Zajímavá čísla z Monzy

Petr Hlawiczka, 15. září 2009, 15:00 Google+

Nedělní závod v Monze patřil k jedním z nejrychlejších v historii, když ho Rubens Barrichello ujel od startu do cíle průměrnou rychlostí 244 km/hod (včetně zastávky v boxech). V článku se podíváme na další pozoruhodná čísla týkající se poslední Velké ceny Itálie.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 15.09. 22:10) Napište svůj názor
Briatore, Flavio

Briatore, Flavio | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Byla to zároveň 80. Velká cena Itálie (poprvé se jela v roce 1921 v Montichiari nedaleko Brescie, odkud se hned následující rok přestěhovala do Monzy) a 60. coby součást světového šampionátu Formule 1 (jedinkrát se konala v Imole v roce 1980).

"Chrám rychlosti" v Monze hostil 8. nejrychlejší závod v historii, paradoxně v něm zvítězil jeho nejstarší účastník - Rubens Barrichello. Nejrychlejší závod s průměrnou rychlostí 247,586 km/hod vůbec se odjel v roce 2003 rovněž zde. Vůbec 21  z 23 nejrychlejších závodů viděli diváci na Monze (zbylé dva na původním okruhu Spa - Francorchamps).



Nedělní Velká cena byla zároveň 14. nejkratší v historii, trvala 1 hod 16 min a 21,706 vteřin. Letošní zkrácený závod v Malajsii byl 3. nejkratší vůbec.

Barrichello vyhrál svůj 11. závod v kariéře, čímž se vyrovnal Jacquesovi Villeneuveovi a Felipemu Massovi. Rubens také po 50. vedl Velkou cenu. V Itálii vyhrál již potřetí - předtím se mu to podařilo v roce 2002 a 2004 v barvách Ferrari. Pokaždé přitom jeho týmový kolega skončil druhý. V počtu vítězství zde jsou pouze Michael Schumacher (5 x) a Nelson Piquet (4 x) lepší než Brazilec.

Druhým místem, mimochodem prvním druhým místem od Velké ceny Číny 2004, Jensona Buttona završil tým BrawnGP svůj 4 double. Poprvé ovšem, kdy byl ve vedení Barrichello. Mechanici týmu se museli během závodu kvůli oběma vozům dohromady ze židle zvednout jen 2krát.

Safety car vyjížděl v samotném závěru letos podruhé, a stejně jako v prvním případě získal double BrawnGP. O jeho výjezd se opět postaral pilot na třetí pozici.

Lewis Hamilton startoval z prvního místa po 15. ve své kariéře, čímž se vyrovnal Massovi. Kimi Räikkönen stál počtvrté v řadě na bedně - poté co se zranil Felipe se mu daří. Fin zde získal 571. bod své kariéry, stejně jako Alonso - ten na to ale potřeboval jen 136 závodů, Kimi 153.

Adrian Sutil zajel v 36. kole nejrychlejší čas - 1:24,739 - poprvé v jeho kariéře i v historii stáje Force India. Mladý Němec zde prožil rekordní víkend - dosáhl své nejlepší pozice (2.) v kvalifikaci i v závodě (4.). Nejlepší výsledkem v kvalifikaci z pohledu indické stáje bylo 2. a 7. místo. Adrian drží i rychlostní rekord - jel 335,4 km/hod v závodě (v roce 2005 zde ale uháněl v závodě přes 370 km/hod Räikkönen, v tréninku Montoya 372,6 km/hod - s V10 motory).

Hamilton stál spolu se Sutilem poprvé od dob jejich soubojů v F3 Eurosérii v Zandvoortu v srpnu 2005, kde jezdili společně v týmu ASM.

O víkendu skončila série 8 závodů, v nichž vždy skončil na bodech, pro Nica Rosberga. Nick Heidfeld naopak pokračuje ve svém nejdéle trvajícím rekordu v F1 - byl klasifikován v 41 závodech po sobě a dokončil 33 závodů v řadě. Ze současných pilotů je v tomto ohledu druhý právě Rosberg - dokončil 25. závod po sobě. Pouze 3 piloti letos dokončili všechny závody - všichni shodou okolností Němci: Glock, Heidfeld a Rosberg. Nick ja ale jediným německým pilotem, který nezajel nejrychlejší kolo ani v jednom závodu.

Poprvé od roku 1994 se objevil Ital na domácí půdě v italské stáji - Giancarlo Fisichella ve Ferrari. Jeho předchůdce Luca Badoer tak zřejmě ve Spa zakončil dvěma závody své účinkování v F1, kde prodloužil rekord v počtu startů bez bodu na 51.

Nepodařilo se mi zjistit, kdy byl dán naposled černooranžovou vlajkou příkaz pilotovi, aby zajel do boxů (zřejmě Michaelovi Schumacherovi v Austrálii) - jako v neděli Kubicovi. Komisaři jí však měli zamávat Alonsovi na Hungaroringu po problémech s dotažením kola při jeho zastávce.

Vytisknout

Diskuze: Zajímavá čísla z Monzy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 15.09.2009 22:10 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lotus se stal třináctým týmem šamiponátu F1 - anotační foto

Lotus se stal třináctým týmem šamiponátu F1

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  4. SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

  5. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud