Kompletní změny v pravidlech pro rok 2010

x-o, 30. dubna 2009, 23:14 Google+

V souvislosti se změnami v pravidlech pro rok 2010 se mluví především o rozpočtových stropech. FIA ale v tichosti zavádí i jiné novinky jako pohon všech čtyř kol.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
aerodynamika

aerodynamika | foto: BMW Motorsport

Sdílejte článek

Změny ve Sportovních pravidlech:
- šampionátu se může účastnit 26 vozů (nyní 24)
- při porušení pravidel mohou komisaři jezdce posunout na startu příštího závodu o libovolný počet míst (nyní o 10 míst)
- zrušeno zveřejňování hmotností vozů po kvalifikaci
- zákaz tankování během závodu
- v souvislosti s omezenými rozpočty vznikne Komise pro náklady (bude se skládat ze tří členů volených Světovou radou FIA, kteří budou dohlížet na dodržování rozpočtů) a Technická pracovní skupina pro omezené rozpočty (bude složena ze zástupců všech týmů a jednoho zástupce FIA, jejím úkolem bude vyhodnocování pravidel a podávání návrhů Komisi pro náklady)

pro týmy s omezeným rozpočtem:
- nebude platit zákaz testování
- nebude omezeno měřítko modelu a rychlost proudění v aerodynamickém tunelu
- nebude omezen počet motorů použitých v sezóně, převodovky nebudou muset vydržet 4 závody


Změny v Technických pravidlech:
- minimální hmotnost vozu bude 620 kg (nyní 605 kg)
- zákaz používání KERSu v rychlostech nad 300 km/h
- úložiště energie KERSu se musí nacházet mezi jezdcem a motorem
- zákaz jakýchkoliv zařízení pro ochlazování paliva ve voze
- povolen ventil pro regulaci brzdného účinku na zadní nápravě při nabíjení KERSu
- zákaz předehřívání pneumatik
- pneumatiky se mohou plnit jen vzduchem nebo dusíkem (nyní i oxidem uhličitým)

pro týmy s omezeným rozpočtem:
- úhel sklonu klapek předního křídla bude možné měnit o 10 stupňů a v libovolném množství (nyní 6 stupňů a dvakrát za kolo)
- bude možné měnit sklon horní plochy zadního křídla
- nebudou omezeny maximální otáčky motoru
- KERS bude mít neomezený výkon při dobíjení (nyní 82 koní), výkon při vybíjení bude 163 koní (nyní 82 koní) a maximální energie uvolněná v jednom kole bude 800 kJ (nyní 400 kJ)
- bude povolena možnost pohonu všech čtyř kol (motorem i KERSem)
Vytisknout

Diskuze: Kompletní změny v pravidlech pro rok 2010

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mosley, Max

FIA ví, FIA zná, poručí i větru a dešti?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  3. "Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud