DISKUZE K ČLÁNKU Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 15.08.2023 09:35 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • GRAHAM

    GRAHAM

    88.103.239.XXX
    Fando LH, podstata hodnoty týmu F1 v současné době je prostě fakt, jak levně můžeš být konurenceschopný a děláš si levně reklamu a nemusíš utrácet nesmysli peněz jako dříve s nejistým vysledkem. Dříve tým měl např 1000 lidí, přišel druhý nabral 1500, někdo do toho dal 300 mil, druhý 500 mil... prostě šlo to do nesmyslu, výkonost se musela koupit, ač ani to nebylo jisté. Dneska je to zásadně jinak. je to vlastně značně, ale značně levnější a současně stabilní a svým způsobem férové sportovně, respektive teď se to začně zbližovat.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • daaviid23

      daaviid23

      90.182.169.XXX
      Né že bych s celkem vyloženě nesouhlasil, ale že je to teď sportovně férovější? To je dost relativní pojem. Sehnat peníze bylo vždycky součástí hry. Chudí se nikdy nemohli reálně prosadit. Proč je rovnostářství" z donucení" spravedlivější?

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Fanda.LH

        Fanda.LH

        83.240.62.XXX
        Já bych řekl, že je to teď mnohem férovější... V F1 bylo hodně špinavejch peněz, hodně špinavejch praktik, které vedly k tomu, že někdo vyhrávat mohl a někdo prostě neměl nárok... Myslím si, že rozpočty týmů byly dlouhou dobu fikce, že zkrátka fungovaly jak píšu níže... Máš fabriku, nechceš platit daně, tak je "investuješ do marketingu" v podobě týmu F1 a odtamtud je nějakým způsobem částečně vyvedeš... Dlouhodobě to vlastně bylo strašně směšný, že týmy vykazovaly obří rozpočty a přitom si neustále ztěžovaly jak jsou před krachem... Proč asi... Tohle prostředí svědčí mafiánům, zločincům, podvodníkům a rozhodně nefunguje férové...

        Když si vzpomeneme na rok 2010, kdy do F1 přibyly 3 nové týmy, tak jim bylo slibováno, že budou stropy. Tehdy to ty tradiční týmy odmítaly ze všech sil, vyhrožovaly vznikem konkurenční série atd. Tak jim nadhodili ok, nemusíte mít stropy, ale ti co je přijmou, tak se nebudou muset řídit technickými regulemi... A vůči tomu se taky vymezovaly, že přeci budou mít obrovskou výhodu... Tzn. bránili se možnosti stavět rychlejší auta za méně peněz... Zcela iracionální... Za předpokladu, že z nějakého důvodu nepotřebuješ vykazovat enormní, nafukovací rozpočet 18

        Evidentně se něco hodně změnilo... Peníze se asi perou jinde, jinak a rozpočtové stropy se staly realitou... Další věc je, že Bernie out, což je za mě obrovský krok lepším směrem, krok k větší férovosti... Protože to jeden ze strůjců toho mafiánského světa před tím... Člověk co se zmocnil F1 jako kápo a začal diktovat jak věci budou...

        + 0 / − 3

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
      • GRAHAM

        GRAHAM

        88.103.239.XXX
        No protože Davide , když někdo utratí 500 mega a má 2000 zaměstnanců a druhý tuhle možnost prostě nikdy mít nebude, tak logicky taky to nemůže být sportovně stejné. Ferrari ( třeba) žadné peníze schánět nemuselo, to je mělo a i od Ekláka. Stropy jsou správně.

        + 1 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Ferrari mělo svého času neuvěřitelný kombo... Obrovský rozpočet, neomezené možnosti testování v době, kdy nebyly simulátory popř. nebyly tak pokročilé... Je zajímavé, že jim dokázali ti ostatní ze špičky vůbec konkurovat...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • GRAHAM

            GRAHAM

            88.103.239.XXX
            Přesně, na youtube je video, kde mají do testu asi 12 monopostů. Bylo to za JT a Schumachera. Ty do toho nasypali mazec peněz. Jedinej Newey jim dával počoudit.

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.62.XXX
              Pepa Král zmiňoval nějaký historky, kde mluvil o tom jak např. trénovali pořád dokola starty... Když si to člověk představí, že Ferrari tehdy v 96 ztrácelo na x frontách. Mohli si však dovolit se zaměřit na jakýkoliv detail a na tom makat a makat...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama