Odvolací soud Mezinárodní automobilové federace má o odvolání stáje Renault jednat příští pondělí, verdikt by měl být oznámen o den pozděi. Do té doby se stáj na Velkou cenu Evropy připravuje jako obvykle a nemůže si dovolit riskovat.
Renault byl po Velké ceně Maďarska potrestán zákazem startu v příštím závodě za to, že mechanici pustili pilota Fernanda Alonsa z boxů na trať s nedostatečně upevněným kolem a neudělali nic pro to, aby snížili nebezpečí jeho utržení, nebo aby o tom pilota alespoň informovali. Kolo pak uletělo v průběhu několika stovek metrů. Francouzský tým považuje trest za příliš tvrdý a věří, že jeho odvolání bude úspěšné.
Na podporu Renaultu se vyjádřili i jiní. "Umím si představit snížení trestu," řekl bývalý závodník Marc Surer. "Uvolněná kola jsme mohli vidět dost často a tak tvrdý trest se v podobných případech nikdy neuděloval," dodal Surer. Devatenáctiletý španělský pilot stáje Toro Rosso Jaime Alguersuari se přidal: "Uvolněné kolo jsem neviděl poprvé a asi ani naposledy." Ve změnu verdiktu věří i pořadatelé Velké ceny Evropy. Distanc Renaultu se jich totiž citelně dotýká, protože by znamenal neúčast domácí hvězdy, dvojnásobného mistra světa z let 2005 a 2006 Fernanda Alonsa.
FIA přistoupila k tvrdému trestu pod tlakem událostí. Týden před velkou cenou Maďarska zahynul v sérii F2 osmnáciletý jezdec Henry Surtees, syn mistra světa z roku 1964 Johna Surteese. Zemřel na následky zranění hlavy, které mu způsobilo letící kolo jiného vozu. V sobotní kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska F1 se těžce zranil brazilský pilot Ferrari Felipe Massa, kterého do hledí přilby zasáhl úlomek z jiného vozu.
Velká cena Evropy se koná 23. srpna.