Důvody vysvětlil šéf týmu Nick Fry a souvisely přirozeně s konkurenceschopností monopostu RA107 konstruovaného pod vedením Shuhei Nakamota.
„Nový balík aerodynamických dílů jsme vyzkoušeli při testech v Jerezu, ale potvrdilo se přesně to, co napovídaly údaje z aerodynamického tunelu. Vůz byl sice vyváženější, ale na přítlaku nám to nepomohlo.“
Honda bude v práci s těmito poznatky a díly pracovat dál, soustředí se na přípravu vozu na příští sezonu.
„V letošním roce jsme udělali na voze více úprav, než v letech předchozích, přesto to nepřineslo žádný velký rozdíl,“ konstatoval Fry.
Jsme přesvědčeni o tom, že příklad Hondy ukazuje pravdivou skutečnost. Pokud je vůz od samého začátku problematický, sebevýraznější aktualizace nebo dokonce evoluce jsou k ničemu. Bylo tomu tak v případě mnoha jiných vozů jiných týmů a RA107 je posledním v řadě.
A dnešní kvalifikační úspěch Jensona Buttona? Brit je znám svojí neobyčejnou kontrolou vozu na samé hranici a Barrichello se zítra postaví se stejným vozem v závěru startovního roštu...