Melbourne 2009: Dřívější tým Hondy, Brawn GP, sotva stihl první Grand Prix sezony. V neděli ale vozy této stáje získávají fantastické dvojité vítězství! Hned za nimi se umísťují obě Toyoty. Co mají tyto vozy společného? Dvojité difuzory! Dalším týmem, který měl dvojitý difuzor již od začátku roku, byl Williams. Naproti tomu přední týmy sezony 2008, Ferrari a McLaren, vývoj difuzoru naprosto zaspaly.
Hned po Melbourne se rozpoutala mezi týmy velká debata o legálnosti dvojitých difuzorů. Když je poté FIA označila za legální, začalo se s urychlenou přestavbou vozů snad u všech týmů startovního pole. Důsledkem tohoto rozhodnutí byla větší rychlost monopostů v zatáčkách a větší přítlak.
Ovšem přesně tomuto efektu se snažila pravidla pro sezonu 2009 zabránit. Reakce na sebe nenechala dlouho čekat a například Autosport vyzval organizaci FOTA k zákazu těchto difuzorů. „Myslím, že by to byl správný krok,“ říká na návrh zákazu difuzorů Mike Gascoyne, šéf inženýr Lotusu. Týmy už mezi sebou začaly vést jednání.
Komerční sdělení