Budou zákaznická šasi od roku 2008 povolena?

iM3, 24. dubna 2007, 08:15 Google+

Prezident FIA Max Mosley je přesvědčen, že zákaznická šasi se v příštím roce dostanou ke slovu. Nicméně letos se tento problém nadále řeší a výsledek konečné odpovědi na legálnost monopostů Super Aguri a Toro Rosso je v nedohlednu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mosley, Max

Mosley, Max | foto: McLaren

Sdílejte článek

Avšak objevily se názory, že vozy zmíněných týmů nejsou okopírované od mateřských stájí, tudíž nemohou být zákaznická šasi v roce 2008 povolena. Max Mosley uvedl, že pravidla, které si týmy schválily, otevřelo zákaznickým monopostům cestu.

„V této chvíli je pravidla na rok 2008 absolutně povolují, řekl Mosley. „Pravidla dělají rozdíly mezi konstruktéry a výrobci. A hlavní slovo mají výrobci, ne konstruktéři. Jen málo lidí se zatím podívalo na pravidla, ale oni to udělají.“

Mosley těmito slovy naráží na 19 a 20 odstavec pravidel pro rok 2008, kdy body do poháru konstruktérů získávají výrobci a ne konstruktéři. A podle Britova přesvědčení, bude jedině dobře, že ve Formuli 1 najdeme více zákaznických (tedy stejných) monopostů.

Naopak takový Mario Theissen, šéf týmu BMW Sauber, stejný názor nesdílí. Několik identických monopostů může poškodit pravost závodů Formule 1.

Na druhé straně, týmy nemají vývojový program na stejné úrovni, což dělá v závodech obrovské rozdíly. „Pokud nebudete mít zákaznický vůz, skončíte vždy na konci a během závodu dostanete tři nebo čtyři kola. To nikomu nepomůže a pro jezdce je to skličující.“

Některé týmy se bezesporu budou chtít postavit proti pravidlům a zakázat užívání identických monopostů. Co přinese budoucnost ukáže teprve čas.

foto: McLaren Mercedes
Vytisknout

Diskuze: Budou zákaznická šasi od roku 2008 povolena?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sauber, Peter

Sauber: Kimi by mohol byť rýchlejší

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud