DISKUZE K ČLÁNKU Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

My dříve narození pamatujeme sezóny bohaté na počet týmů i pilotů. Už několik let ale platí omezení a několik výběrových řízení v podstatě pouze nahrazovalo odpadlíky novými adepty, ale ani těch nebylo mnoho. Je tedy šance, že bychom za pár let viděli na roštu 22 pilotů?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přibyde do startovního pole 11. tým? Otázka je předmětem tvrdého sporu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 66, poslední 15.08.2023 09:35 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: všechny podle vláken všechny podle času

  • Jan.

    Jan.

    188.244.60.XXX
    O jeden či dva týmy více by mohlo být fajn.
    Zároveň s tím bych opět mírně poupravil bodování. Více bodovaných míst, aby se více pilotům projevilo dojetí do cíle v tabulce a nějaké pozvolnější odstupňování.
    Něco jako: 20, 17, 14, 11, 9, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1 17

    + 2 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      83.240.62.XXX
      To bodování je v podstatě výsměch... Ale odráží asi to jak fanoušci přemýšlí o F1... V situaci, kdy je o titulu rozhodnuto v půlce sezóny a jeden tým vyhrává každý závod, tak se objevují podobné návrhy na parametrické změny, které nic neřeší...

      Já bych bodování vůbec neřešil...

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Jan.

        Jan.

        188.244.60.XXX
        To nemá vůbec nic společného s tím, kdy je rozhodnuto o titulu.
        Napsal jsem to jasně ne?
        Vyšší počet týmů - více bodovaných míst.
        Více bodovaných míst - více odměněných jezdců za dojetí a projevení do celkové tabulky.
        No a pozvolnější odstupňování mi přijde logické, tak jak je to nyní, v tom žádnou logiku tedy nevidím.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • RoBertino

          RoBertino

          185.63.97.XXX
          To by muselo být v 70. - 90. letech bodováno minimálně 15 - 20 pilotů, když se o místa na startu ucházelo až 40 pilotů. Takový návrh je pouze odrazem všudypřítomné inflace a prznění statistik, ve kterých to jenom udělá binec. Protože nikdo už nebude pátrat, kolik bodů by skutečně získaly třeba tak mizerné týmy jako EuroBrun, RAM a podobně. Pokud pilot dojede na 16. místě, tak je pořád šestnáctý a jestli mu někdo administrativně od určitého roku za to přidělí nějaký bod, pak to je jen manipulace s historií. Ovšem pokud budeme ctít názory jistého televizního superexperta, pak historie je stejně zbytečná jako tradice.

          + 2 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Hwrychlik H.

            Hwrychlik H.

            90.182.63.XXX
            Prznění statistik už probíhá velmi dlouho. Začalo to změnami bodování, nyní to pokračuje přidáváním dalších a dalších závodů a pak stejně někdo vytáhne, že někdo překonal rekord v počtu vítězství za jednu sezónu.
            Jan tím předpokládám chtěl říci, že jeden tým bude dojíždět v každém závodě beznadějně poslední a pak udělá nějaký bod v jednom závodě kvůli vypadnutí hodně soupeřů. A jiný tým bude dojíždět pořád na 12-13 místě, v tom závodě bude mít 2x DNF a ve finále skončí poslední bez bodu. Takže rozdávat body třeba až do 15 místa by opravdu bylo ku prospěchu. A jestli někdo získá pár bodů změnou bodování? To nikdo neřeší. A nikdo neřeší nějaké přepočty zpětně.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Jan.

            Jan.

            188.244.60.XXX
            Jaká manipulace s historií? Díváme se snad do budoucna. Proč je správně, aby tam piloti kroužili pro nic. Někdo dojede na 11. místě a nijak se mu to bodově neprojeví do tabulky, to by byl nesmysl zvlášť pokud by se navýšila startovní listina.
            Prznění statistik je samozřejmě to, že dříve bylo za vítězství 8 bodů, nyní 25. Pak tedy porovnávat historicky nominální body nedává smysl, ale to je každému jasné.
            V čem je tak super současný bodový systém, kdy jsou ultra vysoké rozestupy u vyšších pozic? I kdyby bylo bodovaných 15 jezdců od 15 bodů do 1, tak to má větší logiku a vypovídající hodnotu. To, co jsem napsal předtím výše, je nějaký kompromis a představoval bych si tu platnost zároveň s 11 či 12 týmy na roštu. Samozřejmě by se to dalo navrhnout různě, třeba začínat nadále od 25 a snižovat postupně.

            + 0 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Jan.

              Jan.

              188.244.60.XXX
              Měl jsem rozepsanou zrovna tu reakci a k dopsání jsem se vrátil později. Pak jsem si až všiml tvého příspěvku.
              To je právě také ono, že dneska pravidelné dojíždění těsně pod body není nijak bodově ohodnoceno a vyjde naprázdno. Poté mohou vznikat různé nespravedlnosti, přesně jako si uvedl příklad.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              Chápu, že jakékoli srovnávání je pro některé lidi noční můrou. V tomto bodovaném pohledu je takový Stirling Moss totální nula, protože 186,6 bodu během 11 sezón? Co to z dnešního pohledu je? Předělávky bodování jsou výsměchem všem pilotům, kteří jezdili dřív a byli podstatně lepší než někteří současní borci. Jeden příklad za všechny - Pascal Wehrlein se těší 6 bodům v kariéře (jedno osmé a dvě desátá místa). V pohodě ve statistikách nacpe do kapsy třeba Briana Hentona - nula bodů a ani se mu nezohlední jedno nejrychlejší kolo. Ovšem bráno dnešním pohledem by těch bodů suverénně vydoloval čtyřiadvacet (jedno sedmé, tři osmá, jedno deváté a tři desátá místa).
              F1 není o spravedlnosti. Amon například několikrát vyhrál nemistrovské závody, ale v mistrovském nikdy - měl holt smůlu. Buď tedy budeme bodovat pro jistotu všechny, protože když jich uděláme patnáct, tak dvacet už nebude takový rozdíl. Schéma 50 - 46 - 42 - 35 - 28 - 25 - 22 - 18 - 15 - 12 - 10 - 9 - 8 - 7 - 6 - 5 - 4 - 3 - 2 - 1 by vypadalo vysloveně seksy, nicht wahr? Schválně si za domácí úkol můžete spočítat, jak by současný šampionát vypadal. Zcela na závěr - poprosím vás, abyste mi připomněli sport, ve kterém se dávají body útěchy. S ohledem na svůj věk mám už právo na trochu sklerózy.

              + 1 / − 1

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • RoBertino

                RoBertino

                185.63.97.XXX
                Takže pánové, udělal jsem bleskovou inventuru podle níže naznačeného bodového klíče - jediná změna je na 3 a 4 místě, kde si to prohodili Hamilton a Alonso, jinak sice hausnumera, ale pořadí pořád stejné. Jediný smysl tedy jsou uměle přidělené body, které zpochybní statistiky. Well done.

                + 1 / − 1

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
              • Jan.

                Jan.

                188.244.60.XXX
                Co to má společného s čímkoliv co tu probíráme?

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
                • Jan.

                  Jan.

                  188.244.60.XXX
                  Jaké zase umělé body které zpochybní statistiky? 12
                  Proč tedy neargumentuješ proti současnému bodovému systému, ale proti tomu, který jsem jen tak nastřelil? V současném je totiž za první místo 25, já jsem začínal od 20. Tudíž současný uměle navyšuje a przní statistiky více. To znamená, že souhlasíš se změnou na mnou navrhovaný. Pokud ne, tak si protiřečíš.

                  + 0 / − 0

                  ohodnotit kladně záporně

                  Reagovat Nahlásit
                  • Jan.

                    Jan.

                    188.244.60.XXX
                    Nebo ještě jinak a lépe. Pokud by se rozšířilo startovní pole o dva nové týmy, pojďme do následujícího bodování:
                    12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1. Žádné umělé body navíc, ale spravedlivě obodováno, s mírným rozšířením vzhledem k širšímu poli.

                    + 0 / − 0

                    ohodnotit kladně záporně

                    Reagovat Nahlásit
              • Jan.

                Jan.

                188.244.60.XXX
                Pokud to budeme porovnávat s jinými sporty tedy. Proč nedávat jen medaile a celkové pořadí tvořit podle získaných medailí a následně další jezdci podle průměrného pořadí ve všech závodech?

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
        • Fanda.LH

          Fanda.LH

          83.240.62.XXX
          Větší skoky v bodování mají motivovat piloty více bojovat o pozice... Na čele není co řešit, tam je bedna obrovská motivace... Zatímco 10-8. místo samo o sobě nic neznamená, ale je rozdíl mít 1b a 4b tzn 4 násobek...

          Počet bodovaných rozhodně nezvyšoval, protože tím se vytratí ten úspěch spojený se ziskem bodů...

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            83.240.62.XXX
            Tohle se děje kde v jiných sportech?

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
          • Hwrychlik H.

            Hwrychlik H.

            90.182.63.XXX
            Určitě? Třeba takový Tsunoda má 3x 11 místo, 1x 12 místo a je na tom bodově hůře jak Zhou a nebo Hulkunberg.
            Bodové zvýhodnění prvních s tím souhlasím, i když rozdíl mezi prvním a druhým je za mě příliš vysoké.

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Fanda.LH

              Fanda.LH

              83.240.62.XXX
              A je to tak dobře ne ? Alespoň má motivaci se snažit to 10. místo urvat... Koho zajímají 11 - 12. místa ? Za mě měl něco do sebe systém, kde bodovalo 6 aut, ale to při dnešním rozdělení pole a spolehlivosti není hratelné...

              Nicméně udělat 6 míst a brutální propast by se mi líbilo... 100, 60, 40, 30, 20, 10, 6, 4, 2, 1... Vem si jakej tlak by to byl na jezdce Mercedesu, Ferrari, Astonu a Mcl...

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • RoBertino

            RoBertino

            185.63.97.XXX
            Přesně - zvyšování bodovaných míst je jenom berlička, která snad měla mezi těmi nejhoršími týmy udělat jakýsi pořádek. Samozřejmě se někdy může stát, že i jeden bod za 10. místo rozhodne šampionát, ale děje se tak pravidelně? Navíc třeba loňské Maďarsko ukázalo, že když se to vepředu vymele, tak se občas nějaký nečekaný bodový zisk podaří. Já bych ještě bral těch osm ohodnocených míst, i když víc se mi líbila ta šestka. Jenže pokud se bude F1 ubírat dále tak jako doposud, tak bude úplně jedno, kolik bodů a za kolik míst přidělíme...

            + 1 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              V podstatě to, že i když by bylo bodováno víc míst, tak umístění týmů a vlastně i pilotů zůstává stejné.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • RoBertino

              RoBertino

              185.63.97.XXX
              A proč tedy nedělat hodnocení podle nejrychlejších kol, absolvovaných kilometrů, počet kol ve vedení, přidělovat body ne za dojezd, ale vítězi dát nulu a ostatním trestné body za odstup, který na vítěze mají? Neexistuje nikdy systém, který by efektivně a přesně vystihl skutečný stav věcí. S medailemi už přišel kdysi Ecclestone a i přes svůj vliv nějak narazil.

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • rock

                rock

                176.102.154.XXX
                A přitom ten jeho systém nebyl až tak úplně blbej, spíš jen nešťastně prezentovanej.

                Obecně, na bodování vůbec nezáleží. Kdo si chce udělat svoji soukromou statistiku všech dob, tak buď překlopí všechny piloty na jednotný bodovací systém, nebo -a v tom je ten Bernieho systém vlastně dokonalý, protože je univerzální napříč dějinami- použije pro srovnání Bernieho medailový systém a má jasno.

                + 0 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama