Lotus je jedním ze čtyř týmů, které se nově objeví na startovním roštu sezóny 2010 poté, co se FIA rozhodla pro 26 vozů pro závod. Dalšími týmy jsou Campos, Manor a USF1.
Stáj je ve velmi pokročilé fázi přípravy nového auta a dle technického ředitele Mika Gascoyna jde zatím vše podle očekávání. První shakedown nového vozu je plánován na únor.
"Některé věci jdou velmi dobře, jiné o něco pomaleji. Celkově však s vozem postupujeme podle plánu," uvádí Gascoyne. "Do prvních příprav na sestavení šasi jsme se pustili minulý týden, což je vzhledem k prvotním plánům fantastické. V dílně bude připraveno první týden v lednu, shakedown by měl proběhnout druhý týden v únoru. Takhle jsme to od počátku zamýšleli, což je dobré."
Forma na výrobu prvního šasi
A horní část monokoku je na světě
"Model pro aerodynamický tunel jsme testovali minulý týden, program je živý, probíhá a my jsme již brzy udělali spoustu pokroků. Z technického hlediska jsme v dobré formě. Zaměstnáváme lidi, takže se to hýbe. Je před námi spousta práce. Pomocná zařízení, piloti, smlouvy, komerční záležitosti, to vše se teď před námi hromadí," dodává Gascoyne.
První model Lotusu v aerodynamickém tunelu
V paddocku se hovoří o tom, že Lotus bude patřit k těm lepším z nových týmů a pro piloty prozatím bez angažmá patří k velmi dobré volbě. Není divu, že je o jeho závodní sedačky takový zájem - jsou s ním spojováni Jarno Trulli, Jacques Villeneuve, Christian Klien i nová japonská hvězda Kamuj Kobajaši.
Výkonného ředitele stáje Riada Asmata tato situace velmi těší: "Je nám docela ctí, že nás tak piloti vnímají a že jezdci jako například Kobajaši by se rádi stali součástí týmu. To znamená, že nás považují za seriózní tým, byť jsme nováčci."