Colin Kolles přiznal, že úvod letošní sezony nebyl vůbec jednoduchý, přesto se spolehlivost a výkony vozů závod od závodu zlepšují. „Od Imoly stále zrychlujeme a na špičku neztrácíme 4, ale jen 2 až 1,5 vteřiny na kolo. Od týmů středu pole nás dělí jen desetiny. V posledních závodech jsme byli rychlejší než Red Bull a Toro Rosso, to považuji za slušný posun.“
Nadějná kvalifikační pozice Tiaga Monteira v USA nakonec vzala za své díky hromadné kolizi, umístění v první šestnáctce startovního roštu je však pro Midland podle Kollese v druhé polovině sezony dosažitelným cílem.
Vedení stáje si uvědomuje, že nespí ani konkurence a vývoj musí postupovat neustále kupředu. „V F1 nestojí nic na svém místě, vše je neustále v pohybu, přesto jsem přesvědčen, že utrácíme peníze velmi efektivně.“
Můžeme se podle Kollese těšit na nové součástky vozu M16, a také nové díly z aerodynamického tunelu už ve Francii. „Okruh Magny Cours by měl našemu vozu vyhovovat, takže jsem naladěn optimisticky.“
Jaká bude ale vzdálenější budoucnost stáje? Pokračování s motory Toyota není příliš pravděpodobné vzhledem k očekávanému potvrzení spolupráce automobilky s Williamsem. „Nepotřebujeme sice motory i s jezdci, ale vyloučit nasazení jezdce doporučeného automobilkou nemohu, v F1 je možné vše. Naše možnosti kolem motorů jsou však pro příští rok velmi dobré.“
Zajímavá byla vzpomínka Colina Kollese na loňské pódiové umístění Monteira při tragikomické GP USA 2005. „Bylo to pro nás těžké, přišli jsme o hodně peněz, které jsme museli vyplatit jezdcům a personálu jako odměnu za umístění, ale pokud je budeme utrácet tímto způsobem i v budoucnu, zlobit se nebudu.“
Foto: annimages.com