Toyota napokon v F1 končí!

Marcel Letko, 4. listopadu 2009, 10:15 Google+

Svet Formule 1 zasiahla ďalšia nepríjemná správa. Prestížne majstrovstvá opúšťa s okamžitou platnosťou Toyota, ktorá bola po odchode Hondy jediným japonským automobilovým výrobcom v seriáli.

Počet komentářů:  5 komentářů (Poslední 04.11. 22:49) Napište svůj názor
Trulli, Jarno

Trulli, Jarno | foto: Panasonic Toyota Racing

Sdílejte článek

O definitívnom prerušení väzieb Toyoty so svetom Formule 1 sa špekulovalo už dávnejšie. Hoci vedúci predstaviteľ tímu John Howett ustavične všetkých upokojoval a presviedčal, že filozofia japonskej automobilky, resp. jej oddannosť voči kráľovskej motoristickej sériii sa nemení, opak bol pravdou. Požadované ciele sa nepodarilo naplniť, navyše Japoncov stále strašili červené čísla, ktoré sa začali pravidelne objavovať na konci jednotlivých hospodárskych období. S operatívnou stratou sa počíta aj tentoraz.

Predstavitelia Toyoty prezentovali dôvod odchodu automobiky v oficiálnom vyhlásení. Podľa očakávania sa ním stala neistá a nestabilná ekonomická situácia vo svete, ktorá sa podpísala pod nepríjemné hospodárske výsledky vo viacerých sférach výroby, oblasť automobilového sektoru nevynímajúc.

Tím Panasonic Toyota Racing súťažil vo Formule 1 od roku 2002. V červenobielych autách sa v debutovej sezóne predstavili vtedy už skúsený Mika Salo a nováčik v majstrovstvách Alan McNish Stajňa si dala do nasledujúcich rokov veľké predsavzatia a víťazstvo v grand prix bolo jedným z nich. To sa žiaľ nepodarilo doisiahnuť nielen Olivierovi Panisovi, Cristianovi da Mattovi, či Ralfovi Schumacherovi, ale ani dnes už bývalým pilotom tímu Timovi Glockovi a Jarnovi Trullimu. Toyota sa môže popýšiť aspoň niekoľkými pódiovými umiestneniami a troma Pole Positions. Najlepšie výsledky v F1 dosiahla počas sezóny 2005.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Toyota napokon v F1 končí!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 5, poslední 04.11.2009 22:49 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 5 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris s vozem Formule 3 v Zandvoortu

Norris se konečně dočká jízdy s monopostem - o víkendu bude na dráze testovat vůz F3

Claire Williamsová v Ázerbájdžánu

Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

Po startu Velké ceny Rakouska 2019

F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken

Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Glock, Timo

Zajímavá čísla z Abú Zabí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  2. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  3. Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

  4. F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

  5. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  6. Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud