým řekl, že můžu předjíždět. Doufám, že v Turecku budeme silnější, než na posledních dvou závodech v Barceloně a Monaku.

Ross Brawn, šéf týmu
Tento rok začalo platit nové pravidlo. Myslím, že Stefano řekne, že pokud závod končí za Safety Carem, tak tohle není možné, ale závod se znovu rozjel. FIA řekla, že Safety Car zajel, takže podle instrukcí od FIA závod za zpomalovacím vozem neskončil, takže jsme řekli našim jezdcům, že ještě mezi čárou pro safety car a cílovou čárou můžou závodit. Michael toho využil a předjel Alonsa sice pod žlutými vlajkami, ale máme fotografie ukazující, že v místě předjetí vlála zelená vlajka.

 

FORCE INDIA

Adrian Sutil, 8.
Byl to pro nás zde velmi dobrý závod. Začínal jsem ze dvanáctého místa na roštu, start se nám ale náramně povedl a během prvního kola jsem získal dva místa. Pak jsme měli dobrou první zastávku v boxech, kde jsem získal další pozici a byl jsem devátý, pak už jsem si mohl jet svůj závod.

Jezdil jsem dost osamoceně s velkým odstupem na auto přede mnou i za mnou, takže jsem závodil většinu závodu sám se sebou. Vyvážení bylo ke konci velmi dobré a zlepšovala se i přilnavost, takže dnes jsem se vším maximálně spokojený: deváté místo, pár bodů, můžeme s tím být po včerejší kvalifikaci hodně spokojeni.

Vitantonio Liuzzi, 9.
Byl to docela obtížný závod se spoustou incidentů a výjezdy safety caru, ale já mám tyto podmínky rád. Byli jsme devátí na startu, ale zdá se mi, že jsme kvůli výměně pneumatik zastavili o několik kol dříve, což umožnilo Adrianovi dostat se před nás.

Jako tým však můžeme být velmi spokojeni, jelikož se nám podařilo skončit s oběma vozy v první desítce a na bodech, což je dobře pro celkovou náladu v týmu. Opravdu jsme si takový výsledek z mnoha důvodů zasloužili, podařilo se nám to poprvé. Je však ve skutečnosti pouze začátek – musíme to zkusit a udržet si to i ve zbytku sezóny. V továrně odvádíme dobrou práci a další okruhy by nám měly vyhovovat, takže jsme ohledně budoucnosti dobře naladěni.

Vijay Mallya, majitel týmu
Dnešní výsledky mě potěšili. Na začátku sezóny jsme řekli, že budeme chtít pravidelně bodovat a přesně to se nám zatím daří – ovšem s oběma vozy, to je opravdu pokrok. Adrian a Tonio jeli brilantně, soustředěni přes všechny ty výjezdy safety caru a žluté vlajky, a své body si opravdu zasloužili. Jet to velmi potěšující vidět, že dokážeme držet rychlost s většími týmy.
Vážíme si takového výsledku, budeme na něm stavět a v Turecku budeme ještě silnější.

 

TORO ROSSO

Sebastien Buemi, 10.
Byl to pro mě dobrý závod v tom smyslu, že jsem ho mohl dokončit bez nehody či technických problémů a také před svým týmovým kolegou a je rovněž skvělé získat svůj první bod, i když jsem k němu přišel mimo trať.

Možná jsme dnes mohli odvést trochu lepší práci s odlišnou strategií, protože jsem jezdil dobrá kola, ale po zastávce v boxech jsem se ocitl za Liuzzim a pořád jezdil jedenáctý. Nebyl to pro mě nikterak vzrušující závod: na startu, kde Hülkenberg nestartoval ze své pozice, což pro mě bylo dobré. Po zhasnutí světel mou jedinou starostí bylo nenajet do trosek po Barrichellově nehodě. Očekávám, že v Turecku za dva týdny budeme konkurenceschopní.

Jaime Alguersuari, 11.
Na této trati toho moc očekávat nemůžete vzhledem k tomu, že je zde předjíždění velmi obtížné, obzvlášť pokud přede mnou jede můj týmový kolega, nemůžu podstoupit takové riziko. Měl jsem jen jednu slabší chvilku, když jsem dostal smyk v zatáčce č. 1, ale nepřišel jsem o pozici. Dobré je, že jsme dojeli s oběma vozy do cíle, což je samo o sobě zde úspěchem. Nyní se budu snažit a Turecku, na pro mě další nové trati, zajet lépe.

 

HRT

Karun Chandhok, nedokončil
Z výsledku jsem extrémně nešťastný. Jarno zaútočil tam, kde nebylo místo, navíc byl zcela vzadu, ale omluvil se mi. Vypadalo to, že se nám podaří dokončit závod na třinácté pozici a byli jsme nejlepší z nových týmů. Pro mne určitě nejlepší závod sezony. Podařil se mi start a během boxů se mi podařilo předjet di Grassiho i Trulliho. Pak jsem dojížděl Sennu. Je to pro náš tým velká škoda, přesto můžeme být s naším dnešním výkonem spokojeni.
 
Bruno Senna, nedokončil
Tým mne správně zavolal do boxů ve druhém kole ve žluté fázi. Fungovalo to skvěle a a já se výrazně posunul nahoru. Tlačil jsem když bylo potřeba a kontroloval gumy, když jsem neměl místo, takže by přežily zřejmě celý závod. Bohužel mne několik kol před koncem vyřadil problém na hydraulickém systému. S výkonem jsem ale spokojený, pokusíme se podobnými způsoby bojovat, dokud se nám nepodaří vůz aktualizovat a zlepšit.
 
Colin Kolles, šéf týmu
Jak jsme čekali, byl to pro nás těžký závod, ale všichni jsme vložili velké úsilí, abychom dostali obě auta do cíle. Bohužel se nám to nepodařilo. Byli jsme blízko skončit na třináctém místě, využili jsme nečekaných událostí v průběhu závodu a oba piloti odvedli skvělou práci.

 

LOTUS

Heikki Kovalainen, nedokončil
Od samého začátku fantastický závod. Trošku jsem s vozem bojoval po restartech, ale jakmile jsem dostal gumy do správné teploty, dokázal jsem držet krok s Renaultem. Jel jsem hodně ostře a vůz se choval fantasticky, vyvážení bylo vynikající.

Těsně před mým odstoupením jsem cítil, že s řízením není něco úplně v pořádku. Především v pravých zatáčkách jsem musel točit na maximum a zhoršovalo se to až k bodu, kdy jsem vyhodnotil situaci jako nebezpečnou a raději odstoupil. Byl to mechanický problém, ale přesto jsem s dnešním závodem spokojený, potvrdili jsme, že jsme nejlepším novým týmem a blížíme se skupině před námi.
 
Jarno Trulli, nedokončil
Tenhle víkend pro mne moc dobrý nebyl. Poté, co jsme měli problém s pistolí při výměně kola jsem uvázl za vozy týmu HRT a stále jen hledal místo na předjetí. V posledním mém kole jsem viděl, že Karun jede pomaleji ve druhém i třetím sektoru a když nechal místo u Rascasse, zaútočil jsem. Bohužel jsme se dotkli a závod pro nás skončil. Byla to závodní kolize. Jdeme ale správným směrem a snad budeme mít v Turecku více štěstí.
 
Mike Gascoyne, technický ředitel
Dnes máme za sebou nejlepší výkon ve srovnání se středem závodního pole, proto mám s našim konečným výsledkem smíšené pocity. Heikki jel velmi dobrý závod a držel se skupiny před ním. Je škoda, že se poškodil kloub hřídele volantu. Jarno se trápil celý víkend s nastavením vozu a jako tým se musíme pokusit pro něj odvést lepší práci. Jeho závod poškodila nepříjemnost v boxech při výměně kola a následně uvízl za pomalejšími auty.

 

WILLIAMS

Rubens Barrichello, nedokončil
To co se mi dnes stalo, mne opravdu překvapilo. Měl jsem výborný start, ale vůz se po zastávce v boxech začal chovat nevyzpytatelně. Zejména volant byl jako z jiného auta. Situace se nelepšila, ale zhoršovala, pak jsem havaroval.
 
Nico Hülkenberg, nedokončil
Neměl jsem očividně moc dobrý start. Před ním tam byl nějaký problém se spojkou během kola, kdy jsme najížděli na rošt, což znamenalo, že musím startovat zezadu.  Nejsem si úplně jistý, co se vlastně v tunelu přihodilo. Asi minutu se vůz choval divně a najednou jsem byl ve zdi.
 
Sam Michael, technický ředitel
Nebyl to po Rubensově slibném startu pro tým dobrý den. Nico měl potíže se spojkou v zahřívacím kole, v prvním kole pak havaroval díky poruše na předním spoileru. Rubens měl vynikající start a jezdil šestý, než začaly jeho potíže po zastávce v boxech. Jedenáct kol poté díky problému na zadní části vozu havaroval. Musíme získat všechny díly našich vozů zpět, abychom identifikovali příčiny selhání. Čeká nás dost práce na opravě, ale máme s vývojem docela dobrý postup, tak věřím, že v Istanbulu budeme ve formě.

 

SAUBER

Kamuj Kobajaši, nedokončil
Je to škoda, protože naše závodní rychlost byla mnohem lepší než výkony v kvalifikaci. Myslím, že jsme opět promeškali příležitost získat body. Můj start byl dobrý. První zatáčka v Monaku není nikdy snadná, ale proběhlo to v pořádku. Pak jsem však nebyl vůbec schopný řadit. Jen jsem se poohlídl po nějakém bezpečném místě, kde bych odstavil monopost a bylo to.

Pedro de la Rosa, nedokončil
Další závod, který jsem samozřejmě chtěl dokončit. Auto bylo na počátku v pořádku. Na startu jsem se vyhnul problémům, což bylo mým hlavním cílem, a pak jsem se staral o pneumatiky. Měli jsme rozdílné strategie, což podle mě bylo dobré. Byl jsem na měkčí směsi, Kamuj na tvrdší. Jezdil jsem za Vitalijem Petrovem a čekal na svou šanci na to zatlačit. Byl jsem ale varován, když jsem měl problémy s rychlým řazením a posilované řízení bylo čím dál tím těžší – bylo jasné, že mám problém s hydraulickým systémem.

James Key, technický ředitel
Zklamání na konci těžkého víkendu, takové bychom už nechtěli znovu zažívat. Bylo to v mnoha směrech frustrující, protože naši piloti byli v závodě brzděni a auto mělo na víc. Cítili jsme, že strategické volby nám mohou pomoci je předjet. Rozdělili jsme strategie pro naše vozy, abychom využili situací při výjezdech safety caru.

Nechali jsme si otevřené možnosti pro závod, pak jsme ale na datech viděli, že dochází k velkému nárůstu teplot hydrauliky v Pedrově voze. Pedro hlásil, že řízení znatelně ztěžklo. Povolali jsme ho do boxů, chtěli jsme vidět, čím to je – bylo ale jasné, že se jedná o problém s tlakem hydrauliky. Nemohli jsme to diagnostikovat tak rychle, abychom jej dostali zpět do závodu.

O několik kol později se dostavil problém na voze Kamuje. Přišel o rychlostní stupeň a pak nemohl zařadit další, kvůli čemuž musel zastavit na trati. V současnosti to vyšetřujeme. Měli bychom se z tohoto víkendu co nejvíce poučit a těšit se na okruhy, kde si myslíme, že naše auto bude pracovat lépe. Doufáme, že v Istanbulu předvedeme mnohem víc.

 

VIRGIN

Lucas Di Grassi, nedokončil
První část mého dnešního závodu byla dobrá. Předjel jsem Tima a sváděl několik kol dobrý souboj s Fernandem. Ihned po zastávce v boxech jsme ale měli problém s kolem, kvůli kterému jsme museli odstoupit ze závodu. Je to velmi frustrující honec víkendu, musíme se do Turecka zlepšit a ujistit se, že máme na to, abychom bojovali s nejlepšími z nových týmů.

Timo Glock, nedokočil
Je to velké zklamání na konci víkendu. Měl jsem problém na startu, pak mě o místo připravil Lucas, ale první kolo mi opravdu vyšlo – předjel jsem Lucase i Jarna Trulliho v zatáčce Loews. Tím jsem se dostal za Heikkiho Kovalainena a mohl jsem jet obdobnou rychlostí jako on, ale zadní pneumatiky společně s brzdami mi příliš rychle odcházely. Žel v zatáčce u kasina selhalo zavěšení, což znamenalo konec mého závodu. Nyní to tedy musíme prošetřit a pochopit, proč se to stalo.

Nick Wirth, technický ředitel
Tima postihlo selhání pravé zadní řídící tyče kvůli příčinám, které budeme příští týden prošetřovat. Lucas ztratil zadní kolo ihned po zastávce v boxech, kvůli čemuž musel zastavit. Měli jsme v boxech problémy s levým zadním kolem a z prvotních analýz po závodě vyplývá, že došlo k problémům se všemi koly, která jsme nasadili během zastávky. Jsme velmi zklamáni z naší první Velké ceny Monaka, jsem si však jistý, že veškeré tyto problémy dokážeme rychle vyřešit a těším se na debut druhého přepracovaného vozu VR-01 v Turecku.

Vytisknout

Diskuze: Reakce pilotů na Velkou cenu Monaka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz

Schumacherovo předjetí Alonsa vyšetřováno komisaři

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud