Třetí nejlehčí byl Jarno Trulli na Toyotě. Velmi dobrý výkon v závěrečné části kvalifikace podal Mark Webber s druhým Red Bullem, který si vyjel čtvrté místo se sedmým nejtěžším vozem.
Kdybychom vzali v úvahu zpomalení zapříčiněné množstvím paliva, vynikl by výkon Jensona Buttona, který sice svým časem zaostal o desetinu za Sebastianem Vettelem, ale v nádrži měl o 6 kg paliva více. S Němcem to tedy v závodě nevypadá nejlépe, bude zastavovat dříve než většina jezdců za ním. Jeho stájový kolega Mark Webber má o něco lepší vyhlídky.
Nejtěžším vozem první desítky je BMW Roberta Kubicy, dle toho vypadaly rovněž jeho kvalifikační časy. Těžký je i Nico Rosberg či Kimi Räikkönen, kteří tak mají šanci na postup vpřed díky pozdějším zastávkám.
Zatímco v Monaku bylo vozům Brawn GP nejblíže Ferrari, v Turecku se pořadí mírně obrátilo - lépe než Scuderia je na tom Red Bull. F60 zde na oba rivaly ztrácí. Překvapivě je u rudých tento víkend lídrem Räikkönen, jenž Massu porazil i s těžším vozem.
Velký obrat zažili u Toyoty, která se zcela otřepala z katastrofálního víkendu v Monaku a je zde velmi zdatným soupeřem. Trulli byl dokonce druhý nejrychlejší v prostřední části kvalifikace, byť jeho kolega Timo Glock se trápil s vyvážením vozu a skončil zklamaný na 13. místě.
BMW je v Turecku také v prokazatelně lepší formě než v minulém závodě, Robert Kubica by byl po korekci o množství paliva na 9. místě, Heidfeld těsně zaostal za nejlepší desítkou pilotů.