Kubica přežil náraz 75G - data byla odtajněna

Martin Hájek, 20. června 2007, 15:49 Google+

Data zaznamenaná při Kubicově nehodě v Grand Prix Kanady byla odtajněna. Ze zprávy je zřejmé, že Robert se znovu narodil, protože při havárii čelil přetížení 75G.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Při pokusu o předjetí Jarna Trulliho se Kubica lehce dotknul Trulliho Toyoty, díky čemuž ztratil své přední křídlo, tím přilnavost a vylétl mimo trať.

Data prokázala, že Polák vlétl do zdi rychlostí 230 km/h a na jezdce samotného byla při tom vyvinuta síla G o hodnotě 75 za milisekundu!

Tato data poskytla jakási "černá skříňka" Kubicova vozu BMW Sauber, tzv. ADR (data recorder), jenž je umístěn za jezdcem pod palivovou nádrží. Zařízení o rozměru 15x15cm je schopné zaznamenat data z celého závodu.

Tato data byla v Indianapolisu studována bývalým inženýrem Lotusu, Peterem Wrightem, nyní šéfem bezpečnostní komise FIA a jeho dvěma kolegy Andy Mellorem a Hubertem Gramlingem.

Jejich zpráva říká, že všechny bezpečnostní komponenty, které má současný monopost F1 pracovaly perfektně.

"Zatímco jsme byli šokování hrubostí nárazu, Robert Kubica vyvázl z nehody s "malými" následky a monokok, přežil při nehodě relativně také dobře," říká Willy Ramp, technický ředitel BMW Sauberu.

"Nikdy jsme nedělali kompromisy vzhledem k šasi, nikdy jsme nezacházeli na hranici s váhou. Vždy budeme brát ohled na bezpečnost."

"Nesmíme zapomenout, že monokok jezdce je docela velký komplex, skládající se z 1000 dílu."

Vytisknout

Diskuze: Kubica přežil náraz 75G - data byla odtajněna

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Schumacher, Ralf

Toyota centrem spekulací

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  3. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  4. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud