DISKUZE K ČLÁNKU Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 15.08.2023 09:35 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Fanda.LH (Hlasovali 3 lidé) 05.08.2023 17:15
To bodování je v podstatě výsměch... Ale odráží… »
» daaviid23 (Hlasovali 3 lidé) 09.08.2023 09:36
Né že bych s celkem vyloženě nesouhlasil, ale že… »
» Jan. (Hlasovali 2 lidé) 05.08.2023 01:32
O jeden či dva týmy více by mohlo být fajn.… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

GRAHAM

GRAHAM

88.103.239.XXX
Já myslím že zbylo jediné :

[odkaz na stránku]

A pak se stavte tady :

[odkaz na stránku]

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Jo a ještě třetí auta...to jako že někdo protože na to má peníze je bude mít a někdo ne?
Podle mě další blbost...kdyby měli všechny současné týmy 3 vozy...jsou mimo počet startovních míst...a jak by to dopadlo? Redbull, Mercedes, Ferrari, Alpine (tovární týmy) by měli na startu všechny auta...mimo závod by tak skončili zas jen ti z druhé poloviny startovního pole...to je nějaký posun ve větší vyrovnanosti F1?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
juras

juras

88.103.92.XXX
Upřímně...nechápu.

F1 by měla mít stanovenu max. kapacitu monopostů které mohou startovat...kolik to je? 24? 26? (s tím že např. Monako má vzhledem ke svým specifikům pouze 20 startovacích míst).

Současný moloch F1 generuje dost peněz...a podle mě týmy do toho nemají co kecat...pokud promotér závodů který je de-fakto platí rozhodne o systému rozdělení peněz...můžou to v případě nesouhlasu zabalit a odejít. Ale klid...jasně že tak jednoduchý to není, to je mi jasný.

Ale týmy jsou jen jeden článek...mají sice velké slovo, ale nejsou všemocné.

F1 je drahý špás a vzít týmy typu Manor vypadá jako nesmysl...ale proč? Protože nikdo nepůjde přece jen jezdit na chvost pole a být k smíchu. I ten Manor se určitě chtěl někam posunout...i on měl ambice. Ale doba se změnila...dneska už se příběh Franka Williamse těžko zopakuje...ostatně Brawn GP měl jepičí život...protože Ross Brawn moc dobře věděl že další neuvěřitelnou sezónu na 100% nezopakuje.
Frank byl buldok který žil pro závody F1...a to už dneska taky není. Ne že by se nenašli podobní jedinci...ale ti nemají absolutně šanci. Ty náklady na závodění jsou strašlivě vysoké.

Když už z F1 udělali uzavřenou společnost...měli by využít potenciálu (což je ten max. počet startovních míst)...a pokud jsou adepti, měla by je Liberty přivítat s otevřenou náručí. Systém musí zabezpečit motory (což by neměl být problém)...jinak už začíná být F1 hodně standartizovaná.

Ad bodování (které řešíte v diskuzi)...F1 už tohle dávno zprznila...já osobně jsem proti nesmyslným cenám a přidělování bodů...hlavně aby se dostalo i na ty poslední.
Když už to celý zprznili...nechal bych současných 10 bodovaných míst...bod za nejrychlejší kolo je v pořádku (ale neomezoval bych jeho udělení tím že pilot musí skončit v bodované desítce), přidal bych bod za PP.
Sprinty se mi nelíbí...je to další ztráta exkluzivity F1...za mě platí staré prověřené přísloví "Někdy je méně více".

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
A proč tedy nedělat hodnocení podle nejrychlejších kol, absolvovaných kilometrů, počet kol ve vedení, přidělovat body ne za dojezd, ale vítězi dát nulu a ostatním trestné body za odstup, který na vítěze mají? Neexistuje nikdy systém, který by efektivně a přesně vystihl skutečný stav věcí. S medailemi už přišel kdysi Ecclestone a i přes svůj vliv nějak narazil.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
V podstatě to, že i když by bylo bodováno víc míst, tak umístění týmů a vlastně i pilotů zůstává stejné.

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Přesně - zvyšování bodovaných míst je jenom berlička, která snad měla mezi těmi nejhoršími týmy udělat jakýsi pořádek. Samozřejmě se někdy může stát, že i jeden bod za 10. místo rozhodne šampionát, ale děje se tak pravidelně? Navíc třeba loňské Maďarsko ukázalo, že když se to vepředu vymele, tak se občas nějaký nečekaný bodový zisk podaří. Já bych ještě bral těch osm ohodnocených míst, i když víc se mi líbila ta šestka. Jenže pokud se bude F1 ubírat dále tak jako doposud, tak bude úplně jedno, kolik bodů a za kolik míst přidělíme...

+ 1 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
A je to tak dobře ne ? Alespoň má motivaci se snažit to 10. místo urvat... Koho zajímají 11 - 12. místa ? Za mě měl něco do sebe systém, kde bodovalo 6 aut, ale to při dnešním rozdělení pole a spolehlivosti není hratelné...

Nicméně udělat 6 míst a brutální propast by se mi líbilo... 100, 60, 40, 30, 20, 10, 6, 4, 2, 1... Vem si jakej tlak by to byl na jezdce Mercedesu, Ferrari, Astonu a Mcl...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.182.63.XXX
Určitě? Třeba takový Tsunoda má 3x 11 místo, 1x 12 místo a je na tom bodově hůře jak Zhou a nebo Hulkunberg.
Bodové zvýhodnění prvních s tím souhlasím, i když rozdíl mezi prvním a druhým je za mě příliš vysoké.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Tohle se děje kde v jiných sportech?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Větší skoky v bodování mají motivovat piloty více bojovat o pozice... Na čele není co řešit, tam je bedna obrovská motivace... Zatímco 10-8. místo samo o sobě nic neznamená, ale je rozdíl mít 1b a 4b tzn 4 násobek...

Počet bodovaných rozhodně nezvyšoval, protože tím se vytratí ten úspěch spojený se ziskem bodů...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Fanda.LH

Fanda.LH

83.240.62.XXX
Nechci rozepisovat systém, který není ve hře, ale tohle bych zkrátka udělal. 1 nový tým => 2 piloti a roky učení... 3. auto = min. 10 pilotů v již naučených týmech + přímé porovnání s pravidelnými účastníky...

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jan.

Jan.

188.244.60.XXX
Pokud to budeme porovnávat s jinými sporty tedy. Proč nedávat jen medaile a celkové pořadí tvořit podle získaných medailí a následně další jezdci podle průměrného pořadí ve všech závodech?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jan.

Jan.

188.244.60.XXX
Nebo ještě jinak a lépe. Pokud by se rozšířilo startovní pole o dva nové týmy, pojďme do následujícího bodování:
12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Žádné umělé body navíc, ale spravedlivě obodováno, s mírným rozšířením vzhledem k širšímu poli.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jan.

Jan.

188.244.60.XXX
Jaké zase umělé body které zpochybní statistiky? 12
Proč tedy neargumentuješ proti současnému bodovému systému, ale proti tomu, který jsem jen tak nastřelil? V současném je totiž za první místo 25, já jsem začínal od 20. Tudíž současný uměle navyšuje a przní statistiky více. To znamená, že souhlasíš se změnou na mnou navrhovaný. Pokud ne, tak si protiřečíš.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jan.

Jan.

188.244.60.XXX
Co to má společného s čímkoliv co tu probíráme?

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Takže pánové, udělal jsem bleskovou inventuru podle níže naznačeného bodového klíče - jediná změna je na 3 a 4 místě, kde si to prohodili Hamilton a Alonso, jinak sice hausnumera, ale pořadí pořád stejné. Jediný smysl tedy jsou uměle přidělené body, které zpochybní statistiky. Well done.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
RoBertino

RoBertino

185.63.97.XXX
Chápu, že jakékoli srovnávání je pro některé lidi noční můrou. V tomto bodovaném pohledu je takový Stirling Moss totální nula, protože 186,6 bodu během 11 sezón? Co to z dnešního pohledu je? Předělávky bodování jsou výsměchem všem pilotům, kteří jezdili dřív a byli podstatně lepší než někteří současní borci. Jeden příklad za všechny - Pascal Wehrlein se těší 6 bodům v kariéře (jedno osmé a dvě desátá místa). V pohodě ve statistikách nacpe do kapsy třeba Briana Hentona - nula bodů a ani se mu nezohlední jedno nejrychlejší kolo. Ovšem bráno dnešním pohledem by těch bodů suverénně vydoloval čtyřiadvacet (jedno sedmé, tři osmá, jedno deváté a tři desátá místa).
F1 není o spravedlnosti. Amon například několikrát vyhrál nemistrovské závody, ale v mistrovském nikdy - měl holt smůlu. Buď tedy budeme bodovat pro jistotu všechny, protože když jich uděláme patnáct, tak dvacet už nebude takový rozdíl. Schéma 50 - 46 - 42 - 35 - 28 - 25 - 22 - 18 - 15 - 12 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 by vypadalo vysloveně seksy, nicht wahr? Schválně si za domácí úkol můžete spočítat, jak by současný šampionát vypadal. Zcela na závěr - poprosím vás, abyste mi připomněli sport, ve kterém se dávají body útěchy. S ohledem na svůj věk mám už právo na trochu sklerózy.

+ 1 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jan.

Jan.

188.244.60.XXX
Měl jsem rozepsanou zrovna tu reakci a k dopsání jsem se vrátil později. Pak jsem si až všiml tvého příspěvku.
To je právě také ono, že dneska pravidelné dojíždění těsně pod body není nijak bodově ohodnoceno a vyjde naprázdno. Poté mohou vznikat různé nespravedlnosti, přesně jako si uvedl příklad.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Jan.

Jan.

188.244.60.XXX
Jaká manipulace s historií? Díváme se snad do budoucna. Proč je správně, aby tam piloti kroužili pro nic. Někdo dojede na 11. místě a nijak se mu to bodově neprojeví do tabulky, to by byl nesmysl zvlášť pokud by se navýšila startovní listina.
Prznění statistik je samozřejmě to, že dříve bylo za vítězství 8 bodů, nyní 25. Pak tedy porovnávat historicky nominální body nedává smysl, ale to je každému jasné.
V čem je tak super současný bodový systém, kdy jsou ultra vysoké rozestupy u vyšších pozic? I kdyby bylo bodovaných 15 jezdců od 15 bodů do 1, tak to má větší logiku a vypovídající hodnotu. To, co jsem napsal předtím výše, je nějaký kompromis a představoval bych si tu platnost zároveň s 11 či 12 týmy na roštu. Samozřejmě by se to dalo navrhnout různě, třeba začínat nadále od 25 a snižovat postupně.

+ 0 / − 1

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Hwrychlik H.

Hwrychlik H.

90.182.63.XXX
Prznění statistik už probíhá velmi dlouho. Začalo to změnami bodování, nyní to pokračuje přidáváním dalších a dalších závodů a pak stejně někdo vytáhne, že někdo překonal rekord v počtu vítězství za jednu sezónu.
Jan tím předpokládám chtěl říci, že jeden tým bude dojíždět v každém závodě beznadějně poslední a pak udělá nějaký bod v jednom závodě kvůli vypadnutí hodně soupeřů. A jiný tým bude dojíždět pořád na 12-13 místě, v tom závodě bude mít 2x DNF a ve finále skončí poslední bez bodu. Takže rozdávat body třeba až do 15 místa by opravdu bylo ku prospěchu. A jestli někdo získá pár bodů změnou bodování? To nikdo neřeší. A nikdo neřeší nějaké přepočty zpětně.

+ 0 / − 0

ohodnotit kladně záporně

vlákno Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu