Týmy jednají o možném zákazu dvojitých difuzorů

iM2, 7. ledna 2010, 21:53 Google+

Převratná novinka roku 2009, dvojitý difuzor, možná nebude mít dlouhého trvání. Týmy totiž jednají o možném zákazu používání dvojitých difuzorů od sezony 2011.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Melbourne 2009: Dřívější tým Hondy, Brawn GP, sotva stihl první Grand Prix sezony. V neděli ale vozy této stáje získávají fantastické dvojité vítězství! Hned za nimi se umísťují obě Toyoty. Co mají tyto vozy společného? Dvojité difuzory! Dalším týmem, který měl dvojitý difuzor již od začátku roku, byl Williams. Naproti tomu přední týmy sezony 2008, Ferrari a McLaren, vývoj difuzoru naprosto zaspaly.

Hned po Melbourne se rozpoutala mezi týmy velká debata o legálnosti dvojitých difuzorů. Když je poté FIA označila za legální, začalo se s urychlenou přestavbou vozů snad u všech týmů startovního pole. Důsledkem tohoto rozhodnutí byla větší rychlost monopostů v zatáčkách a větší přítlak.

Ovšem přesně tomuto efektu se snažila pravidla pro sezonu 2009 zabránit. Reakce na sebe nenechala dlouho čekat a například Autosport vyzval organizaci FOTA k zákazu těchto difuzorů. „Myslím, že by to byl správný krok,“ říká na návrh zákazu difuzorů Mike Gascoyne, šéf inženýr Lotusu. Týmy už mezi sebou začaly vést jednání.

Vytisknout

Diskuze: Týmy jednají o možném zákazu dvojitých difuzorů

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Titul ve WRC by byl cennější

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  6. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud