Nová éra F1, opětovné využívání energie

Pavel Stavebník, 17. dubna 2008, 15:41 Google+

Snahou Mezinárodní automobilové federace je ekologičtější sport, konstruktéři v systému opětovného využívání energie (KERS) vidí pro změnu prostor, kde mohou svést s konkurencí boj a získat technický náskok, nebo alespoň ztracené pozice.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Prezident FIA Mosley má sice plné ruce práce se svojí aférou a prostitutkami, ale přesto obdržely týmy formule 1 jeho jménem dopis, ve kterém rozvíjí představy nadřízeného orgánu v příštích letech.

S nasazením systémů KERS se počítá už příští rok, začátek dodatečných výkonů však má být pozvolný. Uvažuje se s možností získání maximální hodnoty 60 kW energie na nápravu při brzdění, která by se uskladnila a později jednorázově využila pro pohon vozu. K dispozici by bylo 400 kJ na jedno kolo.

O rok později by měla být čísla dvojnásobná a v roce 2011 má rekuperovaná energie představovat 1600 kJ na kolo. V tomtéž roce navrhuje FIA začít s opětovným získáváním energie i z chladícího systému, následným krokem by bylo získávání energie ještě i z výfukového potrubí.

„Dodatečně získaná energie může být měněna na energii pohonnou, což je technologie, kterou by se chtěli ubírat i výrobci automobilů,“ uvedl již dříve Mosley a předpokládá proto, že schvalování předpisů ohledně KERS nebude tak problematické, jako v případě jiných, spornějších otázek...

 

Vytisknout

Diskuze: Nová éra F1, opětovné využívání energie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Max Verstappen po GP Kanady

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen slaví 60. triumf

Max Verstappen zpět na trůnu, ovšem rozhodně neměl lehký život (ilustrační foto)

GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

George Russell mohl být z nerozhodné kvalifikace samozřejmě spokojen (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Všichni očekávají nepředvídatelný závod

Verstappen zajel nejlepší čas, a přesto pole-position nemá (ilustrační foto)

Kvalifikace v Kanadě skončila nerozhodně, Ferrari a Pérez zpytují svědomí

Alex Albon si nárazem do Zdi šampionů zkomplikoval situaci (ilustrační foto)

V třetím tréninku Mercedesy jako kdysi, triumf jim "pokazil" Verstappen

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Michael

Schumacher si jazdu na slikoch užíval

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

  2. FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

  3. Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

  4. GP KANADY: Kulička rulety s počasím se zastavila na čísle 1 - Verstappen opět vítězí

  5. Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

  6. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud