Jak se očekávalo, britská a kanadská Velká cena již mají své pevné místo v kalendáři, jejž dnes zveřejnila FIA. Jediný otazník visí nad závodem v Jižní Koreji, kde vše závisí na tom, zda okruh projde včas homologací.
Jak již bylo avizováno před měsícem, Monako se posouvá o týden dopředu vzhledem k původní verzi kalendáře. Pohla se i data posledních čtyř závodů. V Japonsku se pojede o týden dříve - ne hned následující týden po Singapuru; Korea byla taky posunuta, aby byl dodržen dvoutýdenní odstup.
Jen nechápu, proč byly tak špatně naplánovány dva poslední závody - v Abú Zabí se pojeden hned další víkend po Brazílii. Copak měl asi Bernie Ecclestone ze zeměpisu?
Závody v Austrálii a v Abú Zabí budou začínat v 17 hod, v Malajsii v 16 hod, v Kanadě ve 12 hod, v Singapuru ve 20 hod a v Japonsku v 15 hod tamějšího času.
Na dnešním zasedání byl schválen nový bodovací systém (25-20-15-10-8-6-5-3-2-1 - ano, čtete správně, čtyři body opravdu chybí, bodováno bude prvních deset míst), o jehož návrhu jsme vás již dříve informovali. Bude tak bodovat více týmů, což je žádoucí k jejich většímu počtu v sezóně 2010. Historikové však z toho příliš velkou radost nemají, protože to relativně znehodnotí výsledky bývalých mistrů světa.
Zajímavý je i nový systém nominace závodních komisařů - na jejich posty budou nově jmenováni i bývalí závodní piloti, což je jistě dobře - mají zkušenosti z praxe a budou moci prokázat více citu. Snad se jim bude také dařit vynášet konzistentní rozsudky.