Vedoucí oddělení motorů Rob White přiznává, že je rozdíl mezi desetiválcovým a osmiválcovým motorem hodně velký. "Převážně se změní konstrukční řešení, ale technologie budou vycházet z motoru RS25 V10."
Renault slavil letos úspěch i přestože testoval podstatně méně, než konkurence, byl tak nejefektivněji pracující týmem startovního pole. Stáj vedená Flaviem Briatorem sází na špičkovou simulaci rozličných závodních podmínek přímo v sídlech stáje v britském Enstone a francouzském Viry.
"Příprava v dílnách je rozsáhlejší, než si lidé uvědomují. Na dynometrech jsme s posledním desetiválcem "natočili" 4krát více kilometrů než při testech na dráze. Sledujeme u motorů výkon, chování, kontrolní systémy a spolehlivost."
Jízdy na trati jsou tak až závěrečnou poslední fází, kdy se ladí šasi a motor do ideální kombinace. "Na trati musíme potvrdit práci v dílně, není čas na vývoj pouhým zkoušením."
Ostatní velké týmy už testují motory v monopostech, Francouzi s ním vyjedou až po Novém roce a přímo v novém voze. "Soustředili jsme se na boj o titul a zlepšovali jsme motor až do posledního závodu. Soupeři sice už testují na dráze, ale já jsem přesvědčen, že jsme znovu našli tu správnou kombinaci."
Foto: Renault ČR