DISKUZE K ČLÁNKU Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu
My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
tom11
09:35 15.08.2023 77.48.94.XXX
ano, tvoří. ale to je jako kdybys tvrdil, že supermarket tvoří výrobci limonád a mají tak nějaké právo kecat do toho, co se bude prodávat a kolik jich v tom obchodě budou nabízet.
prostě je nějaký majitel a ten rozhoduje. s tím se musí týmy smířit, tak to prostě je. upravenými slovy klasika: mohou proti tomu protestovat, mohou s tím nesouhlasit, ale to je vše, co proti tomu mohou dělat...
prostě je nějaký majitel a ten rozhoduje. s tím se musí týmy smířit, tak to prostě je. upravenými slovy klasika: mohou proti tomu protestovat, mohou s tím nesouhlasit, ale to je vše, co proti tomu mohou dělat...
Fanda.LH
14:48 14.08.2023 83.240.62.XXX
Pepa Král zmiňoval nějaký historky, kde mluvil o tom jak např. trénovali pořád dokola starty... Když si to člověk představí, že Ferrari tehdy v 96 ztrácelo na x frontách. Mohli si však dovolit se zaměřit na jakýkoliv detail a na tom makat a makat...
GRAHAM
10:52 14.08.2023 88.103.239.XXX
No protože Davide , když někdo utratí 500 mega a má 2000 zaměstnanců a druhý tuhle možnost prostě nikdy mít nebude, tak logicky taky to nemůže být sportovně stejné. Ferrari ( třeba) žadné peníze schánět nemuselo, to je mělo a i od Ekláka. Stropy jsou správně.
rock
11:25 12.08.2023 176.102.154.XXX
"vůbec neřeším prodej vozu Ferrari, ten by šel dobře i bez F1"
No a to se právě nikdy nedovíme, protože k takové situaci nikdy nedošlo.
A možná by se to dalo srovnat s Lamborghini, který pan Ferruccio neudržel ani 10 let (to by ještě nebyla taková hrůza, i Ferrari bylo prodáno), ale hlavně to do příchodu Audi změnilo vlastníka asi 6x. Během 26 let. A i tomu Audi se všemi investicemi a podporou koncernu pak trvalo dalších 15-20 let, než tomu dali nějakou stabilitu a růst, tak na tom bylo Lamborghini bídně.
No a to se právě nikdy nedovíme, protože k takové situaci nikdy nedošlo.
A možná by se to dalo srovnat s Lamborghini, který pan Ferruccio neudržel ani 10 let (to by ještě nebyla taková hrůza, i Ferrari bylo prodáno), ale hlavně to do příchodu Audi změnilo vlastníka asi 6x. Během 26 let. A i tomu Audi se všemi investicemi a podporou koncernu pak trvalo dalších 15-20 let, než tomu dali nějakou stabilitu a růst, tak na tom bylo Lamborghini bídně.
rock
11:05 12.08.2023 176.102.154.XXX
Těžko srovnávat dobu, kdy se v paddocku sice potloukalo 20 týmů, ale do cíle závodu dorazilo 8 jezdců (a ten poslední s pěti koly ztráty) s dneškem, kdy běžně dokončí závod 3/4 nebo 4/5 pilotů, z nichž drtivá většina je ve stejném kole s vítězem a i ti nejhorší dostanou jedno, výjimečně dvě kola.
Máme nejvyrovnanější závody všech dob a není úplně nutné startovní pole ještě dále zahušťovat nebo rozšiřovat. Když někdo nový přijde, tak dobrá, ale není to nezbytně třeba.
Máme nejvyrovnanější závody všech dob a není úplně nutné startovní pole ještě dále zahušťovat nebo rozšiřovat. Když někdo nový přijde, tak dobrá, ale není to nezbytně třeba.
rock
10:57 12.08.2023 176.102.154.XXX
A přitom ten jeho systém nebyl až tak úplně blbej, spíš jen nešťastně prezentovanej.
Obecně, na bodování vůbec nezáleží. Kdo si chce udělat svoji soukromou statistiku všech dob, tak buď překlopí všechny piloty na jednotný bodovací systém, nebo -a v tom je ten Bernieho systém vlastně dokonalý, protože je univerzální napříč dějinami- použije pro srovnání Bernieho medailový systém a má jasno.
Obecně, na bodování vůbec nezáleží. Kdo si chce udělat svoji soukromou statistiku všech dob, tak buď překlopí všechny piloty na jednotný bodovací systém, nebo -a v tom je ten Bernieho systém vlastně dokonalý, protože je univerzální napříč dějinami- použije pro srovnání Bernieho medailový systém a má jasno.
Fanda.LH
11:33 09.08.2023 83.240.62.XXX
Já bych řekl, že je to teď mnohem férovější... V F1 bylo hodně špinavejch peněz, hodně špinavejch praktik, které vedly k tomu, že někdo vyhrávat mohl a někdo prostě neměl nárok... Myslím si, že rozpočty týmů byly dlouhou dobu fikce, že zkrátka fungovaly jak píšu níže... Máš fabriku, nechceš platit daně, tak je "investuješ do marketingu" v podobě týmu F1 a odtamtud je nějakým způsobem částečně vyvedeš... Dlouhodobě to vlastně bylo strašně směšný, že týmy vykazovaly obří rozpočty a přitom si neustále ztěžovaly jak jsou před krachem... Proč asi... Tohle prostředí svědčí mafiánům, zločincům, podvodníkům a rozhodně nefunguje férové...
Když si vzpomeneme na rok 2010, kdy do F1 přibyly 3 nové týmy, tak jim bylo slibováno, že budou stropy. Tehdy to ty tradiční týmy odmítaly ze všech sil, vyhrožovaly vznikem konkurenční série atd. Tak jim nadhodili ok, nemusíte mít stropy, ale ti co je přijmou, tak se nebudou muset řídit technickými regulemi... A vůči tomu se taky vymezovaly, že přeci budou mít obrovskou výhodu... Tzn. bránili se možnosti stavět rychlejší auta za méně peněz... Zcela iracionální... Za předpokladu, že z nějakého důvodu nepotřebuješ vykazovat enormní, nafukovací rozpočet
Evidentně se něco hodně změnilo... Peníze se asi perou jinde, jinak a rozpočtové stropy se staly realitou... Další věc je, že Bernie out, což je za mě obrovský krok lepším směrem, krok k větší férovosti... Protože to jeden ze strůjců toho mafiánského světa před tím... Člověk co se zmocnil F1 jako kápo a začal diktovat jak věci budou...
Když si vzpomeneme na rok 2010, kdy do F1 přibyly 3 nové týmy, tak jim bylo slibováno, že budou stropy. Tehdy to ty tradiční týmy odmítaly ze všech sil, vyhrožovaly vznikem konkurenční série atd. Tak jim nadhodili ok, nemusíte mít stropy, ale ti co je přijmou, tak se nebudou muset řídit technickými regulemi... A vůči tomu se taky vymezovaly, že přeci budou mít obrovskou výhodu... Tzn. bránili se možnosti stavět rychlejší auta za méně peněz... Zcela iracionální... Za předpokladu, že z nějakého důvodu nepotřebuješ vykazovat enormní, nafukovací rozpočet
Evidentně se něco hodně změnilo... Peníze se asi perou jinde, jinak a rozpočtové stropy se staly realitou... Další věc je, že Bernie out, což je za mě obrovský krok lepším směrem, krok k větší férovosti... Protože to jeden ze strůjců toho mafiánského světa před tím... Člověk co se zmocnil F1 jako kápo a začal diktovat jak věci budou...
daaviid23
09:36 09.08.2023 90.182.169.XXX
Né že bych s celkem vyloženě nesouhlasil, ale že je to teď sportovně férovější? To je dost relativní pojem. Sehnat peníze bylo vždycky součástí hry. Chudí se nikdy nemohli reálně prosadit. Proč je rovnostářství" z donucení" spravedlivější?
GRAHAM
19:41 08.08.2023 88.103.239.XXX
Fando LH, podstata hodnoty týmu F1 v současné době je prostě fakt, jak levně můžeš být konurenceschopný a děláš si levně reklamu a nemusíš utrácet nesmysli peněz jako dříve s nejistým vysledkem. Dříve tým měl např 1000 lidí, přišel druhý nabral 1500, někdo do toho dal 300 mil, druhý 500 mil... prostě šlo to do nesmyslu, výkonost se musela koupit, ač ani to nebylo jisté. Dneska je to zásadně jinak. je to vlastně značně, ale značně levnější a současně stabilní a svým způsobem férové sportovně, respektive teď se to začně zbližovat.
juras
16:49 08.08.2023 88.103.92.XXX
F1 je dnes v první, druhů, třetí...až nevím kolikáté řadě byznys.
A to je vše. Já jsem skeptickej, v tomhle modu se nedá nic udělat.
Kdo je dnes v F1...ten drží místenku v tomhle byznysu...aktuálně to vypadá tak že se dá provozovat tým F1 ...a být ziskovej...byť budu poslední.
Kdysi do F1 vstupovali nadšenci kteří chtěli závodit a být slavní (vyhrávat)...dnes koukáme už 15 let na to jak vyhrávají pouhopouhé dva týmy...i slavné a legendární Ferrari jen smutně pokukuje po nějakém tom titulu...a ostatní? Ostatní jsou jen kompars...
A to je vše. Já jsem skeptickej, v tomhle modu se nedá nic udělat.
Kdo je dnes v F1...ten drží místenku v tomhle byznysu...aktuálně to vypadá tak že se dá provozovat tým F1 ...a být ziskovej...byť budu poslední.
Kdysi do F1 vstupovali nadšenci kteří chtěli závodit a být slavní (vyhrávat)...dnes koukáme už 15 let na to jak vyhrávají pouhopouhé dva týmy...i slavné a legendární Ferrari jen smutně pokukuje po nějakém tom titulu...a ostatní? Ostatní jsou jen kompars...
jumpman
15:58 08.08.2023 95.80.230.XXX
ale bývalo jich tolik, že se jezdila předkvalifikace... Za mě je těch 10 spíš nutné minimum, ale kdyby jich bylo 12 (což je plně obsazený rošt dle pravidel) tak bych byl raději, protože by F1 měla zajištěnou budoucnost lépe než v současné době...
Fanda.LH
08:28 08.08.2023 83.240.62.XXX
Pokud jde o akcie, tak prodáváš neustále... Každopádně s tou rostoucí hodnotou roste všechno ostatní... Nevím jak v F1, ale třeba ve fotbale Real Madrid je městský klub a nikdo soukromě h vlastnit nesmí... Jeho cena neustále roste a pokaždé když jednají o vysílacích právech, spolupracích (O tom, kdo bude vyrábět jejich dresy), tak vyjednávají větší a větší částky...
Analogicky s F1... Za trofeje, vyhraný zápasy apod. Jsou často nějaký odměny... Velice často tyhle odměny od UEFA apod. končej u hráčů v podobě prémii... Pamatuji si, že v souvislosti s českou hokejovou ligou jsem slyšel, že zisk titulu ten tým může skoro položit, protože všechno co dostanou + něco navíc narvou těm hráčům... Tzn. ty odměny jsou důležité, jsou fajn, ale nejsou ty peníze, o které primárně jde...
Analogicky s F1... Za trofeje, vyhraný zápasy apod. Jsou často nějaký odměny... Velice často tyhle odměny od UEFA apod. končej u hráčů v podobě prémii... Pamatuji si, že v souvislosti s českou hokejovou ligou jsem slyšel, že zisk titulu ten tým může skoro položit, protože všechno co dostanou + něco navíc narvou těm hráčům... Tzn. ty odměny jsou důležité, jsou fajn, ale nejsou ty peníze, o které primárně jde...
GRAHAM
01:36 08.08.2023 88.103.239.XXX
Pokud řešíš hodnotu závodního týmu, tak prodej znamená že prodáš ten tým někomu jinému. Pak z toho máš ty peníze, hodnotu týmu. Pokud ale tým nikdy neporodáš, tak je to zhola jedno , jakou má hodnotu v módu že když klesne o 20 % tak je ti prostě jedno. To jsem rozporoval....vůbec neřeš=im prodej vozu Ferrari, ten by šel dobře i bez F1.
Hwrychlik H.
00:11 08.08.2023 90.182.63.XXX
Pozor ale, všechno souvisí se vším. Tehdy měli kvalifikační motoru, hromadu pneu, nijak neomezené komponenty, ...
Další věc, místo v boxech. Takový Zandvoort ač po rekonstrukci, tak je to výsměch. V boxech je málo místa. To by museli zavést rozšířené bodování a třeba 5 posledních týmu by jelo nejprve nějaký předkvalifikační rozstřel.
Další věc, místo v boxech. Takový Zandvoort ač po rekonstrukci, tak je to výsměch. V boxech je málo místa. To by museli zavést rozšířené bodování a třeba 5 posledních týmu by jelo nejprve nějaký předkvalifikační rozstřel.
Fanda.LH
22:00 07.08.2023 83.240.62.XXX
Jenomže současně tu F1 tvoří... Já když si tu založím motorsportovou sérii s vizí, že do toho budou týmy cpát každý rok miliardy, tak se nikdo nepřihlásí popř. mě všichni pošlou do p... Nejde jen o mě, spousta sérií měla ambice přerůst v něco většího, ale zpravidla to končilo krachem, nezdarem...
F1 je zkrátka unikátní a fakt nebylo jednoduchý vybudovat životaschopnou sérii při takových nákladech účastníků a rozhodně to není samozřejmost, že tu bude věčně... Ostatně když výše zmiňuji krach / nezdar... Rozpočtové stropy jsou takovým projevem nezdaru... Už to není taková party jako na vrcholu, kdy vtom topili neomezené množství peněz a nikdo si nedovolil proti tomu ani ceknout...
F1 je zkrátka unikátní a fakt nebylo jednoduchý vybudovat životaschopnou sérii při takových nákladech účastníků a rozhodně to není samozřejmost, že tu bude věčně... Ostatně když výše zmiňuji krach / nezdar... Rozpočtové stropy jsou takovým projevem nezdaru... Už to není taková party jako na vrcholu, kdy vtom topili neomezené množství peněz a nikdo si nedovolil proti tomu ani ceknout...
Aktuálně
Nadcházející závod 19.5.2024
GP Emilia Romagna63 kol (309.049 km)
Autodromo Enzo e Dino Ferrari
-
Pátek
- 1. Trénink (13:30 - 14:30)
- 2. Trénink (17:00 - 18:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (12:30 - 13:30)
- Kvalifikace (16:00)
-
Neděle
- Závod (15:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí
dní | hod | min | sek