Nová pravidla týkající se aerodynamiky ruší efekt foukaných difuzorů a využívání horkých výfukových plynů. To povede k mnohem menšímu přítlaku a v kombinaci s novými pohonnými jednotkami by se mohli někteří jezdci divit, jak moc se jejich auta změnila.
Testovací jezdec McLarenu, Gary Paffett, už s MP4-29 testoval na simulátoru a o svoje dojmy se pro britskou Sky Sport podělil: "Bude to vzrušující. Auta jsou hodně odlišná od těch, co jsme měli několik posledních let. Zvláště úroveň přítlaku je opravdu o hodně nižší.
Jízda s letošními auty je výrazně obtížnější než s předešlými. Jiné pohonné jezdnotky, množství točivého momentu, který turbomotor vytváří... Zvláště v pomalých a středně rychlých zatáčkách je obtížné tento výkon bez přítlaku z výfuků zvládat. Je to jiné, než na co jsme byli zvyklí v minulých letech.
Každopádně je teď jízda s auty daleko obtížnější, bude tedy velmi zajímavé pozorovat, jak se s tím jednotliví jezdci vyrovnají." Podle názoru mistra DTM z roku 2005 bude muset hodně jezdců přizpůsobovat svůj jezdecký styl novým autům, aby z nich dokázali získat maximum.
Paffett už pro McLaren testuje 7 let, zkušeností má tedy dost
"Zcela jistě to [jezdecký styl] budou muset měnit. Já jsem teď jezdil hodně s tímto [novým] autem a když jsem přesedl zpět z MP4-29 do MP4-28, tak jsem musel styl měnit. Musíte změnit styl, jakým auto ovládáte.
Pracoval jsem také s Jensonem [Buttonem], když poprvé jezdil s novým autem. Ze začátku jsme museli mluvit o těch změnách. Bylo na něm fyzicky vidět, že musí přemýšlet, jak změnit svoji jízdu."