Montreal očima závodníka

Jana Šrámková, 8. června 2012, 12:20 Google+

Anthony Davidson na Sky Sports popsal své dojmy z Velké ceny Kanady - proč je tak výjimečná a v čem se velmi podobá Monaku?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 08.06. 13:08) Napište svůj názor
gp kanady

gp kanady | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Davidson se tohoto závodu nezúčastní ani jako komentátor Sky Sports, protože se musí věnovat přípravám na Le Mans. Uvedl však, že je to velká škoda, protože tento podnik patří k jeho nejoblíbenějším.

"Není to pochopitelně ten nejpůsobivější závod v kalendáři - Montreal nemá ten samý lesk a půvab jako Monako - ale je to historický závod v pravém slova smyslu a může se pochlubit velmi silnou a dobře informovanou fanouškovskou základnou. Pokud jde o atmosféru, je to jeden z nejlepších závodů," uvádí Davidson

"Navštívil jsem Montreal i mimo závod F1 a zjistil, že je mnohem klidnější a tišší, což jen dokazuje, jak moc je podnik F1 pro město důležitý. Stejné je to v Monte Carlu. To má ale trošku nádech show, na které se musíte ukázat. Montreal je místo, kam každý jede čistě kvůli závodům," popisuje své dojmy.

"Od přistání až po odlet vás obklopuje šum a energie - je to elektrizující. I v centru je atmosféra zaměřena na F1 a žije to tam večírky. Má to nádech karnevalové atmosféry," doplnil.

Z jezdeckého hlediska se prý okruh trošku podobá Melbourne, je ale tvrdší. Bariéry blízko tratě a vysoké rychlosti. Každý jezdec si podle něj musí být vědom, že když vyjede z tratě, bude to velké.

"Musíte si být autem jistý. Jezdecky se to v lecčem podobá Monaku - bojujete s autem a musíte být agresivní. Rozdíl je pochopitelně v rychlostech při nájezdu do zatáček. Je to náročné na brzdy, další rozdíl proti Monaku. Po Monze je to druhý okruh s nejnižším přítlakem," napsal. 

Anthony Davidson ještě v barvách Super Aguri (foto: Super Aguri F1)

Další výzvou je také povrch tratě, protože kvůli horkým létům a studeným zimám přes rok okruh hodně "trpí". Samotné zatáčky jsou pomalé a úzké a díky tomu Pirelli opět zvolilo měkkou a superměkkou směs. Stejné složení jako v Monaku. 

"Vím, že na první pohled vypadá kvůli rovinkám Montreal odlišně než Monako, ale kvůli těm zatáčkám to není takový rozdíl. A když přidáte bariéry, těžké brzdné zóny a pneumatiky, můžete vidět, že to není tak odlišné, jak byste si mohli myslet," komentoval to Davidson. 

Dodal také, že bychom si měli o Montrealu pamatovat ještě jedno - byla to podle něj právě kanadská VC v roce 2010, kdy jezdci bojovali s pneumatikami a nečistotami na trati, která ukázala, že pneumatiky mohou být cestou k okořenění F1. 

A proto pokud si prý letošní ročník F1 užíváte, můžete za to poděkovat právě Montrealu.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Montreal očima závodníka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 08.06.2012 13:08 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tři nejlepší jezdci na pódiu po závodě ve Francii

FOTO: Velká cena Francie s dalším skvělý výkonem Hamiltona. Ferrari rozpačité, McLaren potvrdil zlepšení

Daniel Ricciardo se při předjížděni dostal všemi čtyřmi koly mimo trať

Komisaři trestají Ricciarda hned dvakrát, dodatečně se mění pořadí

Robert Kubica u mechaniků Williamsu

Zastávky v boxech a strategie: Nejrychleji přezouval opět Williams, Stroll vydržel na pneumatikách nejdéle

Sebastian Vettel ve Francii zajel nejrychlejší kolo

Nejlepší sektory a rychlosti závodu: Vettel na rovince létal, na Hamiltona v 2. sektoru neměl ani na čerstvé směsi

Sebastian Vettel ve Francii

Vettel v bitvě o nejrychlejší kolo a bod navíc Hamitlona těsně porazil v posledním kole

Lewis Hamilton po úspěšné kvalifikaci ve Francii

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Cíl jsme nesplnili, protože jsme náskok Mercedesu nestáhli," lituje Vettel

Lewis Hamilton nadále vítězí a má titul stále blíže

GP FRANCIE: Překvapení? Zapomeňte. Nadvláda Mercedesu trvá + VIDEO

Lewis Hamilton a Valtteri Bottas po úspěšné kvalifikaci ve Francii

FOTO: Sobota ve Francii - Mercedes řadí dále, McLaren zatápí Red Bullu

Lewis Hamilton s Mercedesem W10 ve Francii

ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton výrazně překonal rekord okruhu, co stojí za překvapením McLarenu? +VIDEO

Lewis Hamilton pokračuje v krasojízdě, na kontě má další pole position

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Spíše budeme bojovat s Red Bullem," uvádí zklamaný Vettel

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Úterý

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VET... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Policie zatkla demonstranty na večírku Bernieho Ecclestona

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Spíše budeme bojovat s Red Bullem," uvádí zklamaný Vettel

  2. Mercedesy stále na čele, ztráta Ferrari se prohlubuje. McLaren před Red Bullem, Hamilton míří ke komisařům

  3. "Po Rosbergově odchodu jsem jednal s Wolffem," prozrazuje Alonso. Pro rok 2020 hledá vítězné auto

  4. "Trať ve Francii nám moc nesedí," hlásí Ferrari před závodem. Jaké posily získalo a co nového chystá?

  5. ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton výrazně překonal rekord okruhu, co stojí za překvapením McLarenu? +VIDEO

  6. Ve Francii začíná nejlépe Hamilton, Ferrari s novým křídlem třetí, překvapuje McLaren

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud