Sauber: F1 je sportem automobilek

Daniel Šupa, 4. listopadu 2005, 11:03 Google+

Od debutu v roce 1993 prošel Peter Sauber se svým týmem všemi úskalími, aby nakonec vzdal marný souboj s týmy patřícími automobilkám nebo jimi podporovanými.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sauber, Peter

Sauber, Peter | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

"F1 se stala sportem automobilových výrobců. Důvod je jasný, F1 má zájem médií a výrobci samozřejmě chtějí být součástí," vysvětluje příčiny takového zájmu automobilek o F1 Sauber.

Dodává, že tato situace sice přinesla zvýšení prestiže F1 a enormní růst technologií, ale na straně druhé je finanční náročnost tohoto sportu již nezdravá.

"Od roku 1990 odešlo z F1 28 stájí, my jsme dokázali setrvat. V době našich začátků to bylo těžké, ale později se vývoj zrychlil a rozpočty enormně narůstaly."

Sauber měl výhodu ve stabilním partnerství s malajskou společností Petronas, která financovala zákaznické motory Ferrari, ale ta se rozhodla spolupráci postupně ukončit.

"Pod enormním tlakem jsme nebyli, jednali jsme s Toyotou a BMW a přestože jsme byli blíže dohodě s Toyotou, naskytla se mi příležitost zajistit budoucnost týmu prodejem BMW."


Foto: Sauber Petronas

Vytisknout

Diskuze: Sauber: F1 je sportem automobilek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Webber, Mark

Webber predajcom vstupeniek

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

  2. Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  4. První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

  5. Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud