Pokud budete mít pojmenovat tým s nejspolehlivějším vozem v letošní sezoně, odpovíte pravděpodobně Renault nebo Ferrari, což je také správně. Když budete mít ale šáhnout na druhou stranu žebříčku, mnohé napadne třeba McLaren. Bez přehledné statistiky už si asi ale neuvědomíte, že velmi slušné spolehlivosti se těšily vozy BMW a naopak výrazně nespolehlivým monopostem byl vůz TF106 japonské Toyoty!
Všechny týmy mají na svém kontě s oběma vozy 36 startů. Z pohledu dojezdu do cíle je na tom nejlépe Renault, jen čtyřikrát jeho monopost neprotnul cílovou čáru. Ferrari následuje s pěti odstoupivšími vozy. Třetí místo patří Hondě. Z tohoto pohledu dopadl katastrofálně Williams, jehož vozy nedosáhly ani 50%. V cíli byly odmávnuty pouze šestnáctkrát.
V porovnání z pohledu dokončených kol v závodě je na tom nejlépe Ferrari před Renaultem, BMW a Hondou. Slušnými čísly se může pochlubit i dvojice Toro Rosso a Red Bull.
Nejspolehlivějším vozem bylo však jednoznačně Ferrari s jediným jedním technickým problémem v průběhu závodu. Jedná se o Schumacherův kouřící motor v Suzuce. Renault postihly potíže třikrát a BMW pětkrát. McLaren byl obecně považován za málo spolehlivý, přitom nedokončil pro technické problémy jen šest Grand Prix. Naopak dvanáct technických problémů Toyoty je opravdu zajímavým poznatkem. Nejvíce poruch, třináct, měl Super Aguri, ale v jeho případě nového týmu není zjištění nijak nečekané.
Zajímavé údaje vzešly také ze sledování kolizí a nehod. Demoličním duem byla sestava Williamsu. Webber a Rosberg bourali celkem desetkrát, tedy při čtvrtině startů! Osm vozů poškodil Midland a sedm McLaren. Nejlepší v tomto směru byli u Renaultu a Hondy s jednou nehodou.
V testech byla nejpilnější Honda s 54 816 kilometry! Druhé místo patří překvapivě Renaultu, jenž rád tvrdí, jak málo testuje a jak dobré výsledky přitom získává. Třetí místo obsadil McLaren před Ferrari a Toyotou. Na straně druhé musíme smeknout před výkony Super Aguri, neboť mladý soukromý tým při testech najezdil méně než 3000 kilometrů!
Tým | Kola závodu | Cíl | Poruchy | Nehody | Testy |
Ferrari | 2610 | 31 | 1 | 4 | 43282 |
Renault | 2157 | 32 | 3 | 1 | 47826 |
BMW Sauber | 1985 | 27 | 5 | 4 | 40896 |
Honda | 1934 | 28 | 7 | 1 | 54816 |
Toro Rosso | 1900 | 27 | 6 | 6 | 15150 |
Toyota | 1833 | 22 | 12 | 2 | 42709 |
Red Bull | 1764 | 23 | 9 | 4 | 23526 |
Midland | 1715 | 21 | 7 | 8 | 13698 |
McLaren | 1680 | 23 | 6 | 7 | 46893 |
Super Aguri | 1455 | 17 | 13 | 6 | 2996 |
Williams | 1331 | 16 | 10 | 10 | 35903 |
Foto: Spyker MF1 Racing