Ferrari
Fernando Alonso, 1.
Velmi neobyčejný den pro mne. Znovu stanout na nejvyšším stupínku pódia je vždy perfektní, ale ještě lepší je to v barvách Ferrari. Máme velkou historii a od jezdce Ferrari jsou očekávání vždy velká. Žádný jiný výsledek nemohl být pro začátek naší spolupráce lepší. Tohle je nejlepší tým na světě. Pracovali jsme přes zimu velmi intenzivně.
Zatím jsme ale pouze vyhráli první závod, lidé z týmu si naše první dvě místa zaslouží, dali nám fantastické auto. Vítězství bych chtěl věnovat všem lidem v Itálii, mechanikům a prezidentovi di Montezemolovi. Velmi důležité jsou první tři čtyři závody sezony a je vždy dobré, když se v nich podaří získat co nejvíce bodů, musíte si zvykat na nové předpisy, pneumatiky. Je hezké být tady s vítězstvím a druhým místem, ale pro výsledek šampionátu bude klíčová práce během sezony. Základ je dobrý, ale musíme dál tvrdě pracovat.
Felipe Massa, 2.
Je fantastické, že jsem tady s konkurenceschopným autem, zajel jsem celý závod v dobrém tempu. Děkuji Bohu za to, že jsem v pořádku, a všem, kteří mě v těžkých časech podporovali.
Neměl jsem dobrý start, ztratil jsem důležitou pozici v první zatáčce.
Potom už byl ale můj závod perfektní na obou směsích pneumatik. Doháněl jsem Fernanda, pak jsem ale začal mít potíže s teplotou ve voze a to mě stálo hodně paliva, začal jsem ho tedy v posledních 25-30 kolech šetřit.
Nemohl jsem nic jiného dělat. Měli jsme štěstí, díky problémům Vettela jsme se před něj dostali a získali nějaké body. Naštěstí nebyl Hamilton na konci tak rychlý.
McLaren
Lewis Hamilton, 3.
Měl jsem dnes docela dobrý závod, bohužel jsem ztratil místo při nájezdu do čtvrté zatáčky, kdy se přede mne dostal Rosberg. Byl jsem pak sice rychlejší, ale není snadné šetřit gumy a pokoušet se předjíždět. Kdybych se nezdržel za Mercedesem, možná jsem se mohl držet Ferrari.
Přesto je to dobrý výsledek a je to víc, než jsme čekali, potřebujeme držet krok s nejsilnějšími týmy. Zákaz tankování ve finále neudělal závody více vzrušující. První tři kola jsem se nebyl stavu Rosberga udržet, kola neměla přilnavost. Čeká nás ale zajímavá sezona, všichni se budeme učit jak využít pneumatik a šetřit palivo, kdy útočit a kdy ne.
Jenson Button, 7.
Cítím se trochu zklamaný, neboť jsem byl asi vůči pneumatikám až příliš ohleduplný. V posledních pěti kolech jsem přitlačil a dojížděl jsem Michaela. Pak ale zrychlil a zase mi poodjel. Předstihl jsem Webbera v boxech, byla to vynikající zastávka a mechanikům jsem moc vděčný. Pneumatiky byly trvanlivější, než se včera zdálo, dost mne to překvapilo. Co se týká ohleduplnosti ke gumám, jsme na tom dobře. Chceme samozřejmě ale větší rychlost a větší přítlak, zde je prostor pro zlepšení.
Zde to bylo velmi těžké, protože se nedá předjíždět. Trčel jsem za Michaelem, ale myslím, že jsme prokázali, že naše závodní rychlost je vyšší než ta kvalifikační. Ferrari je určitě tím nejrychlejším autem. Red Bull je rychlý, ale v závodě jim jsme docela blízko. Náš monopost je dobrý, jsou tam ale určitě věci, na kterých musím pracovat. Je zde pár maličkostí, které potřebuji změnit, aby auto lépe sedělo mému stylu. Celkově to byl dobrý první závod.
Martin Whitmarsh, šéf týmu
Lewis i Jenson dnes jeli dobře. Je fakt, že po zklamání z kvalifikace bylo naše závodní tempo dnes dobré, hodně povzbudivé. Lewis byl na konci závodu vlastně nejrychlejší na trati. Ale stejně jako Jenson, který se od začátku dostal do provozu, byl Lewis v prvních kolech zdržovaný Nikem. Výsledkem bylo, že ani jeden z našich jezdců nemohl předvést své pravé tempo až do zastávek v boxech. Naštěstí oba těžili z excelentních pitstopů. Lewis se dostal před Nika a Jenson před Marka. Rád bych využil příležitost a vzkázal týmu: Dobrá práce! Zavolali je v pravou chvíli a odbavili je perfektně.
Red Bull
Sebastian Vettel, 4.
Tenhle víkend byl až na tu závadu veskrze pozitivní. Od sobotního rána jsme byli za všech podmínek nejrychlejší. Myslím, že jsme měli závod pod kontrolou, měli jsme dobrou strategii, hlídal jsem si pneumatiky. Dávali jsme pozor i na brzdy, všechno šlo hladce.
Myslím, že to bylo asi 15-20 kol před koncem, když jsem ztratil výkon. Nevím, co to bylo, ale asi něco mechanického rázu. Naštěstí jsme mohli pokračovat, ale měli jsme přece vyhrát.
Není to lehké. Jste ve vedení, všechno jde dobře a stačí jen dovézt auto domů. A pak najednou přijde závada a vy v tu chvíli nevíte, co to je a jestli se to zlepší, nebo zhorší. Nakonec se to asi trochu zlepšilo, ale už to nebylo ono a o hodně jsme přišli.
Mark Webber, 8.
Vznikla nám tam trochu dopravní zácpa. V první zatáčce jsem bojoval se dvěma Mercedesy a Michael měl na vnitřku místo pro oba. Dál už to bylo jen na nás, jak to uděláme, abychom je dokázali přeskočit. Bylo moc, moc těžké zůstat poblíž autům na špici. Včera v kvalifikaci jsme byli biti, dneska se nám ale i tak povedlo získat nějaké body, i když ne tolik, kolik bychom si přáli. Snažil jsem se, co mi síly stačily, přimět Jensona a Michaela k nějakým chybám, ale to se nestalo.
Christian Horner, šéf týmu
Velké zklamání. Měli jsme závod plně pod kontrolou. Problém způsobila porucha na výfukové soustavě a nebo elektronickém systému, což způsobilo pokles výkonu. Sebastian odvedl skvělou práci, když dokázal udržet čtvrté místo s cennými body, ale celkově to bylo frustrující, dokázali jsme kontrolovat útoky Ferrari. Musíme se podívat na příčinu, ale až v garážích.
Mercedes GP
Nico Rosberg, 5.
Dnes jsem skvěle odstartoval a byl jsem šťastný, že mám na konci prvního kola čtvrtou pozici. Na superměkkých pneumatikách mi ale chybělo tempo.
Lewis mě porazil díky strategické zastávce v boxech, musíme to později rozebrat a zjistit, co se stalo. Nemohl jsem na konci dohnat Sebastiana, když jsem se přiblížil, ztrácel jsem kvůli špinavému vzduchu za ním přilnavost.
Michael Schumacher, 6.
Předjíždění je prakticky nemožné, jedině když někdo udělá chybu - jednu takovou udělal Lewis, takže Nico byl schopný se před něj dostat, jenže po pitstopu se pořadí opět obrátilo. Ale každopádně to byla zábava, jsme na začátku a chystáme se zapracovat na zlepšení a dohnat ty, kteří jsou před námi.
Ross Brawn, šéf týmu
Nico a Michael o víkendu odvedli skvělou práci, dojeli pátý a šestý, a my jim teď musíme dát vůz, se kterým se budou moct zlepšit. Dnes jsme nebyli dost rychlí, abychom dojeli na lepším místě a bojovali o pódiové umístění.Máme před sebou spoustu tvrdé práce, ale jsem si jistý, že během několika dalších závodů dokážeme auto vyladit.
Schumacher se usmívá, přesto že je porazil mlaší Rosberg
Force India
Vitantonio Liuzzi, 9.
Jsem hodně spokojený. Dosáhli jsme svého cíle a získali nějaké body, což je skvělý výsledek pro mě a pro tým. Byl to těžký závod, s takovým nákladem paliva a pneumatikami a to vedro - museli jsme se vypořádat se spoustou věcí, ale myslím, že můžeme být dost spokojení jak jsme to zvládli, být na bodech je kouzelné. Všechny top týmy dojely před námi, nebyly žádné technické nebo výkonnostní problémy, takže pro nás to dnes bylo maximum. Těším se do Austrálie, kde nasadíme nějaká vylepšení, to by nás mohlo dostat v závodě do ještě lepších pozic.
Adrian Sutil, 12.
Aspoň jsme dojeli. Po incidentu v první zatáčce to bylo pro nás maximum.
Nakonec jsme měli dobrý závod, pochopili jsme hodně o pneumatikách a o chování auta v závěru, ale incident zhatil veškeré moje naděje na výsledek. Pořádně nevím, co se v té zatáčce stalo - jel jsem a najednou se objevil velký oblak kouře a já do něj poslepu vjel. Do někoho jsem vrazil, otočil se a bylo to. Je to škoda, ale budeme energicky pokračovat do dalšího závodu.
Vidžej Mallya, majitel týmu
Jak skvělý začátek! Tonio odjel skvostný závod, blížil se tempu předních týmů, to je hodně povzbuzující. Adrian měl smůlu a vím, že bude zklamaný, že nemohl využít své startovní pozice, ale sezóna je dlouhá a on je hladový, myslím, že na svůj den nebude čekat dlouho.
Williams
Rubens Barrichello, 10.
Je hezké mít body, ale upřímně řečeno jsme doufali ve víc. Tohle je opravdu všechno, konkurence je silná a přední týmy zůstaly. Myslím, že jsem skončili asi tak , jak jsme si zasloužili a bude jen na nás, abychom mezeru smazali.
Nico Hulkenberg, 14.
Byl to obtížný debut. V druhé zatáčce jsem musel uhýbat a o pár míst spadl. O pár kol po té, sem se roztočil v zatáčce 6. Nejsem si jistý, jak se to stalo, dokonce jsem si myslel, že mám rozbité auto. Skočil jsem přes obrubník a možná trochu poškodil auto, protože to se pak až do konce špatně řídilo. Byl to těžký víkend, ale tréninky a jízda na delší úseky byla dobrá a na tom musíme stavět.
Renault
Robert Kubica, 11.
Všechna naše tvrdá práce byla zmařena už při incidentu v první zatáčce. Měli jsme problémy s vysokou hladinou oleje v motoru a tak jsme ho před startem trochu upustili. Zdálo se, že Webber měl ten stejný problém a způsobil přede mnou obrovské množství kouře. Myslím, že Adrian tam nic neviděl a vrazil do mě. Při tomto incidentu jsem si poškodil zadní pneumatiky, které se přehřívaly a já musel do boxů už ve 12. kole. Dokončit zbytek závodu na tvrdých pneumatikách byla velká výzva. Měl jsem už jenom jediný cíl: dokončit na bodech. To se sice nepovedlo ale ukázali jsem tento víkend dobré tempo.
Vitalij Petrov, 21.
Měl jsem fantastický start a během prvního kola jsem se dostal na jedenáctou pozici. Z auta jsem měl dobrý pocit a měl jsem lepší rychlost, něž Barrichelo přede mnou. Pak jsem si v zatáčce č. 12 poškodil přední nápravu. Přijel do boxu na kontrolu a když jsme si uvědomili že to nepůjde opravit, musel jsem ze závodu odstoupit. Bylo to zklamání takhle zakončit povedený závod a chci mechanikům a celému týmu poděkovat za auto, které jsme měl tento víkend k dispozici. Odvedli fantastickou práci.
Toro Rosso
Jaime Alguersuari, 13.
Je rozhodně pozitivní dokončit první závod sezóny s novými pravidly. Stále zůstává mnoho oblastí ke zlepšení. Rádi bychom bodovali a pohybovali se v závodech okolo 7.-11. místa. Na tom však budeme muset ještě zapracovat. Myslím, že jsem v mnohem lepší kondici, než tomu bylo loni, kdy pro mě bylo těžké naskočit do už rozjetého vlaku. Tahle trať nám moc nevyhovovala a tak musíme analyzovat všechna data a zlepšit se.
Sebastien Buemi, 16.
Nejsem si úplně jistý, co přesně se na začátku závodu stalo, ale hodně mi prokluzovaly kola a všichni se přede mě dostali. První kolo bylo docela hektické a já získal zase nějaká místa zpátky. Rozhodli jsem se zůstat na jednozastávkové strategii. Potom šlo všechno dobře a já se dostal před De La Rosu, ale ostatní na nových pneumatikách byli rychlejší a předjeli mě. Když jsme se pak rozhodli zajet do boxů, bylo už příliš pozdě a já zase ztratil. Po vyměně jsem zůstal za Jaimem a nebyl jsem schopný ho předjet. Tři kola před koncem vypověděl vůz službu. Nepříjemný miláček!
Lotus
Heikki Kovalainen, 16.
Můj vůz neměl jediný problém Vím, že Jarnův ano a on zvládl to nakonec vyřešit, ale náš primární cíl byl dojet oběma auty do cíle a to jsme zvládli. Tým zatím dokázal všechno, co si vytyčil, je to fantastické.
Dobře jsem odstartoval a soupeřil s mnoha kluky, se kterými jsme si nemysleli, že budeme bojovat. Pneumatiky byly v pohodě, zastávka proběhla dobře, ale ztratil jsem trochu času při pouštění rychlejších aut. Musíme se do Austrálie podívat na strategii a nějak to vyřešit. Vážně jsem si řízení užil, auto bylo skvělé a bylo fajn vyvíjet tlak. Všichni v týmu musí být šťastní, ale líbánky právě skončily a musíme začít pracovat na lepších výsledcích.
Jarno Trulli, 17.
Dobře jsem odstartoval a vyhnul se incidentu ve druhé zatáčce, ale vyjel jsem z trati a byl skoro poslední. Pak jsem začal nabírat tempo a dojíždět vozy před sebou. Auto bylo docela dost nedotáčivé a nebyl jsem schopný odhadnout vyvážení, takže mi tým při zastávce změnil nastavení předního křídla a já začal znovu nabírat rychlost a zajel pár dobrých kol. Na konci závodu jsem měl hydraulický problém, pak už šlo jen o dojetí.
Jsem vážně šťastný a hrdý na tým, protože během šesti měsíců dosáhl všeho, co si stanovil. Tony řekl, že jednou bude Lotus vyhrávat a doufám, že já u toho budu, až se to stane.
Mike Gascoyne
Jsem na celý tým velice hrdý, na všechny tady i v Hinhamu. Chtěl bych poděkovat oběma jezdcům. Odjeli skvělé závody - Jarno nejdřív trochu bojoval, ale po přezutí na měkčí gumy byl hned konkurenceschopnější. Omlouvám se Heikkimu, protože možná trpěl kvůli strategii, omlouvám se také Jarnovi za hydraulický problém, kvůli kterému musel na konci zpomalit. Ale celkově skvělý výsledek.
Trulli je po prvním závodů za Lotus spokojený
BMW Sauber
Pedro de la Rosa, 18.
Odstartoval jsem skutečně dobře, ale potom jsem přišel o pozice po výjezdu mimo trať, abych se vyhnul kolizi s dalšími auty. Na trávě jsem ztratil akceleraci čímž mě předjela další auta.
Cítil jsem, že jsme měli auto, které mohlo dosáhnout na body. Šance byla až do 29. kola, kdy mě zavolali do boxů kvůli závadě na hydraulice.
Kamuj Kobajaši, 22.
Dnes mám za sebou velmi krátký závod, protože ve 12. kole jsem přišel o posilovač a nemohl jsem kvůli problémům na hydraulice řadit. Start byl ok a získal jsem čtyři místa, ale brzy jsem ztrácel gumy. Asi bylo přece jen moudřejší startovat na měkčí směsi, Pedro na nich byl rychlejší.
Peter Sauber, majitel týmu
Samozřejmě jsem měl jinou představu o mém návratu do formule 1 v pozici šéfa týmu, zvláště po nadějných zimních testech. Ale už naše startovní pozice byly zklamáním. Z pohledu výkonu byl závod v pořádku do okamžiku problémů s hydraulikou, které zastavily oba naše vozy. Musíme rychle provést analýzu a potíže odstranit.
Willy Rampf, technický ředitel
Výkon v závodě byl docela dobrý. Pedro jel inteligentní závod a kontroloval pneumatiky velmi dobře. Kamui je opotřeboval ještě před plánovanou zastávkou, přitom jel na tvrdší směsi. Oba vozy jsme ztratili kvůli poruše hydrauliky.
HRT
Bruno Senna, 19.
Byl úspěch, že jsme se v závodě udrželi tak dlouho. Všechno šlo dobře.
Cítil jsem trochu moc nedotáčivosti. Zadní část auta se začala chvět a najednou zastavilo. Musíme zjistit, co se stalo. Po těchto kolech mám ale lepší základní nastavení a mí inženýři budou mít lepší počáteční bod v dalších závodech.
Karun Chandhok, 24.
Omlouvám se, tohle bylo mé páté kolo na téhle trati. Trefil jsem hrbol na nové části okruhu, na tom místě jsem neměl moc zkušeností, přes víkend jsem odjel jen čtyři kola. Chtěl bych poděkovat svým mechanikům za zprostředkování mých prvních kol tady a celému týmu za skvělý víkend a dlouhé probdělé hodiny.
Colin Kolles, šéf týmu
Jsem spokojený s průběhem věcí. Karun Chandhok zastavil na začátku závodu, ale nebyla to mechanická závada, nemohl vědět, že tam ten hrbol je, protože neměl dost zkušeností. Vrátíme se domů se spoustou důležitých dat.
Dnešní cíl byl odstartovat do závodu a dostat oba vozy na trať. Chtěl bych všem poděkovat za jejich obětavost, učinili jsme historický první krok.
Virgin Racing
Timo Glock, 20.
Závod se pro mne vyvíjel docela dobře. Předjel jsem Heikkiho. Pěkně jsme spolu závodili, bylo velmi příjemné mít zase pocit, že závodíte a někým kolo na kolo. Pak jsem ale ztratil třetí rychlost a následně pátou. Bylo nemožné dál zůstat v závodě. Sice jsme zkoušeli v boxech problém odstranit, ale ani testovací jízdou jsme už nebyli schopni pokračovat. Do Melbourne musíme přijet v lepší formě. Děkuji celému týmu, naše vystoupení, zejména ve včerejší kvalifikaci ukázalo, kde můžeme být, když budeme dál pracovat a vyhnou se nám technické potíže.
Lucas di Grassi, 23.
Měl jsem výborný start a auto bylo velmi dobré. Bohužel po pár kolech jsem musel vůz odstavit. Není důvodu být smutný. V Melbourne budeme mít nějaké nové díly a potíže z Bahrajnu jistě vyřešíme. Je to jen jeden z devatenácti závodů, před námi je ještě dlouhá cesta.
Nick Wirth, technický ředitel
Lucas odstoupil kvůli hydraulice, která nás trápila celý víkend. U Tima se začala přehřívat převodovka, následkem čehož pak přišel o třetí a pak i pátý rychlostní stupeň. Jsme zklamaní, že jsme nedokázali dovézt auta do cíle, ale alespoň se neopakovaly žádné problémy, jež nás trápily v testech. Gratuluji Lotusu, kterému se v prvním závodě podařilo dokončit s oběma auty.