1. závodní komisaři
Veřejnost vnímá rozhodování o prohřešcích vůči sportovním předpisům a technickým pravidlům jako nejasné, zdlouhavé a především rozporuplné. Autotrader navrhuje zavedení nezávislých komisařů.
2. neutralita
Todt musí přesvědčit autority formule 1 i fanoušky o své nestrannosti. Panují totiž obavy, že bude nadržovat Ferrari, se kterým spojil svůj život na dlouhé roky a za jehož vedení zažil rudý tým s Michaelem Schumacherem v monopostu zlatou éru.
3. transparentnost
Nejen rozhodování závodních komisařů musí být jasné a transparentní. I při rozhodování samotné FIA by bylo vhodné umožnit přístup k informacím, na základě čeho bylo vyneseno rozhodnutí a proč právě takové.
4. zajistit záchranu týmu BMW Sauber
Stáj byla automobilkou BMW prodána soukromému subjektu. Prodej však vázl příliš dlouho a před jeho dokončením vypršela lhůta pro podání přihlášky na příští rok. Aby se startovní pole rozrostlo nad plánovaných 13 týmů, musí s tím všechny stáje souhlasit a zde jednotnost nepanuje.
5. předjíždění
Ačkoliv se tématem zabývá FIA i samotná F1 delší dobu, ovoce sklizně je ještě příliš daleko. Mnoho fanoušků a nakonec snad i vlastníci komerčních práv by si přáli souboje kolo na kolo.
6. tradiční okruhy
Jean Todt by se měl zasadit, aby udržel v kalendáři tradiční okruhy, které známe z Evropy, Kanady či USA. Supermoderní automotodromy bez tradice jsou svými výběhovými zónami sice bezpečné, ale na druhou stranu poněkud neosobní, vzdálené.
7. vykročit ze stínu Mosleyho
Odstupující Mosley se podílel na volební kampani nového prezidenta minimálně svým doporučením. Ale ne všichni vidí Maxe Mosleyho v dobrém světle. Redakce proto radí spolehnout se na vlastní lidi a vlastní úsudek.
8. Alan Donnelly musí opustit FIA
Známý bývalý lobista Ferrari by neměl zavdávat příčinu spekulacím a podrážet tak autoritu Todta stálým propojením s Maranellem.
9. Vatanena přizvat ke spolupráci pro rally
Vatanem sice duel o post prezidenta prohrál, ale má politické zkušenosti a vlivné přátele. Mít bývalého soka spolupracovníkem by mohlo přinést tolik potřebný klid i správné rozhodování.
10. atraktivita
Zajistit divákům atraktivní závody, ve kterých se bude předjíždět, měnit pořadí, jezdci budou motivováni bojovat o lepší pozici a nebudou se spoléhat na taktiku a vyrovnanost. Panuje totiž obava, že zákaz tankování přinese nudné kroužení po okruhu od startu až do cíle.
Deset bodů, ale v zásadě mají všechny jedno společné. Formule 1 musí prosperovat, diváci se musí bavit, vozy by měly jezdit hned vedle svodidel, nejlépe kolo na kolo od startu až do cíle a o výsledku má rozhodovat nutná cílová fotografie, v zákulisí nám musí jiskřit, ale nikoliv soudy a žalobami. Jean Todt má před sebou moře práce, uvidíme, jaké úkoly mu vytyčí v oblasti rally, motocyklů a dalších…