Technický ředitel Lotusu: Schází už jen kousek, Valencie nám bude sedět lépe než Montreal

Petr Hlawiczka, 19. června 2012, 06:15 Google+

Technický ředitel Lotusu James Allison hovoří o jejich slušné formě, kterou prokazovali v Montrealu - na dráze, která jim teoreticky neměla moc vyhovovat, a o vyhlídkách před Valencií. Ta by měla vozu E20 sedět, proto věří, že Lotus bude mít opět na pódium.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 19.06. 09:23) Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jak hodnotíte výkonnost týmu ve Velké ceně Kanady?
James Allison: Byl jsem opravdu potěšen Romainovým výsledkem závodu a měl jsem radost i z Kimiho, že získal nějaké užitečné body. Byl to ze strany celého týmu velmi dobře zvládnutý závod, včetně dvojice zastávek v boxech a excelentního posouzení toho, co můžeme dosáhnout na každé sadě pneumatik, což bylo založeno na pečlivě sestaveném programu pro pátek.

To vše bylo o to více potěšující vzhledem k tomu, že jsme program museli absolvovat v lehce neobvyklém pořadí kvůli hrozbě deště. Náš pocit z obou tréninků byl ten, že auto má dobrou rychlost, a bylo příjemné vidět výsledky v neděli, obzvlášť poté, co naše rychlost v kvalifikaci nebyla taková, jakou jsme čekali.

V Montrealu se hovořilo hlavně o managementu pneumatik. Romain odváděl viditelně lepší práci než většina ostatních. Jak moc na to podle vás mohl tlačit s tou druhou sadou?
JA: Ve skutečnosti bychom s ní zajeli mnohem dále. Stále na sobě měla na konci závodu dostatek gumy. Opravdu to byl ze strany Romaina excelentní výkon a vůz se na měkké směsi pneumatik zdál být velmi konkurenceschopný.

Pokud se podíváte na vozy, které stavěly dvakrát, jejich prostřední stinty byly přibližně stejně rychlé jako Romainův. On tak dokázal pokračovat až do konce. Poté, co podruhé zastavil Lewis [Hamilton], ujížděl Romainovi o 0,4 sec/kolo na pneumatikách, které byly o 37 kol čerstvější.

kimi
Kimi Räikkönen v Montrealu na super-měkké směsi pneumatik
(foto: Lotus F1 Team)

Přestože měl očividně v závodě velmi dobrou rychlost, vůz E20 neprokazuje plně svůj potenciál v kvalifikacích. Je to oblast, na kterou se tým obzvlášť zaměří?
JA: Na tvrdší směsi pneumatik jsme byli často drtivě rychlí, ale na měkčí nám trochu scházelo - je to problém, na kterém momentálně pracujeme. Na roštu můžete ukázat na vozy, které jsou v kvalifikacích velmi rychlé, ale v závodě už tak konkurenceschopné nejsou, a naopak.

Zdá se, že máme auto, které v kvalifikacích momentálně nepatří mezi nejrychlejší, ale v závodech má velmi dobrou rychlost. Není to špatná kombinace, raději jsme v této než v opačné situaci. Pokud ale chceme vítězit v závodech, budeme muset naši kvalifikační výkonnost zlepšit. Neschází moc, potřebujeme jen ten drobný kousek navíc, máme li bojovat o ještě vyšší příčky.

Jaké jsou hlavní výzvy okruhu ve Valencii ve srovnání s tím minulým v Montrealu?
JA: Valencie není zrovna slavná náročnými zatáčkami, ale má jich rozhodně více než Kanada. Asfalt je v ulicích Valencie o něco drsnější a v tomto ročním období i rozpálenější, což jsou faktory, které nám vyhovují.

Montreal byl jeden z okruhů, kde jsme měli obavy, zda bude nahrávat silným stránkám vozu E20, ale jezdilo nám to tam celkem dobře. Valencie snad přinese další dobrý výsledek, když by nám měla o něco lépe sedět.

lotus
Kryt motoru Lotusu s teplotním stíněním v oblasti výfuků
(foto: Ch. Malbranque)

Vzrušují vás vyhlídky ve Valencii vzhledem k historii vysokých teplot na tomto okruhu?
JA: My se na léto obecně těšíme, ale přesto to není tak, že potřebovali spalující horko. Teplota dráhy o 40 °C - jak ve Valencii očekáváme - není žádný velký žár. Může být i podstatně vyšší.

Zmínil jste se o tom, že Valencie by teoreticky měla týmu vyhovovat více než Montreal - ale ne o moc. S jakým výsledkem byste byl vzhledem k tomu v neděli spokojený?
JA: Těžko o tom hovořit, upřímně si však nemyslím, že bychom letos v nějakém závodě neměli na pódium. Doufejme, že to bude platit i ve Valencii.

Vytisknout

Diskuze: Technický ředitel Lotusu: Schází už jen kousek, Valencie nám bude sedět lépe než Montreal

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 19.06.2012 09:23 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Adrian Newey přemýšlí o své budoucnosti

Odejde Newey k Ferrari? K překvapivému kroku se vyjadřuje jeho kamarád Patrese

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  • Pátek

    • Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:30 - 23:14)
  • Sobota

    • Závod (18:00 - 19:00)
    • Kvalifikace (22:00 - 23:00)
  • Neděle

    • Závod (22:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

McLaren

Priestley o spolupráci s Räikkönenem i atmosféře v McLarenu v roce 2007

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud