Může dvojnásobný šampion v letošním roce stanout na nejvyšším stupínku? Podle svých slov mohl vyhrát v neděli v Kanadě, pokud by tým zvolil jinou strategii. Na kdyby se ale nehraje, rychlost R28 není za normálních podmínek dostatečná a výsledkem bylo rozbité auto a další nulový bodový zisk.
„Dříve nebo později se musíme rozhodnout, že nastal čas, abychom přestali vyvíjet letošní auto a vrhli se naplno do přípravy na příští rok. Je to těžké rozhodnutí, ale myslím si, že po Silverstone si na to musíme sednout,“ uvedl Španěl.
Renault neustále R28 vyvíjí a po příjezdu do Evropy se zdál v daleko lepší formě, než na začátku sezony. Bodově se to však neprojevilo, neboť Alonso útočí za každou cenu i s vysokým rizikem a týmový kolega Piquet jezdí mimo bodované pozice. Pokud vůbec závod dokončí.
Alonso chce počkat na to, jak se osvědčí poslední připravené novinky ve Francii a Velké Británii. A pokud nedojde k výraznému zlepšení, chce pracovat jen na R29, aby mělo na vítězství nejen ambice, ale především vlastnosti.
Stejnou záležitostí se zabýval šéfinženýr Symonds už dříve. Pro sezonu 2009 nás totiž čeká slušné množství změn v technických oblastech a tím se otevírá příležitost k razantnímu skoku kupředu. Vzhledem k těmto skutečnostem je poměrně pravděpodobné, že Renault letošní rok co nevidět obětuje...