Při pokusu o předjetí Jarna Trulliho se Kubica lehce dotknul Trulliho Toyoty, díky čemuž ztratil své přední křídlo, tím přilnavost a vylétl mimo trať.
Data prokázala, že Polák vlétl do zdi rychlostí 230 km/h a na jezdce samotného byla při tom vyvinuta síla G o hodnotě 75 za milisekundu!
Tato data poskytla jakási "černá skříňka" Kubicova vozu BMW Sauber, tzv. ADR (data recorder), jenž je umístěn za jezdcem pod palivovou nádrží. Zařízení o rozměru 15x15cm je schopné zaznamenat data z celého závodu.
Tato data byla v Indianapolisu studována bývalým inženýrem Lotusu, Peterem Wrightem, nyní šéfem bezpečnostní komise FIA a jeho dvěma kolegy Andy Mellorem a Hubertem Gramlingem.
Jejich zpráva říká, že všechny bezpečnostní komponenty, které má současný monopost F1 pracovaly perfektně.
"Zatímco jsme byli šokování hrubostí nárazu, Robert Kubica vyvázl z nehody s "malými" následky a monokok, přežil při nehodě relativně také dobře," říká Willy Ramp, technický ředitel BMW Sauberu.
"Nikdy jsme nedělali kompromisy vzhledem k šasi, nikdy jsme nezacházeli na hranici s váhou. Vždy budeme brát ohled na bezpečnost."
"Nesmíme zapomenout, že monokok jezdce je docela velký komplex, skládající se z 1000 dílu."