Wolff by bral spíše vítězství v závodě než 2. příčku mezi konstruktéry před Ferrari

PH, 3. listopadu 2022, 08:00 Google+

Toto Wolff by dal přednost vítězství ve velké ceně spíše než posunu před Ferrari v letošním šampionátu konstruktérů. Mercedes špičku stále stahuje, ale na nejvyšší stupínek po letos překvapivě ještě stále nedosáhl.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 06.11. 09:54) Napište svůj názor
Carlos Sainz na startovním roštu před Lewisem Hamiltonem

Carlos Sainz na startovním roštu před Lewisem Hamiltonem | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Stříbrným šípům reálně hrozí, že poprvé od roku 2011 zažijí sezónu bez vítězství, v případě bohaté kariéry Lewise Hamiltona by něco takového bylo vůbec poprvé.

Tým letos přišel s radikálním řešením ultra-úzkých bočnic, dlouho však krotil poskakování svého monopostu, jehož aerodynamika v oblasti přítlaku těží díky novým pravidlům zejména z přísavného efektu podlahy. Vůz W13 bylo těžké dostat do správného provozního rámce, navíc na rovinkách kladl velký odpor.

Na Ferrari má Mercedes dva závody před koncem letošního seriálu Formule 1 ztrátu 40 bodů - zbývá odjet Brazílii a Abú Zabí. Toto Wolff nicméně přiznal, že by raději zažil vítězství v závodě, než posun vpřed mezi konstruktéry.

"Výhra [v závodě] by dokázala, že naše auto je zpět v boji o vítězství. Druhé místo [mezi konstruktéry] bychom dosáhli taká jen díky tomu, že by ostatní polevili a my získali více bodů," popisuje šéf Mercedesu před vyvrcholením sezóny.

img-responsive

Lewis Hamilton před Sergiem Pérezem | foto: Mercedes AMG F1 Team

Mercedes měl velkou šanci vyhrát závod v Mexiku, kde díky řidšímu vzduchu ve vysoké nadmořské výšce (nižší penalizace za vyšší odpor vozu) byli soupeřům blíže. Nebýt špatné volby pneumatik, Lewis Hamilton mohl pomýšlet na zdolání Maxe Verstappena.

Šanci na vítězství by mohl mít i v Brazílii, kde se závodí také poměrně vysoko, byť ne tolik, jako v Mexiku. "Nikdy tomu zcela nevěřím, vidím sklenici z poloviny plnou, není na tom nic pozitivního. Není důvod, proč být u vytržení, když dojedete na druhém a čtvrtém místě, máme před sebou navíc dlouhou cestu, abychom dohnali ztrátu," popisuje Wolff.

"Máme před sebou zimu a myslím, že vývoj auta probíhá dobře a některé velké kroky můžou mít větší cenu než jen přidání několika bodů přítlaku. Dáváme do toho všechno, co máme, abychom se dostali zpět do pozice, z níž bychom mohli bojovat o titul," dodává šéf Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Wolff by bral spíše vítězství v závodě než 2. příčku mezi konstruktéry před Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 06.11.2022 09:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernanda Alonsa čeká přestup do dalšího týmu

Alonso bude u Aston Martinu zářit, předpovídá Briatore

Mattia Binotto

Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

Ross Brawn na pódiu s Lewisem Hamiltonem, Kimim Raikkonenem a Sebastianem Vettelem po GP Maďarska 2017

Legenda Formule 1 potvrzuje svůj odchod

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Mexiku

"Alpine bylo rychlejší, ale jako tým jsme odvedli lepší práci. I přes chybu ve…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Legenda Formule 1 potvrzuje svůj odchod

  2. Je po spekulacích: Binotto končí ve funkci šéfa Ferrari

  3. Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

  4. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  5. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

  6. Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud