Nahříváky pneumatik jsou ve Formuli 1 používány dlouhá desetiletí. Jejich principem je předehřát pneumatiky a tím usnadnit jezdci první pár kol, než je zahřeje na provozní teplotu. V poslední době se však mluví o tom, že by z F1 zmizely. Důvod? Snížení nákladů týmů.
„Bez nahříváků máte na tradičně chladném Nürburgringu pocit, že se zabijete. Ale teď závodím v IndyCar a vůbec je nepotřebuji,“ vysvětluje Barrichello. „Ačkoliv v prvních třech, čtyřech zatáčkách se necítíte příliš bezpečně, pneumatiky se dostanou na provozní teplotu velmi rychle. Ty naše pneumatiky jsou k tomu totiž navrženy.“
Rozdíl mezi pneumatikami Firestone v IndyCar a Pirelli v F1 je v ohledu zahřívání velmi odlišný. Firestone se dostane na provozní teplotu téměř okamžitě, pneumatiky Pirelli nikoliv. „S nimi byste havarovali v každé zatáčce. Nicméně Pirelli už gumy bez nutnosti předehřívání dělá, takže v tom nevidím problém.“
Nahříváky pneumatiky se mou stát zakázaným luxusem (foto: HRT F1 Team)
Další výhodou/nevýhodou je déšť. „Pokud prší, teplota pneu jde rapidně dolů a je obtížně dostat je na provozní teplotu. Ve Formuli 1 se s nimi nedá jezdit, v IndyCar přimějete k práci i hladké pneu.“
„Oba druhy závodění jsou dobré, s nahříváky, či nikoliv. Záleží na tom, kolik ušetříte peněz. To je otázka,“ uzavřel trefně Rubens Barrichello.