DISKUZE K ČLÁNKU Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 15.08.2023 09:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 05.08.2023 17:15
To bodování je v podstatě výsměch... Ale odráží… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 09.08.2023 09:36
Né že bych s celkem vyloženě nesouhlasil, ale že… »
» Jan. (Hlasovali 2 lidé) 05.08.2023 01:32
O jeden či dva týmy více by mohlo být fajn.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

tom11

tom11

93.99.211.XXX
Ty se na to pořád koukáš z pohledu týmů. Majitelem F1 ale týmy nejsou...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Nevím, že by Ferrari neprodávalo i teď jsem si to zadal do google a vyskočilo mi cosi o rekordních prodejích... Ferrari se prodává skvěle za všech okolností a zejména v době krize...

Hodnota týmu nebo cokoli jiného co majitel sleduje, ten tvůj marketing Mercedesu apod... Je nějaké očekávání budoucích zisků... Ty tam nahoře tvrdíš, že týmy jsou v zisku... Což mě navádí k tomu, že chceš říct, že držkují, ale z F1 neodejdou, protože samotná účast se jim vyplatí...

Já tvrdím, že si myslím, že v zisku nejsou... Že veškerý zisk reinvestují s vidinou toho, že se jim vrátí více, než investovali... A může to v podobě více prodaných Mercedesů, vypitých plechovek nebo vidiny toho, že teď to koupíš za tolik a do 5ti let prodáš za násobek... Těch motivací tam může být víc... Každopádně to očekávání je spojeno s podmínkami, ve kterých vzniklo... A je tu obava, že když se ty podmínky změní, tak nedojde k jejich naplnění... Což ve chvíli, kdy ty peníze máš zainvestované, je riziko...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
To bych neřekl, že jsou zbytečné... F1 potřebuje 10 týmů a některým se podařilo do F1 vstoupit v době, kdy o to nebyl takový zájem, tudíž se pro ně místo našlo... Teď, když je o to velký zájem, tak i jejich cena stoupá, protože drží ten klíč ke vstupu do F1...

Právě proto mají i oni zájem, aby se počet týmů nezvyšoval...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
nemyslím si, že to vidíš úplně správně. To bys mohl říct, že týmy konce pole jsou zbytečné, protože nepřináší hodnotu F1. Ale i tyto týmy jsou součástí pole a součástí hodnoty F1. Když se člověk podívá na red bull, tak ti taky začínali jako party team a kde jsou teď. Jak lze určit, který tým bude přínosem? Bez toho, aby to zkusili se to nikdy nemůžeme dozvědět...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Není to ale pravda a vyšlo na to téma hodně článků. O price money z podílu práv jde především. ten koláč peněz je jasně daný Samozřejmě je pravda, že ostatní věci jsou důležité.... vše to jsou spojené nádoby.

K čemu je ale hodnota týmu, jak ty pišeš, když neprodáváš ? Viz třeba Ferrari ? Hodnotou je možnost prezentace značky v F1 např teď Audi.

Ano rozpočet týmu není rozpočtový strop, je na každém týmu co utratí jinde a za co. Nepodstatné...bó to lze ovlivnit a nesouvisí s možností konkurenceschopně závodit.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Já se snažím jednoduše popsat o co si myslím, že jde, aby to každý pochopil... Protože mám pocit, že všichni ty peníze viděj jen v podílu komerčních práv, ale já snažím vysvětlit, že to je jen malá část, že ten byznys je v něčem jiném...

Stejně jako rozpočet týmu není jen rozpočtový strop...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
A kde máš cenu za reklamu třeba na to že tam jezdí Mercdes ? On si dělá reklamu, ta má velkou hodnotu ....Audi začne jezdit a jak vyčíslíš tuhle reklamu ? Audi v F1? Ty řešíš zcela nesmyslně "jen" hodnotu týmu a to ještě v akciích. Máme tu taky dividendy, že. Prostě je to balík všeho a může to být rozprostřeno v čase. že to krátkodobě klesne může být jedno, kdy následně to poroste. Mercedes vlastní z 30 % INEOS, hlavně kvůli reklamě. O zbylé dvě třetiny se nově rovným dílem dělí společnost Daimler, jejíž podíl se snížil ze 60 procent, a šéf týmu Toto Wolff, který měl dosud 30 procent.

A ty tvrdíš že když klesne hodnota této firmy o 15 %, že je to problém a bude krachovat ? Co to je za nesmysl? Vždyť za ddalší roky může být cena zhola jiná a hlavně, cena je důležitá hlavně když prodáváš a nebo kupuješ.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Já si myslím, že vaše představa je chybná, protože tak jak to čtu, tak si představujete koláč jménem komerční práva, který se dělí mezi týmy a z toho se mají ti nahoře dobře a ti dole přežívají...

Já se ale snažím vysvětlit, že to je podle mě jinak... Že z toho koláče přežívají všechny týmy... A ten skutečný byznys je v hodnotě jejich firem... A špatným rozhodnutím ze strany vedení F1 jim ten byznys můžeš dost poškodit nebo i položit... Že zkrátka týmy jako RB, Mercedes (U Ferrari si to neumím představit) "zkrachují" (Pouze týmy, ne celé společnosti), protože počítají s každoročním růstem 5-10%, místo toho přišel pokles 10%+, který vyvolá hysterii, která ty týmy položí a potažmo položí celou F1...

Samozřejmě týmy přehání, já tu líčím katastrofické scénáře pro lepší představu toho co chci říct... Pointou je, že účast v F1 není tak jednoduchá věc, jako je přihlášení se do nějakého hobby závodu... Jakože zaplatíš startovný, podepíšeš, že souhlasíš s pravidly, dostaneš číslo a jedeš... Je to mnohem složitější, protože je to byznys závislý na očekávání budoucích zisků a každý velký krok musí být učiněn s rozmyslem a cílem dalšího růstu...

Tzn. jak říkám co nám to přinese... Jednorázové peníze jsou třešnička na dortu i 100vky milionů dolarů jsou málo... Přinese to vyšší sledovanost ? Více sponzorů ? Pořadatelé budou platit vyšší poplatky ? Zkrátka cokoli co povede k růstu akcií jednotlivých týmů...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
sorry, ale tohle není nová situace, pouze si současní piloti zvykli, že "mají právo" na čisté kolo a jak se někdo objeví v jejich okolí hned kvičí do vysílaček, že byli ovlivněni a ať se trestá. Při starém formátu kvalifikace byly na trati v posledních minutách všechny vozy, nikdo se za ovlivňování netrestal a v podstatě to byl i ten náboj, kdo si dokáže najít ten správný prostor pro to rychlé kolo...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
jumpman

jumpman

95.80.230.XXX
tady jsou dvě protichůdné věci. Týmy jako takové se nechtějí dělit o stejný balík peněz ve více lidech. Ale F1 jako taková by měla usilovat o co možná největší počet zdravých týmů. Od toho jsou ty podmínky vstupu. Ale pokud je na roštu místo a nováček plní podmínky, na nějaké přání současných týmů by neměl být brán žádný zřetel. Ty mají totiž jen jediný zájem a to dostat od liberty co největší balík peněz. Současná pravidla totiž v podstatě umožňují, aby týmy byly ziskové, proto je zájem o vstup od poměrně seriozních objektů. Potom se ovšem týmy chvostu pole oprávněně bojí o provize...
A s hodnotou nebo nehodnotou týmu to nemá co dělat

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Já si myslím, že o tyhle peníze primárně vůbec nejde...

Třeba se pletu, ale podle mě je situace následující...

Máš tým F1, hodnota toho tymu je v akciích 500mil dolarů... Po sezóně jsi v plusu 30mil dolarů, můžeš vykázat zisk a vezmou ti z toho 20%(Nevím kolik přesně), takže máš řekněme 24mil dolarů, které rozdělíš poměrně akcionářům... Fajn bonus...

Jenže ty se rozhodneš to neudělat a za těch 30mil koupíš nový tunel... Takže zisk = 0, ale hodnota týmu stoupne na 530mil dolarů... Jenže mluvil jsem o akciích, tudíž je možné a proto se to i dělá... Se zvedne vlna nadšení a vzroste zájem o akcie týmu, takže v akciích nemá hodnotu 530mil dolarů, ale např. 550... Akcionáři věří tomu, že tým bude úspěšnější a bude se mu více dařit... Takže srovnáváme situaci, kdy jsme si rozdělili 24 vs situaci kdy nám přibylo 50 mega...

Problém je, že to funguje i naopak... Zainvestuješ do tunelu, ale akcionáři znejistí potom co do F1 vstoupí nové týmy, začnou přetahovat zaměstnance, sponzory, pozornost atp... Takže se pak může stát, že tým nemá hodnotu 550, ani 530, ale třeba 450... Tedy místo +10%, tak -10%... A o tyhle peníze podle mě jde především...

Co se týče peněz z komerčních práv, tak ty jsou důležité pro přesvědčování investorů / akcionářů ve smyslu, nebojte se investovat, provoz máme pokrytý... Když koupíš nový tunel, tak ten tunel stojí, má hodnotu a může se kdykoli prodat... Když platíš zaměstnance, tak ti za ty peníze žijí a když platit přestaneš, tak odejdou a nemáš nic...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Když máš omezené investice , to jest fin. stropy, tak víš, kolik vyděláš, respektive kolik dostaneš od Liberty + reklamy a je to více než můžeš utratit za F1 v daném roce.

Jasně, musíš koupit tunel+ upgrade atd , továrnu platit, zařízení... atd. Ale tam jde dělat i jiné kšefty a nejen řešit F1 a dlohodobě je to finančně v pohodě.

Ohledně dalších týmů, tam jde o to, že je jeden balík peněz a věř když něco dělíš 10 a nebo 11 , vyjdou různá čísla. 12 Tam je zakopanej pejsek.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Nechápu jak to myslíš... Pokud chceš říct, že týmy z F1 neodejdou, protože se jim to finančně vyplatí tam být, tak tím bych si nebyl tak jistý...

Spíš bych čekal, že budou na 0 nebo ve ztrátě, protože vše reinvestují, aby zvyšovali hodnotu firmy a současně neplatili žádné daně ze zisku...

Díky tomu, že do F1 nemůže nikdo vstoupit, tak to jejich cenu zvyšuje... Tím, že se přibere další tým / týmy, tak je to v tomhle ohledu poškodí... Budou v horší pozici při jednání se sponzory, budou muset platit vyšší mzdy svým zaměstnancům a dělit se o ty stejné fanoušky... Proto to nechtějí... Pro F1 je důležitý, aby se všem dařilo růst... Takže když přijde nějaká nová značka, tak aby se např. zvedla cena vysílacích práv, navýšil se počet sledujících, sponzorů, zvedly se odměny atd... Protože pokud vše zůstane na svém, tak pro nás jako diváky možná dobrý, ale oni z toho nebudou mít vůbec nic...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Ber v potaz, že kolik chceš investovat je defacto dané. Většina týmů dlouhodobě bude v zisku a ne malém.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Otázkou je, co jsou tvoje zájmy... Čím bude místo v F1 nedostupnější, tím bude hodnotnější... Ferrari, taky vyrábí méně aut, než je poptávka + k tomu dělá limitované a ještě limitovanější edice svých vozů, které jsou za extrémní cenu + dalších podmínek (Mnohdy budoucí majitele oškubou jak kuře, když se snaží protlačit na čekací listinu)...

Tady je to podobné... Potřebuješ pole týmů, které jsou ochotny investovat velký balík peněz, disponovat zkušenostmi / kvalitou a abys je udržel tak musíš zachovávat tu soutěž prestižní, exkluzivní... Nemůžeš riskovat, že si týmy na špici řeknou, že v F1 může být "každý", tak to pro ně není zajímavé... Popř. je, ale nebudou do toho investovat tolik...

Je potřeba vnímat, že F1 je vrchol a hodně vyjímečná soutěž... Není jednoduchý držet pohromadě 10týmů, které jsou ochotné obětovat tolik zdrojů, aby mohla fungovat v současné podobě...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
tom11

tom11

77.48.94.XXX
řekl bych, že poměrně nedávno ( možná mám zkreslené vnímání času ) tu byla na tohle téma debata. můj pohled na tuhle věc se od té doby opravdu nezměnil. FIA a Liberty, jako ti hlavní, by měli mít dostatek síly a odvahy prosadit své zájmy. pokud je jejich zájmem startovní pole o patnácti týmech, prostě to tak bude a hotovo. samozřejmostí je, že nové týmy musí splnit dnes již velice tvrdé podmínky, ale nic víc, nic míň. současné týmy mohou mít připomínky. v tom jim těžko někdo zabrání. ale "majitelé" by měli mít koule na to to ukočírovat a udělat to, co si myslí, že je v jejich zájmu...

+ 2 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Racek

Racek

78.80.232.XXX
No, obecně, jeden problém... kvalifikace. Už dnes je zejména první kvalifikace strašně zahuštěna a obávám se, že když tradiční nepsané dohody které umožnily ovšem udržet jistý řád v konání jezdců jsou nyní čim dál víc narušovány, vznikne další a další zmatek, zejména na kratších tratích. Takže předpokládám, že se to bude muset časem řešit... třeba i novým formátem.
No a další týmy, ach ano, proč ne. Zejména nějaké továrny či alespoiň motory, pro větší pestrost. Zdá se, že do toho nějaká zajímavá jména jdou.
Ale někdy mám dojem, při té rychlosti, že se snad ani dvě auta vedle sebe nevejdou... jsou to fakt šílená monstra...ach jo.
Ale jo, však oni se dohodnou. Uzavřít se není moc dobrý nápad,,,

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Co se týče snahy to vyrovnat, to na mě na vytahuj, protože proti tomu nemám vůbec nic... Říkám, že to řeší jiná pravidla, to prostě s více vozy nemá co dělat... Současně říkám, že nové týmy se zařadí na chvost. Budou roky budovat a učit se, takže jakápak vyrovnanost ?

Třetí vůz by nasadili všichni ve stejném počtu závodů... Samozřejmě chápu, že bodovat v závodě, kde nasadí 3. vůz RB a Mercedes by bylo pro týmy středu pole mnohem těžší (Při současném rozložení sil)... Ale zase já bych chtěl vidět porovnání stávajících jezdců s někým novým... Vzpomeňme na GR, jak najednou se objevil v Mercedesu a namazal si Bottase na chleba... Bohužel tuhle šanci dostal jen 1x... Představme si, že by takových šancí dostal 5...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
To nic nemění na faktu že tohle je něco co zas jen zvýhodňuje bohaté týmy...
Tobě se to jako fanouškovi Mercedesu líbí...tam kde bude mít 3 auta získá víc bodů...protože má peníze může si další závody s třetím autem koupit...

Já preferuju 12 týmu a větší snahu vyrovnat poměr sil...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

85.160.21.XXX
Já tam píšu o tom, že by každý tým mohl nasadit 3. vůz 3-5x za sezónu, takže by každý závod byly v poli cca 2 takové vozy...

Mít na to bude každý... Chudí to prodají, hodnota pozice rezervního pilota rapidně stoupne...

O vyrovnanost se starají jiná pravidla jako třeba rozpočtový strop. Každopádně i kdyby ztížilo zisk bodů pro střed pole, tak pro mě je zajímavější nabitější boj na čele...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Fernando Alonso v závodě v Austrálii

Ve druhém tréninku byl nejrychlejší Alonso. Verstappen v problémech

Guanyu Zhou se postaral o přerušení tréninku (ilustrační foto)

GP KANADY: Montreal se potýkal se špatným počasím, trénink spadl do klína Norrisovi s oběma Ferrari v zádech

Vizualizace vozu F1 dle nových pravidel pro rok 2026

Jak budou vypadat formule v roce 2026? FIA zveřejnila nová pravidla + VIDEO

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama