Hamilton byl na nejlepší cestě získat v závodě druhé místo. Nebylo mu ale přáno. Dvě kola před koncem ztratil kontrolu nad vozem a havaroval. Bezprostřední reakce se shodovaly, že na vině byla prasklá pneumatika. Záhy se však ukázalo, že problémem bylo kolo.
"Jak už bylo řečeno, nevěřili jsme, že nehodu způsobilo prasknutí pneumatiky nebo její selhání. Všechny důkazy nasvědčují tomu, že to byl ráfek," řekl dnes Martin Whitmarsh.
"Prasknutí ráfku vyšetřujeme. Mohly ho způsobit nečistoty nebo možná špatně připevněná matka kola způsobila nežádoucí pohyb. Mohlo jít také o lidskou chybu ve výrobě," vyjmenoval šéf týmu možné příčiny.
Kovalainen zažil na vlastní kůži, co prasklý ráfek dovede.
Lewis Hamilton může mluvit o štěstí. Shodou okolností přesně před dvěma lety boural kvůli prasklému ráfku také na Velké ceně Španělska jeho tehdejší kolega Kovalainen. Fin tehdy vyletěl z trati ve více než dvou set kilometrové rychlosti a zabořil se hluboko do bariéry z pneumatik. Z vozu musel být vyproštěn a strávil noc na pozorování v nemocnici. Příčinou jeho nehody byla lidská chyba při výrobě ráfku - taktéž levého předního kola.